SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

  • 11 juni 2019
  • 467 Reacties
  • 165856 Keer bekeken


Toon eerste bericht

467 reacties

Reputatie 3

@leblanc duidelijk verhaal. Ik ben benieuwd naar de nikszeggende reactie van onze SNS vrienden. 
Maar als dit het is ga ook over naar de ING. 

bedankt voor je reactie 👍🏻

Reputatie 1

@Peterken

Beste Peterken,

Dank voor je reactie! Laat het vooral geen grote schok zijn, maar meer een conclusie die je hieruit kan trekken.

Ik wilde vooral mijn verhaal kwijt en info delen die ik tot mijn beschikking heb gekregen via de SNS medewerker. Helaas passen SNS en ik niet meer bij elkaar. Ook andere banken zullen vast hun nukken hebben.

Kun je om wat voor reden dan ook op dit moment niet weg bij SNS dan zou ik zeker dmv dit forum blijven strijden om Apple Pay van de grond te krijgen. Ze kunnen het simpelweg niet langer meer blijven negeren terwijl de overige banken het al een jaar aan hun klanten aanbieden. Mensen gaan dan vanzelf overstappen. Kan mij niet voorstellen dat de SNS of Volksbanken dat zonder prioriteit aan zich voorbij laten gaan.

Er zijn ook andere mogelijkheden om in combinatie met SNS toch van Apple Pay gebruik te kunnen maken heb ik o.a. hier op het forum voorbij zien komen.

 

Ik wens jou en de overige fans van Apple Pay op dit forum veel sterkte en succes in de hoop dat ze het nu eens snel gaan lanceren.

Groet!  

Reputatie 1

@Leonnnn

Eigenlijk voorspel je zelf al het nikszeggende antwoord wat je gaat krijgen. Ze gaan vanuit SNS hier op het forum echt niet bevestigen wat ik eerder benoemd heb. Dan stappen veel mensen direct over en past niet in de lijn der strategie klanten zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.

Voor mij was persoonlijk de creditcard de echte deal breaker en was met de overstap naar de ING het debacle met Apple Pay bij SNS meteen opgelost. Niemand houdt ervan om te lang aan het lijntje gehouden te worden. Ook ik zou uiteindelijk om die reden zijn overgestapt. Dit was voor mij het zetje.

Als een partner regelmatig met vage en nikszeggende antwoorden laat thuis zou komen, dan wacht je er toch ook niet een jaar mee om er een punt achter te zetten? ;-)

Succes met je eventuele keuze!

Groet  

 

Reputatie 3

@leblanc 

Ik heb in principe ook mijn beslissing genomen. Zoals ik eerder al heb aangegeven voel ik mij zeker niet serieus genomen. Ik hoop dat iemand van de SNS mij deze week nog op andere gedachten kan brengen. Overstappen is toch een grote stap. Ik ben ook al mijn leven lang bij de SNS  maar het geduld en zeker het vertrouwen is eigenlijk wel op. 
Nogmaals bedankt voor jouw ervaringen

 

Reputatie 1

@Leonnnn 

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Persoonlijk zat ik ook niet op een overstap te wachten. Daarentegen is een goede bank waar jij je prettig bij voelt wel erg belangrijk. Het gaat niet over een brood bij de bakker. Als je geduld en vertrouwen zoals je zelf aangeeft nu op het dieptepunt is geraakt is een overstap, ondanks de energie die je erin moet steken, zeker de moeite waard.

Het geeft je uiteindelijk rust in je hoofd en kun je weer op andere zaken focussen.

Reputatie 5

@leblanc bedankt voor je update. 
 

 

‘SNS kan op dit moment niet voldoen aan de voorwaarden die Apple stelt en de bijbehorende kosten voor marketing etc. SNS zou daar als bank te klein voor zijn. Misschien dat het in de toekomst eventueel wel tot de mogelijkheden zou behoren, maar zeker niet op kort termijn. Zeker niet dit jaar en misschien ook niet het jaar daarop’.


 

 

Kom er maar in @Evelyn SNS @Tineke @Geesje SNS  dan kan het topic op slot met dit antwoord. 

Reputatie 1

@JeeBee

Als je de twee teksten onder elkaar ziet staan zie je wellicht duidelijke overeenkomsten. Alleen met een iets andere uitkomst..

Geesje schrijft 17 dagen geleden dat bij SNS de privacy van hun klanten hoog in het vaandel staat oftewel SNS kan of wil niet aan de voorwaarden voldoen die Apple stelt.

Vervolgens schrijft ze: onze visie bestaat onder andere uit eenvoudige transparante producten oftewel Apple Pay en Apple producten zijn alleen voor snobistische en elitaire mensen en dat is blijkbaar niet de doelgroep waar SNS op mikt.

En als klap op de vuurpijl wil SNS een eerlijke prijs hanteren. Met andere woorden: we zijn als bank een te kleine organisatie om alle kosten omtrent Apple Pay qua marketing en aanpassingen in het digitale systeem op zich te nemen en durven op dit moment het risico niet aan om zulke kosten aan de klant door te berekenen. Want daar zit de gemiddelde klant bij de SNS niet op te wachten en zal om die reden waarschijnlijk overstappen.. Met als gevolg dat de overgestapte klant bij de volgende bank alsnog voor Apple Pay moet gaan betalen. Immers bieden de overige banken dat al tijden aan.

Mijn conclusie: SNS klampt zich kost wat het kost vast aan het nostalgische ‘Doe maar normaal dan ben je al gek genoeg’ gevoel of er ligt iemand op de marketing afdeling al maanden te slapen of is nu echt toe om met pensioen te gaan en het stokje aan een jongere generatie over te geven die dit allemaal wel snappen.

Een gigant als Apple gaat echt niet naar de pijpen van een kleine Nederlandse bank dansen en daarvoor als enige een uitzondering maken. Als SNS niet overstag gaat, wat ik zelf erg betwijfel als ik hun visie lees, gaat Apple Pay er gewoon niet komen. Dat is immers nu na een jaar aan het lijntje te worden gehouden hopelijk bij iedereen toch wel duidelijk.    

Via telefonisch contact met een SNS medewerker:

SNS kan op dit moment niet voldoen aan de voorwaarden die Apple stelt en de bijbehorende kosten voor marketing etc. SNS zou daar als bank te klein voor zijn. Misschien dat het in de toekomst eventueel wel tot de mogelijkheden zou behoren, maar zeker niet op kort termijn. Zeker niet dit jaar en misschien ook niet het jaar daarop’.

 

 

Geesje SNS schreef:

Sorry dat we je laten wachten, @Leonnnn,.Apple Pay vinden we net als jij een interessante betaaloplossing. We zien dat klanten hier interesse in hebben, daarom zijn we in gesprek met Apple. Daarbij verliezen we onze visie niet uit het oog: eenvoudige transparante producten voor een eerlijke prijs en de privacy van onze klanten die hoog in het vaandel staat. Zodra er nieuws is, delen we dit.

Reputatie 1

Tja hier zit ik dan, met mijn goede gedrag te wachten totdat sns overstag gaat.. helaas, en dat wachten, dat duurt nu wel heeel erg lang. En tevens wordt je feitelijk gewoon aan het lijntje gehouden. 

Sns kan wel communiceren dat ze met Apple in gesprek zijn, maar voortgang of updates geven ho maar. 

We hebben toen der tijd hebben alles ondergebracht bij de sns 

  • gezamenlijke betaalrekening
  • gezamenlijke spaarrekening
  • 2x zilvervloot voor de kids 
  • en voor ons beide een eigen spaarrekening

Was  een heel gedoe om over te gaan. 

Voor nu houdt alleen die zilvervloot rekening mij tegen om over te stappen. 

 

Reputatie 5

Tja hier zit ik dan, met mijn goede gedrag te wachten totdat sns overstag gaat.. helaas, en dat wachten, dat duurt nu wel heeel erg lang. En tevens wordt je feitelijk gewoon aan het lijntje gehouden. 

Sns kan wel communiceren dat ze met Apple in gesprek zijn, maar voortgang of updates geven ho maar. 

We hebben toen der tijd hebben alles ondergebracht bij de sns 

  • gezamenlijke betaalrekening
  • gezamenlijke spaarrekening
  • 2x zilvervloot voor de kids 
  • en voor ons beide een eigen spaarrekening

Was  een heel gedoe om over te gaan. 

Voor nu houdt alleen die zilvervloot rekening mij tegen om over te stappen. 

 


Die kun je gewoon laten staan. Koppelen aan je nieuwe betaalrekening van de bank naar keuze MET Apple Pay! Mensen denken dat het omslachtig is maar been there done that. Enige wat ik wil is duidelijkheid zodat ik een aantal andere zaken op kan gaan zeggen.

Het is zelfs gratis om je spaarrekeningen te laten staan (gentlemens agreement)

Reputatie 1

Tja hier zit ik dan, met mijn goede gedrag te wachten totdat sns overstag gaat.. helaas, en dat wachten, dat duurt nu wel heeel erg lang. En tevens wordt je feitelijk gewoon aan het lijntje gehouden. 

Sns kan wel communiceren dat ze met Apple in gesprek zijn, maar voortgang of updates geven ho maar. 

We hebben toen der tijd hebben alles ondergebracht bij de sns 

  • gezamenlijke betaalrekening
  • gezamenlijke spaarrekening
  • 2x zilvervloot voor de kids 
  • en voor ons beide een eigen spaarrekening

Was  een heel gedoe om over te gaan. 

Voor nu houdt alleen die zilvervloot rekening mij tegen om over te stappen. 

 


Die kun je gewoon laten staan. Koppelen aan je nieuwe betaalrekening van de bank naar keuze MET Apple Pay! Mensen denken dat het omslachtig is maar been there done that. Enige wat ik wil is duidelijkheid zodat ik een aantal andere zaken op kan gaan zeggen.

Het is zelfs gratis om je spaarrekeningen te laten staan (gentlemens agreement)

 

Dat wist ik helemaal niet! maar je hebt dan alleen een koppeling. Je kunt dan bijv niet meer inloggen via de app?

Dit maakt de stap dan wel makkelijker om over te gaan! 

Thnx JeeBee 

Reputatie 5

Dat wist ik helemaal niet! maar je hebt dan alleen een koppeling. Je kunt dan bijv niet meer inloggen via de app?

Dit maakt de stap dan wel makkelijker om over te gaan! 

Thnx JeeBee 


Jawel want ze moeten je natuurlijk toegang blijven verschaffen tot die accounts. Alles blijft intact zodat je bij je spaarrekeningen kunt.

Reputatie 3

En nog(maals) een tip voor mensen die niet bij de SNS weg willen of kunnen (ivm wellicht Sns hypotheek): je hoeft niet over te stappen, maar kunt nog een extra, gratis bankrekening erbij nemen bij Openbank…..met Apple Pay !

 

Reputatie 1

En nog(maals) een tip voor mensen die niet bij de SNS weg willen of kunnen (ivm wellicht Sns hypotheek): je hoeft niet over te stappen, maar kunt nog een extra, gratis bankrekening erbij nemen bij Openbank…..met Apple Pay !

 

Hi Peterken, 

Hoe zit het met de vertraging tussen geld overmaken van SNS naar openbank? Alvast bedankt voor je antwoord!

groeten,

pvdbrink

Reputatie 3

Mijn ervaring is 1 a 2 werkdagen. Vaak wel  binnen 1 werkdag, vooral als je het ochtends vroeg overboekt van een Nederlandse rekening naar Openbank. Dan is dat aan het einde van de middag meestal. 

Reputatie 2

Duurt bij mij in de regel een halve werkdag. 

Die Openbank heeft wel een eigenaardigheid in hun app  over weergave van saldo maar Apple Pay en Garmin Pay doen het altijd! En dat (voor als nog?) gratis dus kan je misschien ook niet alles verwachten.

Op het tweakers-forum is een heel topic over Openbank.

Reputatie 3

Voordeel bij Openbank is ook dat ze een Nederlands sprekende klantenservice hebben. En Apple Pay werkt dus in combinatie met Maestro. Als je je voor 31 juli aanmeldt en bij de 1e 30.000 klanten bent is en blijft het gratis. 

Reputatie 3

@Evelyn SNS En de anderen
Je merkt wel dat onze SNS vriendinnen en vrienden ons echt wel serieus nemen en ons te woord willen staan. Er wordt toch een reactie verwacht in elk geval van mij. 
Waarom reageren jullie niet op de opmerking van leblanc?

Heeft hij gelijk en durven of mogen jullie ons niet de waarheid te vertellen?

Voor mij is het klaar, ik ben over naar de ING. 

Reageer