SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

• 11 juni 2019
  • 469 Reacties
  • 177319 Keer bekeken

Toon eerste bericht

469 reacties

Dat heeft het wel degelijk want je hebt niets meer nodig dan een telefoon.

Ik heb ook niets anders beweerd: je moet alleen het juiste vlaggetje hebben om mee te zwaaien. In jouw geval is dat de telefoon.

Ook ik gun de lokale ondernemer graag de order en betaal daar ook zonder moeite meer voor, dat staat echter los van profielschetsen en/of privacy. Ook zij registreren en delen (zonder weet wellicht) je aankoop incl. betaalmethode.
Dat is nu juist niet het geval. Zij registreren de betaling, meer niet. Zolang Albert Heijn niet al mijn snacks, taarten en alcoholaankopen doorgeeft aan de ziektekostenverzekeraar is er niets aan de hand. En daar in wil ING een stuk verder gaan. Om van de PSD2-partijen maar te zwijgen.
Maar ik geeft toe: daar kunnen achter de schermen veel zaken plaatsvinden waar ik geen greep op heb anders dan door cash-betaling.

In welk opzicht houd je dit tegen met innovaties zoals Apple Pay?
Dat hangt af van de acceptatie door de consument, want daar is Apple van afhankelijk. En zoals ik al zei: de marketeers hebben de zaak grondig voorbereid, dus dat gaat wel gebeuren, dat ben ik geheel met je eens.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik blij ben met deze ontwikkeling. Ik verberg me in de achterhoede. Onder mijn Alu-hoedje. Want ik begrijp dat je van alle feiten grondig op de hoogte bent.
En we denken toch niet dat Apple dit allemaal 'um sonst' doet. Google ook niet en de banken ook niet. Uiteindelijk moeten wij als consumenten, direct of indirect (omdat de winkelier de kosten voor zijn rekening neemt), toch betalen. Hopelijk kan meer concurrentie de kosten drukken. Gelukkig hebben we een EU, zodat de kosten (voor consumenten) op den duur ingeperkt worden. Zie bv. de kosten voor datacommunicatie binnen de EU.
Reputatie 5
Nou SNS, kom op! Waar blijven jullie...? Het wordt tijd.

Zowel Bunq, Rabobank en ABN AMRO maken bekend Apple Pay te gaan ondersteunen. Gebruikers van Bunq kunnen de betaaldienst direct activeren, terwijl Rabobank en ABN AMRO aangeven de dienst binnenkort beschikbaar te stellen.

https://www.nu.nl/tech/5987086/abn-amro-bunq-en-rabobank-kondigen-ondersteuning-apple-pay-aan.html
Reputatie 2
Nou SNS, kom op! Waar blijven jullie...? Het wordt tijd.

Zowel Bunq, Rabobank en ABN AMRO maken bekend Apple Pay te gaan ondersteunen. Gebruikers van Bunq kunnen de betaaldienst direct activeren, terwijl Rabobank en ABN AMRO aangeven de dienst binnenkort beschikbaar te stellen.

https://www.nu.nl/tech/5987086/abn-amro-bunq-en-rabobank-kondigen-ondersteuning-apple-pay-aan.html

ik wacht hier ook al erg lang op en hoop niet dat de SNS dit niet gaat leveren. Zou doodzonde zijn want je mist er klanten mee
Van mijn kant een kleine ervaring met Apple Pay: Ik heb een maand geleden besloten een rekening te openen bij ING om Apple Pay te proberen. Voor mij werkt het ideaal. Ik neem bijna nergens meer mijn portemonnee mee naartoe en ik betaal veel met mijn Apple Watch wat echt veel moeite scheelt. Daarnaast zit er geen limiet aan dus hoef je niet om de €25/50 je pincode in te voeren. Je krijgt ook op je telefoon een melding van wat er is afgeschreven, ideaal! Verder werkt de app van de ING super, ze bijven snel op de hoogte van nieuwe technieken en zelfs betalen met Siri werkt top. Voor mij is het een ‘game-changer’ en ik blijf voorlopig bij de ING!
Reputatie 5
Badge +4
Welkom op de community @bfolkers, bedankt voor het delen van je goede ervaringen met Apple Pay.

Helemaal na het nieuws van vandaag zullen @youst en @JeeBee je reactie met interesse lezen. Het enthousiasme voor Apple Pay is begrijpelijk en we weten dat de wens onder onze klanten leeft. Vooralsnog bieden we deze manier van contactloos betalen niet aan. Omdat er vraag naar is, heb ik intern opnieuw navraag gedaan. Zodra ik antwoord krijg, stel ik jullie graag op de hoogte.
Sinds vandaag is bekend dat alle grote banken Apple Pay gaan introduceren.
graag zou ik weten wanneer SNS mobiel betalen voor de IPhone beschikbaar maakt.
Reputatie 5
Badge +4
Sinds vandaag is bekend dat alle grote banken Apple Pay gaan introduceren. Graag zou ik weten wanneer SNS mobiel betalen voor de IPhone beschikbaar maakt.
Hoi @jnijhuis71 welkom op de community van SNS, als je hier klikt stellen we ons graag aan je voor. Omdat we vragen en wensen over Apple Pay in dit topic beantwoorden en bespreken, heb ik je vraag verplaatst. Het laatste nieuws is: het enthousiasme voor Apple Pay is begrijpelijk en we weten dat de wens onder onze klanten leeft. Vooralsnog bieden we deze manier van contactloos betalen niet aan. Omdat er vraag naar is, heb ik intern opnieuw navraag gedaan. Zodra er een antwoord komt, dan lees je het in dit topic. Wist je trouwens dat je met de Payconiq app ook mobiel kunt betalen? Deze is geschikt voor Android én iOS. Hier lees je meer. Fijne avond!
Reputatie 3
Hier ook zeer graag de wens van Apple Pay. Ik heb al m'n rekeningen bij sns (zakelijk en privé). Kijk er ook naar uit dat ik m'n pinpas een keer in de prullenbak kan gooien. Payconiq is 3x niks. Als er geen zicht is komt Apple Pay bij de sns ben ik uiteindelijk ook pleite. Zou het wel jammer vinden aangezien ik verder niets te klagen heb over sns. Dus gooi alstublieft het balletje maar op daar (liever vandaag dan morgen😉)!
Reputatie 2
Welkom op de community @bfolkers, bedankt voor het delen van je goede ervaringen met Apple Pay.

Helemaal na het nieuws van vandaag zullen @youst en @JeeBee je reactie met interesse lezen. Het enthousiasme voor Apple Pay is begrijpelijk en we weten dat de wens onder onze klanten leeft. Vooralsnog bieden we deze manier van contactloos betalen niet aan. Omdat er vraag naar is, heb ik intern opnieuw navraag gedaan. Zodra ik antwoord krijg, stel ik jullie graag op de hoogte.

Fijn om te horen dat er navraag word gedaan, als klant ben ik altijd benieuwd naar hoe de bank over dit soort zaken denkt en waarom iets wel of niet word ingevoerd
Reputatie 1
Hier leeft ook de wens voor Apply Pay. Je ziet andere banken ook gaan. SNS loopt qua ontwikkel snelheid iets achter op de rest. Maar ben voor de rest erg tevreden. Uiteindelijk zal het bij mij ook uitlopen dat ik dan op zoek moet naar een andere bank die wel Apple Pay heeft.

Hoop dat er snel meer duidelijk komt!
Ik hou dit topic zeker met veel belangstelling in de gaten als fervente iPhone gebruiker.
Beetje jammer dat SNS hiermee achteraan hobbelt t.o.v. de concurrentie. 😑
Reputatie 5
Badge +4
Dag allemaal,

En goedemiddag @Gerrit125, welkom op de community. Als je hier klikt kun je met het team moderators kennismaken.

Na de aankondiging van andere banken begrijp ik dat mensen zich op Apple Pay verheugen en dat Apple-gebruikers deze manier van mobiel betalen willen proberen. Door navraag te doen kan ik jullie informeren dat we op korte termijn geen plannen hebben om Apple Pay te introduceren. Op het moment dat er ander nieuws is, dan informeren we jullie uiteraard.

Wellicht ten overvloede maak ik jullie er tenslotte graag op attent dat je bij SNS op verschillende manieren mobiel kunt betalen met de Payqonic app (voor iOS en Android) en de SNS Mobiel Betalen app (voor Android).
Dag allemaal,

En goedemiddag @Gerrit125, welkom op de community. Als je hier klikt kun je met het team moderators kennismaken.

Na de aankondiging van andere banken begrijp ik dat mensen zich op Apple Pay verheugen en dat Apple-gebruikers deze manier van mobiel betalen willen proberen. Door navraag te doen kan ik jullie informeren dat we op korte termijn geen plannen hebben om Apple Pay te introduceren. Op het moment dat er ander nieuws is, dan informeren we jullie uiteraard.

Wellicht ten overvloede maak ik jullie er tenslotte graag op attent dat je bij SNS op verschillende manieren mobiel kunt betalen met de Payqonic app (voor iOS en Android) en de SNS Mobiel Betalen app (voor Android).

We zitten hier in het Apple Pay topic (is voor iPhone), dus de aanbevelingen voor allerlei Android betaalapps zijn hier niet relevant. En de Paygonic app zit ik niet op te wachten helaas, want die kun je bijna nergens gebruiken....

Denk dus dat we geduld moeten hebben, hopelijk komt het goede nieuws nog later dit jaar....
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @RonC,

Zoveel mensen zoveel wensen. Het spijt me dat de Payconiq app niet aan je verwachting voldoet. Sommige klanten maken er graag gebruik van. Toch kan ik me goed voorstellen dat je je verheugt op Apple Pay en daarom dank voor je betrokken bericht 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Dag allemaal,

Graag geef ik nog een korte toelichting. Uiteraard volgen we de ontwikkelingen van mobiel betalen apps zoals van Apple, Google en straks ook Facebook op de voet en besluiten dan of en wanneer we deze apps ook gaan aanbieden. In dit topic houden we je graag op de hoogte.
Dag allemaal,

Graag geef ik nog een korte toelichting. Uiteraard volgen we de ontwikkelingen van mobiel betalen apps zoals van Apple, Google en straks ook Facebook op de voet en besluiten dan of en wanneer we deze apps ook gaan aanbieden. In dit topic houden we je graag op de hoogte.

Dat is fijn, en hopelijk word de noodzaak van Apple Pay niet onderschat. Nu steeds meer banken het gaat ondersteunen, word de concurrentie op dit vlak steeds groter. Voor de vele iPhone/Apple Watch gebruikers is dit echt een pré, must-have. Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk die bankpasjes thuis kan laten, dat is naast de OV-Chipkaart nu nog de enige fysieke kaart die ik nog heb.
Haha die laatste reactie van Evelyn SNS... "We volgen de ontwikkelingen op de voet" en meer bla, bla... Daar kun je wel aan merken dat het er nog (lang) niet aankomt anders was het niet zó vaag geweest.

Ik heb eerder overwogen over te stappen naar een andere bank, maar de keuze was nog te beperkt. Nu bijna iedere bank Apple Pay ondersteunt behalve SNS, wordt het wel heel erg aantrekkelijk om over te stappen. Helemaal omdat we absoluut geen duidelijk antwoord krijgen over het wanneer. Voor hetzelfde geld duurt het nog jaren, of komt het helemáál niet.

Evelyn SNS zouden we een concreter antwoord op de vraag kunnen krijgen over het óf en zo ja, wanneer (ongeveer)? Als je dat niet kunt, is het tijd om te gaan... Toch jammer; al vanaf mijn geboorte klant!
Reputatie 5

Dag allemaal,

Dat is fijn, en hopelijk word de noodzaak van Apple Pay niet onderschat. Nu steeds meer banken het gaat ondersteunen, word de concurrentie op dit vlak steeds groter. Voor de vele iPhone/Apple Watch gebruikers is dit echt een pré, must-have. Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk die bankpasjes thuis kan laten, dat is naast de OV-Chipkaart nu nog de enige fysieke kaart die ik nog heb.

Los van dat schept het meer veiligheid dan al die third party betaal-apps die om welke "goede" reden dan ook wel door de SNS worden ondersteund. Dit zou ook een zwaarwegende reden moeten zijn om het zsm te introduceren. Het is dat de banken ons als consument redelijk in hun greep hebben, maar overstappen is niet onmogelijk.
Overigens is het wel duidelijk dat als je serieus Payconiq gaat aanbevelen als alternatief voor Apple Pay je geen idee hebt waar je het over hebt 😱. Hopelijk is dat niet het kennis niveau van de mensen bij SNS die de beslissing moeten nemen, anders zou het inderdaad nog wel eens heeeeel lang kunnen gaan duren.
Reputatie 5
Overigens is het wel duidelijk dat als je serieus Payconiq gaat aanbevelen als alternatief voor Apple Pay je geen idee hebt waar je het over hebt 😱. Hopelijk is dat niet het kennis niveau van de mensen bij SNS die de beslissing moeten nemen, anders zou het inderdaad nog wel eens heeeeel lang kunnen gaan duren.
Inderdaad. Mensen weten helaas niet hoe Apple Pay werkt. Je betaalverkeer is zelfs niet te herleiden, hoe fijn! Het is sowieso in en in triest dat het hier in Nederland zo lang heeft geduurd voordat het überhaupt mogelijk was (ING heeft het als eerste begrepen). Wederom verkeerde belangen waar de consument totaal geen invloed op heeft.
Reputatie 3
Hallo allemaal, ik heb Evelyn vandaag hierover gesproken. Wij willen ook graag weten of Apple pay komt en zo ja wanneer. Het is niet zo dat we geen antwoord willen geven, we weten zelf ook op dit moment niet meer. Zodra ze meer weet, laat ze het hier weten.
Reputatie 5
Hallo allemaal, ik heb Evelyn vandaag hierover gesproken. Wij willen ook graag weten of Apple pay komt en zo ja wanneer. Het is niet zo dat we geen antwoord willen geven, we weten zelf ook op dit moment niet meer. Zodra ze meer weet, laat ze het hier weten.
We hoeven niet direct een ETA maar als het standpunt is, dat SNS dit niet gaat introduceren, dan ga ik mijn bankzaken elders onderbrengen.
Inhoudelijk kan ik op dit moment niets toevoegen. Zodra er meer bekend is, dan delen we dat uiteraard met jullie.
Reputatie 3

Hallo allemaal, ik heb Evelyn vandaag hierover gesproken. Wij willen ook graag weten of Apple pay komt en zo ja wanneer. Het is niet zo dat we geen antwoord willen geven, we weten zelf ook op dit moment niet meer. Zodra ze meer weet, laat ze het hier weten.We hoeven niet direct een ETA maar als het standpunt is, dat SNS dit niet gaat introduceren, dan ga ik mijn bankzaken elders onderbrengen.

Exact mijn gedachten..

Reageer