SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

• 11 juni 2019
  • 99 Reacties
  • 36341 Keer bekeken

Toon eerste bericht

99 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen allemaal,

Ik begrijp de wens om te weten of en wanneer Apple Pay komt. Daar zou ik graag meer over vertellen. Ondanks dat het door sommige mensen als vaag wordt ervaren, beschik ik op dit moment niet over meer informatie dan: met aandacht volgen we de marktontwikkelingen van mobiel betalen apps zoals Apple, Google - en straks ook Facebook - op de voet en besluiten dan of en wanneer we deze apps ook gaan aanbieden.

Uiteraard begrijpen we het enthousiasme voor Apple Pay en we vinden het belangrijk dat onze dienstverlening aansluit bij de wensen van onze klanten. Daar maken we ons hard voor. Als onderdeel van de Volksbank richten we ons de komende jaren op drie pijlers: de nadrukkelijke profilering als maatschappelijke bank, een eenvoudige en efficiënte bedrijfsvoering, en een innovatieprofiel van slimme toepasser. Wat dat betekent lees je hier.
Ik gebruik nu al ca. 2 maanden ApplePay met mijn ING-rekening (de huishoud-rekening) en ik kan niet wachten totdat SNS ook ApplePay gaat ondersteunen. En als SNS zegt dat niet te gaan doen of te lang blijft twijfelen dan stap ik over naar een andere bank. SNS schermt met allerlei alternatieven van contactloos betalen maar die worden erg minimaal ondersteund. Dus dan heb je toch nog je bankpas nodig. Met ApplePay kun je bijna overal terecht.
Ik heb eind 2019 voor mezelf als termijn gesteld. Als SNS dan nog draalt dan stap ik over.
Reputatie 3
Badge +3
Ik heb eind 2019 voor mezelf als termijn gesteld. Als SNS dan nog draalt dan stap ik over.

Goedemorgen beste @PieterRatering,

Ondanks dat ik jou (en alle andere mensen die uitkijken naar Apple Pay bij SNS) graag concreet zou willen informeren, heb ik geen aanvullende informatie om te delen. Uiteraard luisteren we naar de wensen van onze klanten en reacties over Apple Pay geef ik intern door. Ik hoop dat je het interessant vindt om dit topic te blijven volgen, zodra er ander nieuws laat ik het hier weten.
Dus voorlopig geen Apple Pay.....
Zelfs na al die tijd niet.

Mooi verhaal. Duidelijk en lekker kort.
Dat wordt dus overstappen naar een andere bank.
https://www.snsbank.nl/particulier/service/rekening-opheffen/betaalrekening-opheffen.html

(Klant sinds 1988)
Eind van het jaar vind ik ook een mooi streven.. Ik denk dat ik anders ook zal overstappen. Gewoon puur voor het gemak van ApplePay.
Reputatie 3
Badge
Natuurlijk moet een ieder dat voor zich bepalen welke bank past. Niet eens per se om nu SNS te verdedigen, maar een bank bestaat wel uit meer dan alleen maar een front-end voor een betaalservice. Hoe handig een betaalservice ook kan zijn biedt ze maar een gedeelte van de diensten die een bank biedt. Laat dus die betaalservice niet het enige selectiecriterium zijn. Als je wilt overstappen kijk dan naar het totaalplaatje en kijk ook naar de missie van een bankorganisatie. Wat zijn haar doelstellingen en hoe pas jij als klant in die doelstelling/past de doelstelling bij jou.

Naast het wat draconische alles bij bank A of alles bij bank B zijn er nog tussenoplossingen te bedenken. Na de economische crisis is het zelfs begrepen eigenbelang om bank- en spaarrekeningen bij meerdere banken te hebben. Gewoon als risicospreiding. Is dat makkelijk dan? Nou nee. Maar mijn primaire emotie is minimalisering van risico. Gemak is secundair. Ik heb beide handen en benen nog.

Naast het aanhangen van een portal als Apple Pay of Garmin Pay zorgt PSD2 ook dat het doorsluizen van informatie tussen de Nederlandse banken onderling zo kan worden gestroomlijnd. Ik kan mij dus een vehikel voorstellen dat een skeletrekening bij bank A wordt gestart als landingsplaats voor het Apple Pay mechanisme. Andere rekeningen van bank A en een eventuele tweede bank B kunnen met deze skeletrekening interactie hebben, zodat jij altijd over alle informatie van beide banken beschikt.

De voordelen van deze minder draconische benadering zijn risicospreiding door rekeningen bij meerdere banken en risicomijding omdat Apple Pay in de Verenigde Staten van jou alleen de informatie uit jouw minder zeggende skeletrekening heeft en jij toch gebruik kan maken van de service.

Verdeel en heers, maar dan wel met jou als klant aan het stuur, en niet organisatie A, B of C.
Hi,

Bij SNS volgen we de ontwikkelingen op de voet en we verwachten dat klanten - naast hun betaalpas - steeds vaker met andere middelen gaan betalen. We sluiten Apple Pay niet uit, maar richten ons óók op het verder ontwikkelen van contactloos betalen met smartphones. Zodra hier verdere ontwikkelingen in zijn, delen we dit uiteraard met jullie.

Met alle respect, maar geen antwoord op de duidelijke vraag wanneer Apple Pay ondersteund gaat worden door de SNS bank, klanten (zoals ikzelf) willen een duidelijk antwoord op de vraag wanneer de SNS bank dit mogelijk maakt? Dat jullie de ontwikkelingen volgen snap iedereen maar zijn we niet mee geholpen, Gr John
Reputatie 1
Goedemorgen @kjakoning We begrijpen dat je graag een duidelijke antwoord wil. Als we dit konden geven, dan deden we dit natuurlijk. Zoals Evelyn al aangaf, beschikken we niet over meer informatie om te delen.
Goedemorgen @kjakoning We begrijpen dat je graag een duidelijke antwoord wil. Als we dit konden geven, dan deden we dit natuurlijk. Zoals Evelyn al aangaf, beschikken we niet over meer informatie om te delen.
Beste Sanne, je schijft "beschikken we niet over meer informatie om te delen" mag ik daaruit opmaken dat SNS bank er helemaal niet mee bezig is? Als er namelijk wel iets te melden zou zijn had je dat in antwoord op mijn bericht al gedaan? Als dat zo is erg jammer, zou een goie zaak zijn als de SNS bank hier wat vaart achter zet om dit te gaan ondersteunnen, bankpassen zijn uit de tijd, hoop dat de SNS bank dit ook beseft en met zijn tijd meegaat, Gr John
Reputatie 3
Badge +3
Dag allemaal,

Om verwarring of miscommunicatie te voorkomen druk ik jullie graag op het hart dat we goed luisteren we naar de wensen van onze klanten en de reacties over Apple Pay geef ik intern door. Als onderdeel van de Volksbank willen we mensgericht innoveren: bankieren met de menselijke maat noemen we dat. Met partners en vernieuwers werken we aan slimme oplossingen. Wanneer er nieuws is over Apple Pay, dan informeer ik jullie in dit topic.
Waarschijnlijk worden we geinformeerd in dit topic als het overal anders ook bekend wordt gemaakt en het in alle nieuwsberichten staat....
Dag allemaal,

Om verwarring of miscommunicatie te voorkomen druk ik jullie graag op het hart dat we goed luisteren we naar de wensen van onze klanten en de reacties over Apple Pay geef ik intern door. Als onderdeel van de Volksbank willen we mensgericht innoveren: bankieren met de menselijke maat noemen we dat. Met partners en vernieuwers werken we aan slimme oplossingen. Wanneer er nieuws is over Apple Pay, dan informeer ik jullie in dit topic.

Wat een politiek correcte bullshit. Geef gewoon transparantie. Komt het of niet?

Jullie zijn bang voor weglopende klanten.
ls onderdeel van de Volksbank willen we mensgericht innoveren: bankieren met de menselijke maat noemen we dat. Met partners en vernieuwers werken we aan slimme oplossingen.

Het innoveren kan beginnen: het geluid op de innovatiepagina van de Volksbank werkt bij mij niet.... Op andere sites geen probleem.

ls onderdeel van de Volksbank willen we mensgericht innoveren: bankieren met de menselijke maat noemen we dat. Met partners en vernieuwers werken we aan slimme oplossingen.
Het innoveren kan beginnen: het geluid op de innovatiepagina van de Volksbank werkt bij mij niet.... Op andere sites geen probleem.

Koos, je zou ook eens kunnen kijken of je het geluid op die innovatie pagina wel geactiveerd hebt (microfoonsymbool rechtsonder). Dat kan ook schelen...

OT: Jammer dat SNS niet uitspreekt of het wel of niet van plan is Apple Pay te ondersteunen in plaats van alleen maar te zeggen dat het ontwikkelingen volgt, dat klinkt wat passief. Het is niet iets dat onverwacht ontstaan is.
Dank je wel, mees127. Dat was het. Had het ikoontje niet gezien.
Ik waardeer het doorgaans dat instellingen niet standaard geactiveerd staan. Maar mijn koptelefoon staat altijd aan - dan verwacht ik dit niet. Is ook niet bepaald standaardgedrag.
Uiteindelijk moet ik dus voor dit geluid op drie plaatsen iets aan hebben staan. Tenslotte staat op de taakbalk ook al zo'n ikoontje. - beetje veel van het goede.
Reputatie 3
Badge +3
OT: Jammer dat SNS niet uitspreekt of het wel of niet van plan is Apple Pay te ondersteunen in plaats van alleen maar te zeggen dat het ontwikkelingen volgt, dat klinkt wat passief. Het is niet iets dat onverwacht ontstaan is.

Goedemorgen @mees127 bedankt voor je praktische tip aan @Koos en welkom op de community, als je hier klikt zie je het team moderators achter de schermen.

Dat jij (en ook andere mensen) 'ontwikkelingen volgen' niet actief vindt, begrijp ik. Juist om te laten zien dat we (SNS als onderdeel van de Volksbank) niet stil zitten deelde ik de pagina over innovaties. Want inderdaad, betaalapps als Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay komen niet opeens uit de lucht vallen. Uiteraard zou ik het liefst vandaag nog vertellen wat de plannen zijn, maar ik weet het niet. Je kunt er - samen met de anderen - op vertrouwen dat ik het in dit topic laat weten als ik informatie over Apple Pay heb.
Ik volg de ontwikkelingen van apple pay met interesse en zeker ook die bij sns. Het zou voor mij veel waarde toevoegen aan mijn rekening, veel meer dan de energie die gestoken is in allerhande alternatieven die voor mij een hoog 'net niet' gehalte hebben.
Langs deze weg dus een +1 voor apple pay.
Beste,

Ook ik volg de ontwikkelingen van Apple Pay op de voet. Ook deze blog lees ik meermalen door. 4 maanden terug heb ik bij SNS mijn rekeningen geopend, omdat deze bank voor mij veel groenere idealen biedt dan welke bank dan ook.

Daarnaast is innovatie voor mij ook belangrijk. Toen ik overstapte was er van Apple Pay in Nederland nog geen spraken, maar had ik verwacht dat wanneer het in Nederland wel aangeboden zou worden, dit bij elke bank het geval zou zijn.

Ik hoop dat jullie in de zeer nabije toekomst Apple Pay gaan ondersteunen, anders zie ik mij helaas weer afscheid nemen van SNS. Daarnaast denk ik dat jullie met deze dienst veel jongere trekken (laat zien wat voor goede groene bank jullie zijn! Er zijn vandaag 20.000 jongeren de straat op gegaan, omdat zij dit belangrijk vinden).
Aan de ene kant zou ik van SNS een duidelijker standpunt verwachten.
Aan de andere kant: als die jongeren niet wat meer geduld kunnen opbrengen om daarop te wachten, is het met die groene idealen van hen droevig gesteld.
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen en welkom op de community @ClaudiovdBerg en @gfoap, als jullie het leuk vinden kun je hier kennismaken met de mensen achter de schermen.

Wie een iPhone heeft, kijkt misschien reikhalzend uit naar het moment dat Apple Pay ook door SNS geïntroduceerd wordt. Ondanks dat veel klanten graag met Apple Pay willen betalen en we de ontwikkelingen op het gebied van mobiel betalen nauwlettend volgen, sluiten we niet direct aan. Niet voor niets zijn we slimme toepasser op het gebied van innovatie: het gaat ons er als maatschappelijke bank namelijk niet alleen om dát klanten makkelijk kunnen betalen, maar ook dat ze zich bewust zijn van de manier waaróp ze dat doen.

Wanneer en of we Apple Pay gaan aanbieden kan ik op dit moment niet zeggen. Toch wil ik jullie bedanken voor het kenbaar maken van jullie wens, deze geef ik intern door. Ik hoop dat jullie dit topic blijven volgen, zodra er ander nieuws laat ik het graag weten.
@Evelyn SNS wat bedoel je precies met bewust zijn over de manier waarop betaald wordt?
Het overgaan naar ApplPay is een keuze voor de SNS afnemer, als je er niet bewust bent moet je het niet koppelen. Volgens ING slaat het wel aan.

Bron: iculture ing apple pay
"Ondanks dat veel klanten graag met Apple Pay willen betalen en we de ontwikkelingen op het gebied van mobiel betalen nauwlettend volgen, sluiten we niet direct aan."

Sluiten we niet direct aan?
5 jaar bestaat Apple Pay al. Vijf jaar !!!
Al die tijd hebben jullie het al kunnen zien aankomen.
En nu het beschikbaar gekomen is...... Boem: we denken er nog even over na.
Het is echt te triest voor woorden. Een grotere facepalm heb ik nog niet eerder gezien.

"het gaat ons er als maatschappelijke bank namelijk niet alleen om dát klanten makkelijk kunnen betalen, maar ook dat ze zich bewust zijn van de manier waaróp ze dat doen."

Dus SNS bank zegt hier dat mensen met Apple Pay niet bewust zijn hoe ze betalen?
Are you fricking kidding me? Hoe krijg je in hemelsnaam deze kronkel je hersenpan in? Hoe dan?
Heeft er iemand een cursus 'politiek polderen' gevolgd binnen de organisatie?

Er valt niets te verliezen met ApplePay. Er valt wel wat te verliezen zonder ApplePay.
Jullie staan echt wereldwijd voor aap !!

Ervaringen bij de ING:
"Het verschil in populariteit is groot, vergeleken met Android Pay en andere mobiele betaalsystemen: “In de eerste week dat we live waren, hadden we evenveel klanten op Apple Pay als op Android in vier jaar. En dat is niet opgehouden. Het blijft gestaag doorgroeien.” Apple Pay heeft daarbij een zuigende werking: nu iPhone-gebruikers massaal om zijn, blijken Android-gebruikers ook opeens met hun smartphone te willen betalen."

Maar SNS volgt nog even de ontwikkelingen....

SMH
🤦🏻‍♂️
Reputatie 3
Badge +3
@Evelyn SNS wat bedoel je precies met bewust zijn over de manier waarop betaald wordt?

Hallo @gfoap, hartelijk dank voor je vraag over betaalgedrag.

Als maatschappelijk betrokken bank doen we onderzoek naar de manier waarop mensen hun geldzaken regelen. Immers: als je alles goed regelt, voorkom je geldzorgen en houd je financiële rust. Toch blijkt dat 31% van alle Nederlanders zich zorgen maakt om zijn of haar financiële situatie. Financiële zorgen ben je natuurlijk liever kwijt dan rijk. In het onderzoek van PanelWizard verzamelden we daarom tips die Nederlanders geven om bewust controle te houden over hun financiën. Dit is hun top 10.

Ik hoop dat ik je hiermee aanvullend heb geïnformeerd. Het is misschien niet het 1e waar je aan denkt bij een app zoals Apple Pay, maar naast het bieden van contactloos betaalgemak willen we ook meedenken als het financieel onverhoopt tegenzit. Dan kunnen we problemen voorkomen of helpen deze op te lossen.
Reputatie 3
Badge +3
Beste @tychop,

Dat je je ongenoegen wilt uiten over het feit dat SNS op dit moment geen Apple Pay aanbiedt begrijp ik, maar op de community willen we graag respectvol met elkaar communiceren. Zonder te polderen: betaalapps als Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay komen inderdaad niet opeens uit de lucht vallen, vandaar dat we de ontwikkelingen volgen. Je kunt erop vertrouwen dat ik de wensen van klanten intern doorgeef en als er nieuws is over Apple Pay dan informeer ik je graag.

Reageer