SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

• 11 juni 2019
  • 469 Reacties
  • 188233 Keer bekeken

Toon eerste bericht

469 reacties

Reputatie 5
Leg op zijn minst de keuzes om totaal niet interessante alternatieven te adopteren dan eens uit.

Payconiq bijvoorbeeld. Wie gebruikt het überhaupt? Het is zo omslachtig dat het betaalgedrag inderdaad "bewust" onmogelijk is. QR code's, internetverbinding benodigd etc. Laat me niet lachen.

Kom eens met een duidelijk standpunt, dan kunnen mensen ook een keuze maken om wel of niet naar een andere bank te gaan.

Top product! Ik zeg allemaal over op Payconiq mensen! Apple Pay is totaal oninteressant want dat werkt ook zonder internet verbinding, net als een traditionele bankpas, dat moet je echt niet willen....
Reputatie 2
Misschien missen ze wat informatie bij de SNS.
https://www.apple.com/apple-pay/
Geen dank, graag gedaan.
Reputatie 3
Badge +1
Het werkelijke directe probleem is veel simpeler en eigenlijk heeft plat: Apple vraagt een flinke vergoeding voor het gebruik van Apple-Pay aan elke bank die mee wil doen. Waarschijnlijk ook nog eens een flink bedrag per transactie die eveneens uit de marge van de bank betaald moet worden. Doorbelasten naar de eindgebruiker (net als bij Android met SNS mobiel betalen) is niet populair, zeker als het veel meer wordt dan €0,50 per maand.

En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over het klanteigenaarschap; als ik met Apple-Pay betaal, neem ik dan een dienst af van Apple of van SNS? Wat is de rol van SNS bank nog als giganten als Apple en Facebook straks nog meer financiële producten en diensten leveren? Kortom: in hoeverre werkt ING (nog meer dan ze nu al doen) mee aan haar eigen ondergang door in zee te gaan met Apple-Pay 🤔
Reputatie 2
Aan de pomp wordt ook 98 (E5) verkocht. De extra kosten worden gewoon verhaald op de gebruikers. Niks mis mee. Dat moet toch ook kunnen voor Apple Pay gebruikers. Laat ons maar wat meer betalen. Geen probleem mee, maar geef ons aub wel de keuze. Over het algemeen is de gemiddelde Apple gebruiker geen sloeber die niets te makken heeft.

Je andere punt is simpel. Apple heeft geen bankvergunning. Dus SNS blijft de bank.
(Facebook probeert wel een bankvergunning te verkrijgen om hun cryptocoin fantasie leven in te blazen. En die vergunning gaan ze nooit krijgen als je het mij vraagt)

Apple is slechts een laagje tussen de SNS en de partij waar jij je aankoop doet. Apple zorgt er ook voor dat jouw gegevens niet voor de winkels gebruikt kan worden voor reclame en andere zaken die je nooit te horen krijgt als je met je pin pasje betaald: "Apple Pay is also designed to protect your personal information. Apple doesn’t store or have access to the original credit, debit, or prepaid card numbers that you use with Apple Pay. And when you use Apple Pay with credit, debit, or prepaid cards, Apple doesn't retain any transaction information that can be tied back to you—your transactions stay between you, the merchant or developer, and your bank or card issuer."

Voor meer info: https://support.apple.com/en-us/HT203027
Reputatie 3
Badge +1
@tychop jij en ik denken hier hetzelfde over, maar ik vermoed dat SNS bank redeneert langs de lijn die ik omschreef. Bovendien: met PSD2 heeft Apple helemaal geen bankvergunning nodig...
Reputatie 5
SNS besteed hun CC ook uit aan ICS. Alsof Apple nu ineens de grote partij is die alles opslokt.

Voor de rest is die discussie hierboven al eerder gevoerd. Meerwaarde daarbij is dat Apple Pay ook nog eens veiliger is.
Reputatie 2
PSD2 en een bank vergunning zijn héle verschillende dingen....
Reputatie 5
Waar wil je heen met je bankvergunning? Alsof Payconiq en Garmin Pay werken met bankvergunningen.
Reputatie 2
@JeeBee Het was een reply op @Stefan
Badge +1
Waar wil je heen met je bankvergunning? Alsof Payconiq en Garmin Pay werken met bankvergunningen.
@JeeBee, ja Payconiq wel. Die is geregistreerd als 'Betaalinstelling' in Luxemburg. Je kunt een overzicht vinden in een register van De Nederlandsche Bank. Ik kan Apple en Garmin Pay daar niet in vinden, maar b.v. wel Google (Ierland en Litouwen tbv PSD2) en Facebook (Ierland).... PayPal staat zelfs geregistreerd als Bank in Luxemburg.
Ook ik wil graag kenbaar maken enthousiast uit te kijken naar de integratie van Apple Pay bij SNS. Maar uit eerdere reacties te lezen lijken jullie je (helaas) erg op de afstand te houden..

Ik als jongere, en vele om mij heen staan te popelen dit te kunnen gebruiken. Een aantal zijn reeds overgestapt naar ING of BUNQ.

Toch heb ik mijzelf voorgenomen geduld te nemen en af te wachten wanneer SNS met het goede nieuws komt. Zodra er rond het voorjaar nog geen stappen gemaakt zijn richting Apple Pay denk ik dat ik samen met al de diensten en producten van SNS overstap naar een andere bank.

Kom op SNS, innovation creates excitement!

Excitement is wel het allerlaatste waar ik behoefte aan heb bij de uitvoering van financiele transacties. Ik begrijp je enthousiasme, maar dit is niet het meest overtuigende argument.

Excitement is wel het allerlaatste waar ik behoefte aan heb bij de uitvoering van financiele transacties. Ik begrijp je enthousiasme, maar dit is niet het meest overtuigende argument.

Sorry Koos,

Innovatie, techniek, gadgets en the internet of things maken deel uit van mij dagelijks leven. Een verandering als deze is iets waar ik mij wel degelijk op kan verheugen. Enthousiasme is misschien verkeerd uitgedrukt. Maar om een betaling te kunnen verrichten en dan ook nog een via Apple Pay? Dat is iets waar ik zeker enthousiast van kan worden!

Na mijn mening voor mijn situatie tóch een juist argument. Wellicht niet voor iedereen, maar wél voor mij.

Ik hoop enkel door het plaatsen van een reactie dat ik uitkijk naar Apple Pay (met mij meerdere) er wellicht meer gas aan gegeven zal worden, we zullen het zien in de toekomst!
Reputatie 3
@Jeroenruiter Het is zeker goed om je enthousiasme kenbaar te maken. De signalen die we hier tegenkomen, geven we allemaal door. Bedankt voor het delen.

+1 Apple Pay.

en ik ben ook een van de gebruikers die dat absoluut een reden tot overstappen vind, om eerlijk te zijn. Ik kwam na 30 jaar ING naar Sns voor de handige spaarpotjes die ik niet heel erg blijk te gebruiken, maar Apple Pay zou ik dagelijks gebruiken.

en nee, zoals JeeBee helemaal bovenaan de pagina aangeeft: meer omslachtige alternatieven zoals  Payconiq zijn géén alternatief.

https://tweakers.net/nieuws/158584/abn-amro-biedt-apple-pay-aan.html

Hoog
tijd dat SNS het ook aan gaat bieden, wat mij betreft. Liefst voor de iPhone 12 geintroduceerd wordt. Het is ook exemplarisch voor bereidheid tot innoveren en meendenken aan het gebruiksgemak van de klant, en het laatste wat ik wil is een bank die daar niet veel waarde aan hecht.

Reputatie 3

+1 Apple Pay.

en ik ben ook een van de gebruikers die dat absoluut een reden tot overstappen vind, om eerlijk te zijn. Ik kwam na 30 jaar ING naar Sns voor de handige spaarpotjes die ik niet heel erg blijk te gebruiken, maar Apple Pay zou ik dagelijks gebruiken.

en nee, zoals JeeBee helemaal bovenaan de pagina aangeeft: meer omslachtige alternatieven zoals  Payconiq zijn géén alternatief.

https://tweakers.net/nieuws/158584/abn-amro-biedt-apple-pay-aan.html

Hoog
tijd dat SNS het ook aan gaat bieden, wat mij betreft. Liefst voor de iPhone 12 geintroduceerd wordt. Het is ook exemplarisch voor bereidheid tot innoveren en meendenken aan het gebruiksgemak van de klant, en het laatste wat ik wil is een bank die daar niet veel waarde aan hecht.

Absoluut!! 

Ja, we want Apple Pay!! Aan alle reacties hier en op Twitter te zien lijkt er meer dan genoeg animo te zijn. Zeker nu het ook bij ABN AMRO beschikbaar is geworden en de Rabobank binnenkort volgt, wordt het mijns inziens wel tijd dat de Volksbank/ASN (geen forum aldaar) met meer komt dan ‘we kijken ernaar’ en ‘we onderzoeken de opties’ etc. 
Bunq biedt ook opties om je geld niet danwel duurzaam in te zetten en biedt Apple Pay voor zowel MasterCard als Maestro. Dit zou derhalve een reden kunnen zijn om over te stappen. Uiteindelijk blijft het een gebruikersproduct dus als anderen iets beter bieden… Zeker als je naar de kwaliteit van de Bunq-app kijkt in vergelijking met die van de ASN; een bank die zich probeert te profileren als ‘online bank’, blijkbaar zonder de daarbij behorende functionaliteiten. 
Hopelijk worden deze verzoeken intern serieus genomen. En ik deel de mening dat Payconiq absoluut geen serieus alternatief is gezien het complete gebrek aan gebruiksgemak. Duidelijk een inferieur product tov Apple Pay. 

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @john milton, @Stefan v B. en welkom op de community @V123, als je het leuk vindt om kennis te maken met het team van SNS, klik dan hier), 

Hartelijk dank voor jullie betrokken reacties en het inzicht dat jullie geven. Naar aanleiding van het nieuws dat o.a. ANB-AMRO nu ook Apple Pay aan klanten gaat aanbieden, is het niet meer dan logisch dat onze klanten willen weten wat de plannen van SNS zijn. Het spijt me dat ik op dit moment geen antwoord op de vraag kan geven óf en wanneer we Apple Pay gaan aanbieden. Eén ding beloof ik graag: doordat veel mensen opnieuw de wens kenbaar hebben gemaakt, ga ik met dit verzoek de organisatie in. Dat wil niet zeggen dat ik met het gedroomde antwoord kom, maar ik ga mijn uiterste best doen om het verzoek van onze klanten met stip  (intern) op de agenda te zetten.  

Hoi Evelyn,

Goed om te lezen. Ik snap alle reacties wel, maar ook jullie standpunt. Als trouwe SNS klant hoop ik dat Apple pay ook door de ‘directie’ van SNS gezien wordt en ze jouw poging ook zien om het op de agenda te krijgen.

Overigens heb ik gelukkig dan ook nog een ABN rekening waar ik sinds gisteren wel met Apple pay kan betalen, werkt best makkelijk ;-)

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Evelyn,

Goed om te lezen. Ik snap alle reacties wel, maar ook jullie standpunt. Als trouwe SNS klant hoop ik dat Apple pay ook door de ‘directie’ van SNS gezien wordt en ze jouw poging ook zien om het op de agenda te krijgen.

Overigens heb ik gelukkig dan ook nog een ABN rekening waar ik sinds gisteren wel met Apple pay kan betalen, werkt best makkelijk ;-)

Hoi @stein366,

Welkom op de community, wat aardig dat je deelneemt aan  het gesprek over Apple Pay. Als je het leuk vindt, dan kun je hier het team ontmoeten. Ondanks dat ik - inderdaad - geen toezegging kan doen over Apple Pay, is het fijn om te lezen dat je erop vertrouwt dat ik de wensen van onze klanten intern doorgeef. Het signaal is helder, daarmee wil ik zeggen dat in gesprek gaan zinvol is. Overigens wens ik je ook veel plezier met het fruit van ABN-AMRO :wink:

Reputatie 2
Leg op zijn minst de keuzes om totaal niet interessante alternatieven te adopteren dan eens uit.

Payconiq bijvoorbeeld. Wie gebruikt het überhaupt? Het is zo omslachtig dat het betaalgedrag inderdaad "bewust" onmogelijk is. QR code's, internetverbinding benodigd etc. Laat me niet lachen.

Kom eens met een duidelijk standpunt, dan kunnen mensen ook een keuze maken om wel of niet naar een andere bank te gaan.

d30b9fb2-5f72-4c40-b563-a37167760d3f.jpg

Top product! Ik zeg allemaal over op Payconiq mensen! Apple Pay is totaal oninteressant want dat werkt ook zonder internet verbinding, net als een traditionele bankpas, dat moet je echt niet willen....

Ik begrijp oprecht niet wat het bestaansrecht van payconiq is in de tijd van contactloos betalen met je bankpas, Android bank app, Apple of Google Pay? 

Daarnaast begrijp ik oprecht ook niet echt waarom SNS Bank zo'n enorm afwachtende houding aanneemt met dit soort technieken. Het feit dat zowel bunq (mijn nieuwe bank sinds ik voor 95% met mijn bankzaken ben verhuist naar deze bank), ING, ABNAMRO en later ook Rabo wel mee doen met Apple Pay geeft toch aan dat er blijkbaar een vraag naar is vanuit de klant.

SNS, please luister naar je klanten en kom ook gewoon met Apple Pay, mij ben je als klant allang verloren...maar jullie hebben nog voldoende klanten over die je er vast heel erg blij gaat maken.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @TheVMaster,

Dankjewel voor je reactie, je vragen begrijp ik en je signaal wordt gehoord. Niet dat ik nou model sta voor een grote groep mensen, maar zelf maak ik dagelijks handig gebruik van Payconiq. Anderzijds snap ik ook dat mensen met een iPhone voor het betaalgemak graag Apple Pay willen hebben. Dat kan ik niet van de ene op de andere dag voor elkaar krijgen. Maar we luisteren echt naar de wensen van onze klanten en ook jouw reactie geef ik zeker door.

Reputatie 2

Hallo@TheVMaster,

Dankjewel voor je reactie, je vragen begrijp ik en je signaal wordt gehoord. Niet dat ik nou model sta voor een grote groep mensen, maar zelf maak ik dagelijks handig gebruik van Payconiq. Anderzijds snap ik ook dat mensen met een iPhone voor het betaalgemak graag Apple Pay willen hebben. Dat kan ik niet van de ene op de andere dag voor elkaar krijgen. Maar we luisteren echt naar de wensen van onze klanten en ook jouw reactie geef ik zeker door.

Eh...jij maakt gebruik van Payconiq…? Dat is een bewuste keuze, of is dat omdat medewerkers van de banken die het product ondersteunen? Ik vermoed het laatste. Heel eerlijk, ik heb payconiq ook wel geprobeerd, maar wees eerlijk...ik heb zelfden zo'n omslachtige betaalmethode gezien als Payconiq. 

Daarnaast begrijp ik ook echt niet dat wij als Nederland (het is ooit bedacht door ING begreep ik) samen met Belgie en Luxenburg weer iets zelf moeten verzinnen. We hebben aan de ene kant al bankpassen waarmee we perfect contactloos kunnen betalen en aan de andere kant allerhande moderne (eenvoudige) contactloze betaalmethoden als de Fitbit, Garmin, Google en Apple producten.

Het is toch helemaal niet ‘handig’ om een app te moeten openen, een QR code te moeten scannen, zoals @JeeBee ook al beschreef. Ik begrijp het niet...geef dat geld alsjeblieft uit aan diensten die je klanten wel willen hebben.

Niemand, maar dan ook niemand zit te wachten op zoiets idioots als Payconiq. Misschien de winkels….of de banken? Maar zeker niet de klanten, die willen gewoon makkelijk en eenvoudig betalen….en dat gaat niet met een betaalproduct waarbij je 5+ handelingen moet uitvoeren om een betaling te kunnen doen. En dan laat ik het feit dat het bedrag pas de volgende dag wordt afgeschreven van je rekening nog maar even achterwege voor het gemak.

Maar goed, ik ben wel blij dat jij de reactie gaat doorgeven en ik snap ook best dat jij dat niet voor elkaar kunt krijgen, maar het is wel weer typisch SNS om pas als allerlaatste van de grote banken aan te sluiten….zo zonde.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @TheVMaster,

Ja, kijk je ervan op dat ik Payqonic gebruik? Dat doe ik omdat het in sommige gevallen handig is, maar over het algemeen betaal ik contactloos met mijn betaalpas. Zoals beloofd heb ik intern opnieuw aandacht gevraagd voor jouw en alle andere reacties over Apple Pay. Zoveel mensen, zoveel wensen, ik doe mijn best om ze allemaal te behartigen. 

Reputatie 2

Er mist hier iets……

Reageer