SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

  • 11 juni 2019
  • 469 Reacties
  • 179217 Keer bekeken

Reputatie 2
Beste SNS,

Vandaag is apple pay eindelijk naar Nederland gekomen alleen wel bij de verkeerde bank ?. Nu hebben ze bij ING de voordelen van apple pay en ik ben benieuwd wanneer / of apple pay ook beschikbaar wordt bij jullie. Dan kan ik eindelijk mijn apple watch / iphone gebruiken in plaats van een pas.

Mvg,
Mats
icon

Beste antwoord door mgeurtsen 12 juni 2019, 19:59

@Tineke Heel fijn dat Apple Pay niet wordt uitgesloten. Even tussendoor: Apple Pay is de iPhone variant voor contactloos betalen en op iPhones is er geen alternatief mogelijk. iPhones zijn overigens ook smartphones.
Bekijk origineel

469 reacties

Reputatie 5

Los van geboden mogelijkheden (waarvan je zou verwachten dat SNS ook probeert te faciliteren) blijft het gewoonweg stil mbt Apple Pay. 
 

Het zijn wellicht een aantal personen die het vuurtje aanwakkeren maar dan nog vrij onacceptabel als nieuwe mensen zich registreren met vragen over een status, een (inhoudelijke) reactie van SNS achterwege blijft. 
 

Ik zie accounts met reacties van bijna een jaar geleden en nu. Wederom verlegen om een statusupdate en het blijft gewoon stil. Echt te bizar voor woorden dit...

Waarom bestel je geen gratis Revolut card (Visa) en stort daar wat geld op? Revolut support al jaren Apple Pay, de kaart en app is gratis, plus je krijgt ook nog eens heel scherpe wisselkoersen in niet Euro landen! Hoef je ook niet je rekening op te zeggen met alle zorgen van dien.

https://www.revolut.com/

Reputatie 3

@Evelyn SNS En de anderen
Je merkt wel dat onze SNS vriendinnen en vrienden ons echt wel serieus nemen en ons te woord willen staan. Er wordt toch een reactie verwacht in elk geval van mij. 
Waarom reageren jullie niet op de opmerking van leblanc?

Heeft hij gelijk en durven of mogen jullie ons niet de waarheid te vertellen?

Voor mij is het klaar, ik ben over naar de ING. 

Reputatie 3

Voordeel bij Openbank is ook dat ze een Nederlands sprekende klantenservice hebben. En Apple Pay werkt dus in combinatie met Maestro. Als je je voor 31 juli aanmeldt en bij de 1e 30.000 klanten bent is en blijft het gratis. 

Reputatie 2

Duurt bij mij in de regel een halve werkdag. 

Die Openbank heeft wel een eigenaardigheid in hun app  over weergave van saldo maar Apple Pay en Garmin Pay doen het altijd! En dat (voor als nog?) gratis dus kan je misschien ook niet alles verwachten.

Op het tweakers-forum is een heel topic over Openbank.

Reputatie 3

Mijn ervaring is 1 a 2 werkdagen. Vaak wel  binnen 1 werkdag, vooral als je het ochtends vroeg overboekt van een Nederlandse rekening naar Openbank. Dan is dat aan het einde van de middag meestal. 

Reputatie 1

En nog(maals) een tip voor mensen die niet bij de SNS weg willen of kunnen (ivm wellicht Sns hypotheek): je hoeft niet over te stappen, maar kunt nog een extra, gratis bankrekening erbij nemen bij Openbank…..met Apple Pay !

 

Hi Peterken, 

Hoe zit het met de vertraging tussen geld overmaken van SNS naar openbank? Alvast bedankt voor je antwoord!

groeten,

pvdbrink

Reputatie 3

En nog(maals) een tip voor mensen die niet bij de SNS weg willen of kunnen (ivm wellicht Sns hypotheek): je hoeft niet over te stappen, maar kunt nog een extra, gratis bankrekening erbij nemen bij Openbank…..met Apple Pay !

 

Reputatie 5

Dat wist ik helemaal niet! maar je hebt dan alleen een koppeling. Je kunt dan bijv niet meer inloggen via de app?

Dit maakt de stap dan wel makkelijker om over te gaan! 

Thnx JeeBee 


Jawel want ze moeten je natuurlijk toegang blijven verschaffen tot die accounts. Alles blijft intact zodat je bij je spaarrekeningen kunt.

Reputatie 1

Tja hier zit ik dan, met mijn goede gedrag te wachten totdat sns overstag gaat.. helaas, en dat wachten, dat duurt nu wel heeel erg lang. En tevens wordt je feitelijk gewoon aan het lijntje gehouden. 

Sns kan wel communiceren dat ze met Apple in gesprek zijn, maar voortgang of updates geven ho maar. 

We hebben toen der tijd hebben alles ondergebracht bij de sns 

  • gezamenlijke betaalrekening
  • gezamenlijke spaarrekening
  • 2x zilvervloot voor de kids 
  • en voor ons beide een eigen spaarrekening

Was  een heel gedoe om over te gaan. 

Voor nu houdt alleen die zilvervloot rekening mij tegen om over te stappen. 

 


Die kun je gewoon laten staan. Koppelen aan je nieuwe betaalrekening van de bank naar keuze MET Apple Pay! Mensen denken dat het omslachtig is maar been there done that. Enige wat ik wil is duidelijkheid zodat ik een aantal andere zaken op kan gaan zeggen.

Het is zelfs gratis om je spaarrekeningen te laten staan (gentlemens agreement)

 

Dat wist ik helemaal niet! maar je hebt dan alleen een koppeling. Je kunt dan bijv niet meer inloggen via de app?

Dit maakt de stap dan wel makkelijker om over te gaan! 

Thnx JeeBee 

Reputatie 5

Tja hier zit ik dan, met mijn goede gedrag te wachten totdat sns overstag gaat.. helaas, en dat wachten, dat duurt nu wel heeel erg lang. En tevens wordt je feitelijk gewoon aan het lijntje gehouden. 

Sns kan wel communiceren dat ze met Apple in gesprek zijn, maar voortgang of updates geven ho maar. 

We hebben toen der tijd hebben alles ondergebracht bij de sns 

  • gezamenlijke betaalrekening
  • gezamenlijke spaarrekening
  • 2x zilvervloot voor de kids 
  • en voor ons beide een eigen spaarrekening

Was  een heel gedoe om over te gaan. 

Voor nu houdt alleen die zilvervloot rekening mij tegen om over te stappen. 

 


Die kun je gewoon laten staan. Koppelen aan je nieuwe betaalrekening van de bank naar keuze MET Apple Pay! Mensen denken dat het omslachtig is maar been there done that. Enige wat ik wil is duidelijkheid zodat ik een aantal andere zaken op kan gaan zeggen.

Het is zelfs gratis om je spaarrekeningen te laten staan (gentlemens agreement)

Reputatie 1

Tja hier zit ik dan, met mijn goede gedrag te wachten totdat sns overstag gaat.. helaas, en dat wachten, dat duurt nu wel heeel erg lang. En tevens wordt je feitelijk gewoon aan het lijntje gehouden. 

Sns kan wel communiceren dat ze met Apple in gesprek zijn, maar voortgang of updates geven ho maar. 

We hebben toen der tijd hebben alles ondergebracht bij de sns 

  • gezamenlijke betaalrekening
  • gezamenlijke spaarrekening
  • 2x zilvervloot voor de kids 
  • en voor ons beide een eigen spaarrekening

Was  een heel gedoe om over te gaan. 

Voor nu houdt alleen die zilvervloot rekening mij tegen om over te stappen. 

 

Reputatie 1

@JeeBee

Als je de twee teksten onder elkaar ziet staan zie je wellicht duidelijke overeenkomsten. Alleen met een iets andere uitkomst..

Geesje schrijft 17 dagen geleden dat bij SNS de privacy van hun klanten hoog in het vaandel staat oftewel SNS kan of wil niet aan de voorwaarden voldoen die Apple stelt.

Vervolgens schrijft ze: onze visie bestaat onder andere uit eenvoudige transparante producten oftewel Apple Pay en Apple producten zijn alleen voor snobistische en elitaire mensen en dat is blijkbaar niet de doelgroep waar SNS op mikt.

En als klap op de vuurpijl wil SNS een eerlijke prijs hanteren. Met andere woorden: we zijn als bank een te kleine organisatie om alle kosten omtrent Apple Pay qua marketing en aanpassingen in het digitale systeem op zich te nemen en durven op dit moment het risico niet aan om zulke kosten aan de klant door te berekenen. Want daar zit de gemiddelde klant bij de SNS niet op te wachten en zal om die reden waarschijnlijk overstappen.. Met als gevolg dat de overgestapte klant bij de volgende bank alsnog voor Apple Pay moet gaan betalen. Immers bieden de overige banken dat al tijden aan.

Mijn conclusie: SNS klampt zich kost wat het kost vast aan het nostalgische ‘Doe maar normaal dan ben je al gek genoeg’ gevoel of er ligt iemand op de marketing afdeling al maanden te slapen of is nu echt toe om met pensioen te gaan en het stokje aan een jongere generatie over te geven die dit allemaal wel snappen.

Een gigant als Apple gaat echt niet naar de pijpen van een kleine Nederlandse bank dansen en daarvoor als enige een uitzondering maken. Als SNS niet overstag gaat, wat ik zelf erg betwijfel als ik hun visie lees, gaat Apple Pay er gewoon niet komen. Dat is immers nu na een jaar aan het lijntje te worden gehouden hopelijk bij iedereen toch wel duidelijk.    

Via telefonisch contact met een SNS medewerker:

SNS kan op dit moment niet voldoen aan de voorwaarden die Apple stelt en de bijbehorende kosten voor marketing etc. SNS zou daar als bank te klein voor zijn. Misschien dat het in de toekomst eventueel wel tot de mogelijkheden zou behoren, maar zeker niet op kort termijn. Zeker niet dit jaar en misschien ook niet het jaar daarop’.

 

 

Geesje SNS schreef:

Sorry dat we je laten wachten, @Leonnnn,.Apple Pay vinden we net als jij een interessante betaaloplossing. We zien dat klanten hier interesse in hebben, daarom zijn we in gesprek met Apple. Daarbij verliezen we onze visie niet uit het oog: eenvoudige transparante producten voor een eerlijke prijs en de privacy van onze klanten die hoog in het vaandel staat. Zodra er nieuws is, delen we dit.

Reputatie 5

@leblanc bedankt voor je update. 
 

 

‘SNS kan op dit moment niet voldoen aan de voorwaarden die Apple stelt en de bijbehorende kosten voor marketing etc. SNS zou daar als bank te klein voor zijn. Misschien dat het in de toekomst eventueel wel tot de mogelijkheden zou behoren, maar zeker niet op kort termijn. Zeker niet dit jaar en misschien ook niet het jaar daarop’.


 

 

Kom er maar in @Evelyn SNS @Tineke @Geesje SNS  dan kan het topic op slot met dit antwoord. 

Reputatie 1

@Leonnnn 

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Persoonlijk zat ik ook niet op een overstap te wachten. Daarentegen is een goede bank waar jij je prettig bij voelt wel erg belangrijk. Het gaat niet over een brood bij de bakker. Als je geduld en vertrouwen zoals je zelf aangeeft nu op het dieptepunt is geraakt is een overstap, ondanks de energie die je erin moet steken, zeker de moeite waard.

Het geeft je uiteindelijk rust in je hoofd en kun je weer op andere zaken focussen.

Reputatie 3

@leblanc 

Ik heb in principe ook mijn beslissing genomen. Zoals ik eerder al heb aangegeven voel ik mij zeker niet serieus genomen. Ik hoop dat iemand van de SNS mij deze week nog op andere gedachten kan brengen. Overstappen is toch een grote stap. Ik ben ook al mijn leven lang bij de SNS  maar het geduld en zeker het vertrouwen is eigenlijk wel op. 
Nogmaals bedankt voor jouw ervaringen

 

Reputatie 1

@Leonnnn

Eigenlijk voorspel je zelf al het nikszeggende antwoord wat je gaat krijgen. Ze gaan vanuit SNS hier op het forum echt niet bevestigen wat ik eerder benoemd heb. Dan stappen veel mensen direct over en past niet in de lijn der strategie klanten zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.

Voor mij was persoonlijk de creditcard de echte deal breaker en was met de overstap naar de ING het debacle met Apple Pay bij SNS meteen opgelost. Niemand houdt ervan om te lang aan het lijntje gehouden te worden. Ook ik zou uiteindelijk om die reden zijn overgestapt. Dit was voor mij het zetje.

Als een partner regelmatig met vage en nikszeggende antwoorden laat thuis zou komen, dan wacht je er toch ook niet een jaar mee om er een punt achter te zetten? ;-)

Succes met je eventuele keuze!

Groet  

 

Reputatie 1

@Peterken

Beste Peterken,

Dank voor je reactie! Laat het vooral geen grote schok zijn, maar meer een conclusie die je hieruit kan trekken.

Ik wilde vooral mijn verhaal kwijt en info delen die ik tot mijn beschikking heb gekregen via de SNS medewerker. Helaas passen SNS en ik niet meer bij elkaar. Ook andere banken zullen vast hun nukken hebben.

Kun je om wat voor reden dan ook op dit moment niet weg bij SNS dan zou ik zeker dmv dit forum blijven strijden om Apple Pay van de grond te krijgen. Ze kunnen het simpelweg niet langer meer blijven negeren terwijl de overige banken het al een jaar aan hun klanten aanbieden. Mensen gaan dan vanzelf overstappen. Kan mij niet voorstellen dat de SNS of Volksbanken dat zonder prioriteit aan zich voorbij laten gaan.

Er zijn ook andere mogelijkheden om in combinatie met SNS toch van Apple Pay gebruik te kunnen maken heb ik o.a. hier op het forum voorbij zien komen.

 

Ik wens jou en de overige fans van Apple Pay op dit forum veel sterkte en succes in de hoop dat ze het nu eens snel gaan lanceren.

Groet!  

Reputatie 3

@leblanc duidelijk verhaal. Ik ben benieuwd naar de nikszeggende reactie van onze SNS vrienden. 
Maar als dit het is ga ook over naar de ING. 

bedankt voor je reactie 👍🏻

Reputatie 3

Beste Leblanc,

Bedankt voor je uitvoerige reactie, een duidelijk verhaal waarom je weggaat. Succes bij de ING!

Maar dit is voor ons wel een redelijk grote schok, en ik geloof je.........Apple Pay komt dus tot nader order niet naar de Volksbanken en dus geen Apple Pay bij SNS!

Nau, dan kunnen we dit forum dan ook wel opheffen. 

Reputatie 1

Na 34 jaar trouwe klant te zijn geweest bij de SNS vorige week de stekker eruit getrokken.

Ten eerste zeer schofterig behandeld door ICS cards die o.a. namens SNS creditcards verstrekt. Na een zogeheten herbeoordeling van mijn financiële situatie, gebaseerd waarop vraag ik mij nog steeds af, verdien toch echt ruim 3x modaal als zelfstandige, card geblokkeerd en na diverse telefonische gesprekken met een vervelende arrogante houding maar blijven volhouden dat ik “te weinig verdien” om überhaupt een creditcard verstrekt te krijgen??? We hebben het over dezelfde standaard creditcard die ik ruim 10 jaar geleden van de SNS heb gekregen onder dezelfde voorwaarden in loondienst met de helft van het inkomen dan wat ik nu genereer. Volkomen idiote onderbouwing. Vervolgens een klacht ingediend bij SNS en je voelt hem al aankomen; Daar gaan wij niet over meneer..moet u toch echt een klacht indienen bij ICS cards. Oftewel je wordt van het befaamde kastje naar de muur gestuurd. Het boeit blijkbaar SNS niet hoe er door ICS met hun clienten wordt omgegaan wat voor mij een regelrechte deal breaker is.. Ik wil niets meer met die arrogante en vooral klantonvriendelijke ICS cards organisatie te maken hebben, echt helemaal klaar mee.

Dan de volgende deal breaker. Apple Pay.. ook ik heb zoals velen met mij tot grote frustratie dit topic op de voet gevolgd. Nadat ik de zoveelste copy paste reactie van de SNS moderators hier op het forum voorbij zag komen en slogan’s zoals ‘We zijn er voor je’ en bekijk naast een eventuele mogelijkheid als Apple Pay ook eens naar ons andere innovatieve mogelijkheden?! Yeah right. Luisteren naar de wensen van jullie klanten doen ze blijkbaar bij SNS niet aan, wel de klanten (erg lang) aan het lijntje houden.

Nadat ik telefonisch met een alleraardigste werknemer van SNS hierover sprak kon hij mij over het Apple Pay debacle het volgende mededelen; ‘SNS kan op dit moment niet voldoen aan de voorwaarden die Apple stelt en de bijbehorende kosten voor marketing etc. SNS zou daar als bank te klein voor zijn. Misschien dat het in de toekomst eventueel wel tot de mogelijkheden zou behoren, maar zeker niet op kort termijn. Zeker niet dit jaar en misschien ook niet het jaar daarop’.

Niet het antwoordt dat je graag zou willen horen, maar wel een waar je zelf een conclusie uit kan opmaken. In ieder geval niet dat vage gezever van zodra wij meer nieuws hierover hebben laten wij je het zsm weten…. Ding dong mensen wordt wakker. Apple Pay gaat simpelweg voorlopig niet komen bij SNS.

1&1=2. Twee maal een deal breaker is voor mij toch echt exit. Gelukkig verstrekt de ING een eigen creditcard en ben je dus niet meer afhankelijk van de arrogante monopoliepositie van een vreselijke malafide organisatie zoals ICS Cards. Bij de ING zien ze gewoon wat er binnenkomt qua inkomsten en wat eruit gaat, dus geen wantrouwen en onzin verhalen meer die ik maandenlang van ICS moest aanhoren. Daarnaast maak ik nu iedere dag met groot plezier gebruik van Apple Pay met mijn watch. Dus in mijn geval alleen maar een win win situatie :)

 

Ik hoop oprecht dat ze bij SNS eens wakker gaan worden. Luister goed naar de wensen van je klanten en zorg dat ze tevreden blijven. Zorg ook wanneer er problemen voordoen met een externe partij dat je er echt voor je klant bent. Even los van Apple Pay voelde ik mij totaal in steek gelaten door jullie, blijkbaar Heel Normaal bij SNS. Vandaar na 34 jaar zeg ik SNS klaar mee en tabee..    

 

  

 

   

 

Reputatie 5

Alweer een week voorbij. Zullen toch wel bijna uitgepraat zijn na al die gesprekken. 
 

Webcare team heeft ook al vakantie volgens mij. Man man man. 
 

Hier komt ie op veler verzoek!

 

 

Ik zal ze meteen wat werk besparen;

 

Hallo allemaal,

Sorry dat we jullie laten wachten en ik begrijp dat mensen een update verwachten.  Toch, zolang we in gesprek zijn met Apple Pay kunnen we geen informatie delen. Zodra er nieuws is, communiceren we dit met onze klanten. We helpen iedereen graag, ook tijdens de coronacrisis staan we persoonlijk voor je klaar.

Ik had eerder Rick Astley met  “never gonna give you up” achter de link verwacht :)

Verder volg ik dit topic ook al een tijdje aangezien ik hoop dat als SNS apple pay heeft de regiobank (waar ik bij zit) ook volgt. Marja dan zal nog wel een tijd duren….. 

Reputatie 2

Hallo Rabo en doei SNS! 

Ik hoop dat velen deze huichelachtige bank verlaten. Anno 2020 je klanten zo aan het lijntje houden…. en dan denken dat het wordt geaccepteerd en je ermee weg kan komen?  Vergeet het, niet bij mij in ieder geval :)

Reputatie 5

@Leonnnn denk dat mijn inhoudelijke reacties enig zicht op een baanaanbod wel hebben doen verwelken ;-) Er wordt alleen gereageerd op de makkelijke vragen met bovenstaande nietszeggende, repeterende antwoorden.

Reageer