SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

  • 11 juni 2019
  • 364 Reacties
  • 127751 Keer bekeken

Reputatie 1
Beste SNS,

Vandaag is apple pay eindelijk naar Nederland gekomen alleen wel bij de verkeerde bank ?. Nu hebben ze bij ING de voordelen van apple pay en ik ben benieuwd wanneer / of apple pay ook beschikbaar wordt bij jullie. Dan kan ik eindelijk mijn apple watch / iphone gebruiken in plaats van een pas.

Mvg,
Mats
icon

Beste antwoord door mgeurtsen 12 juni 2019, 19:59

@Tineke Heel fijn dat Apple Pay niet wordt uitgesloten. Even tussendoor: Apple Pay is de iPhone variant voor contactloos betalen en op iPhones is er geen alternatief mogelijk. iPhones zijn overigens ook smartphones.
Bekijk origineel

364 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dag allen,

We horen en lezen jullie signalen over Apple Pay en wees ervan verzekerd dat we deze in de organisatie door laten klinken. Hierbij dan ook een update van onze kant.

Apple Pay vinden wij een interessante nieuwe betaaloplossing. Ook omdat we zien dat klanten hier interesse in hebben door het betalingsgemak. Daarom zijn we ook in gesprek met Apple. Tegelijk hebben wij ook een duidelijke visie. We willen voor onze klanten een bank zijn met eenvoudige, transparante producten voor een faire prijs. En wij hebben de privacy van onze klanten hoog in het vaandel staan. Beide criteria zijn voor ons belangrijk, niet alleen voor Apple maar voor al onze toeleveranciers. Kort samengevat, we zijn dus in gesprek over de mogelijke introductie van Apple Pay. Als er meer nieuws hierover te melden valt dan zullen wij dat dat doen. Ook via dit forum.

Reputatie 2

Lief dagboek.

 

Vandaag is dag 1854 sinds Apple Apple Pay beschikbaar gemaakt heeft.
Helaas denkt men in de ivoren toren nog steeds dat het om een list gaat.
Men wil niet dat je gegevens afgeschermd worden van de ontvangers. Men wil niet dat je zomaar kunt betalen met je horloge zonder een pincode, vingerafdruk of gelaatsscan op moment supreme te vragen. Men wil ook niet dat je met het zelfde gemak online gaat betalen. Want in de ivoren toren weten ze het allemaal beter. Want niets komt natuurlijk boven een pasje met pincode (waarbij om de 50 euro de transactie mislukt en je je code moet ingeven), iDeal of Payonic uit. Dat zijn pas echt goede gebruiksvriendelijke en veilige betaalmethoden.

Tot morgen lief dagboek.
Dan is het dag 1855..


Slaap zacht.

Reputatie 2

 

‘t Is maar wat je belangrijk vindt. Inderdaad: waar hebben we het over?

tsja koos, ik hou mij wel degelijk bezig met zaken buiten dit forum heen, ik draag mijn steentje bij. Maar ik ben in ieder geval geen lid van de community die een totaal irrelevant onderwerp naar voren gooit in een topic over iets wat wel degelijk relevant is.

wat voor reden je ook hebt voor zo een reactie… doe maar gewoon niet.

ik betaal voor mijn bankzaken, ik mag dan verwachten dat een innovatieve bank, innovatief is... 

Reputatie 4

Koos heeft ook wat last van legacy. Net als de SNS. 

Reputatie 2

.... waar hebben we het over.

Een heel goede vraag. Er zijn veel grote landelijke en wereldproblemen, maar wij steken onze energie hier liever in het boos worden omdat er niet op de meest luxueuze manier kan worden betaald, waardoor we liever naar witwasfabrieken lopen.

‘t Is maar wat je belangrijk vindt. Inderdaad: waar hebben we het over?

Eh….de meest luxueuze manier betalen? Een bank moet niet roepen dat hij innovatief bezig is om vervolgens niet diezelfde innovaties, die er nu eenmaal zijn, te omarmen.

SNS is op  dit moment de enige van de grote Nederlandse banken die zo’n afwachtende houding aanneemt. En ja, waar hebben we het over. Payconiq (een compleet overrated en omslachtige/achterhaalde betaalmethode) kunnen ze ook ondersteunen, nouja..daar hoef je ook niet veel voor te doen natuurlijk. 

Gewoon meegaan in de modernisering van onze betaalmethodes…..geen enkele reden om achter te blijven als grote bank.

 

Ik heb dit forum wat gelezen. Maar kan iemand mij duidelijk maken wanneer nou eindelijk SNS ook Apple Pay aan gaat bieden aan zijn klanten? Zo lang hoeft het allemaal toch niet te duren?  Een beetje meer klantgerichtheid zou wel zo fijn zijn. Ik vindt het best vreemd dat SNS hier niet aan mee doet. 

@Evelyn SNS zou het helpen als we de vraag biet hier stellen maar massaal naar de mailbox de vraag en wens gaan sturen. 


daarbij wil ik nog opmerken, en begrijp me goed met respect voor de moderator(!), als de SNS iets eist moeten we direct in de houding springen en wordt het erdoorgedrukt,  als de klanten massaal iets wensen, dus niet eens eisen, dan is het muisstil bij SNS en worden we genegeerd. 

Reputatie 1

Ach jongens, ik zag dat berichtje op Bright.nl en dacht dat het wel leuk zou zijn dat hier even te laten zien. De SNS praat met Apple over Pay. Ik zag dat niemand dat berichtje nog had geplaatst. Dat is alles. Niet de bedoeling de vlammen weer op te stoken.

 

Er is echt geen kind in het water omdat ik dat ene pasje nog niet thuis kan laten. 

Laten we lekker chillen en zien wat er van komt. .

Reputatie 2

Er mist hier iets……
 

 

Reputatie 2

Ik heb dit topic redelijk lang in de gaten gehouden, en ben altijd wel blij geweest met de iOS app van de SNS bank, maar ik moet toch zeggen dat op dit moment de SNS aan alle kanten zichzelf ongeloofwaardig maakt door te vertellen innovatief te zijn.

Ik zie heel eerlijk geen enkele reden om niet over te stappen naar de ING (waar ik mijn en/of rekening al heb) 

 

Wat mij vooral stoort is dat een bank die voorop wil lopen, achteraan loopt. Zelfs nog niet eens een Poll of mail of er interesse is voor Apple Pay. 

Ik kijk het nog een maandje aan.. maximaal. 

 

en over Payconiq.. lachwekkend antwoord. 

Apple Pay (en misschien ook Google Pay) is gewoon perfect.. overal betalen, geen pinpas nodig.. even snel langs de winkel, apple watch om.. telefoon hoef je niet eens mee te nemen.. waar hebben we het over.

Reputatie 1

Wanneer staat ie op de agenda bij de hoge heren?

Hoi@JeeBee,

Zoals beloofd heb ik intern het signaal over Apple Pay afgegeven. Ik vertrouw erop dat het wordt besproken. Sorry, een specifieke datum kan ik niet geven. 


Is het niet heel apart dat ik 4 maanden geleden dit forum ben begonnen en nu opeens na 4 maanden ‘een berichtje naar de hoge heren gaat’.  Dat moeten we ook nog wel is zien of dat gaat gebeurd. Erg jammer dat er 4 maanden frustratie van zoveel mensen op SNS af moet komen voordat ze er mee aan de slag gaan en nu maar is afwachten of dat berichtje wel aankomt en niet per direct in de prullenbak eindigt.

Reputatie 4

Ze zijn hier echt niet bang voor het overstappen maar kom op SNS geef eens duidelijkheid.

 

Dit gaat werkelijk waar nergens over hoe lang men moet wachten op de 1e update of het überhaupt gaat komen. Schaam jullie!!

Reputatie 2

Ha@TheVMaster , dat ik lang geleden. Dus toch uiteindelijk van WPhone overgestapt naar iPhone? In ons gezin zijn de meeste van Android af naar iPhone/iPad (refurbished vanwege de prijs, maar dat is een andere discussie).

Er zijn van die zaken die extra overhead aan kosten opleveren (ApplePay, AmEx of andere CC), dat moeten we willen betalen. Mijn voorkeur gaat uit dat die kosten alleen bij de gebruiker terecht komen en niet bij alle gebruikers: blijft er wat te kiezen.

 

Yes...dat is zeker even terug :grin: . Had ik de laatste keer nog een Windows Phone dan? Dat is meer dan 3 jaar geleden. Ben via een korte uitstap naar Android bij iOS aanbeland. Via de 7 en de X nu naar de 11 Pro Max. 

 

Tuurlijk brengen dat soort zaken kosten met zich mee, maar neem van mij aan dat die kosten verwaarloosbaar zijn. Waarom zouden andere banken het wel kunnen aanbieden in hun huidige prijsstellingen en SNS niet? Let op mijn woorden...SNS gaat ook gewoon volgen binnen nu en maximaal een jaar. Wat ik begrepen heb (even los van de investeringen m.b.t. API en back-end config) is dat het minder dan 0,005 euro per transactie zou kosten.

Maar goed, ik hoop (voor de klanten van SNS) dat SNS ook gewoon mee gaat doen, ik gebruik mijn SNS pas zowat helemaal niet meer….doe overigens 99% van mijn betalingen met Apple Pay. Maar goed, je weet pas wat je mist als je het hebt gebruikt...dan vraag je je ineens af hoe je ooit zonder Apple Pay hebt kunnen betalen ;-)

@Evelyn SNS, laat ook ik een duit in het zakje doen. Ik ben een aantal jaar geleden naar SNS overgestapt omdat ik de trage en klantonvriendelijke processen van de grootbank zat was. De prijs-kwaliteit verhouding van SNS was toen prima. Internetbankieren voelde wat ouderwets, de app was wat minder gelikt, maar de klantenservice was goed en de rente op de spaarrekening zodanig dat ik daarvoor niet naar IJsland hoefde.

 

Inmiddels zijn we een paar jaar verder. Ik zie de apps en de internetomgevingen van de andere banken iedere week beter worden en SNS achterblijven. De uitrol van het nieuwe SNS gaat erg traag, de app is functioneel maar voelt ouderwets, en ergernissen die ik direct toen ik klant werd (zoals het niet kunnen delen van huishoudboekje/spaarpotten met mederekeninghouders) zijn nog steeds niet aangepakt.

 

De prijzen zijn verhoogd verhoogd, de rente is t.o.v. de spaarbanken gezakt, dus mijn spaargeld staat inmiddels niet meer bij SNS. De meerkosten t.o.v. de oude grootbank zijn opgelopen en de prijs-kwaliteit is inmiddels twijfelachtig. Apple Pay is het zoveelste punt waarop SNS inmiddels achterloopt op de grote drie. En iedere dag, als ik weer eens in de kantine sta zonder portemonnee, denk ik, “zal ik maar weer overstappen?”

Reputatie 3

Hoi Koos,

Op het gevaar af dat het een welles nietes verhaal wordt, dus is dit een forum die in dit geval met het topic Apple Pay bezig houdt. Je kunt als gedram aanmerken, maar je kunt ervoor kiezen om deze topic ook niet of niet te vaak bezoeken, zodat je je niet aan ons hoeft te ergeren Koos. Stay safe!

Reputatie 2

Daarbij wordt er gezegd dat we met Payconiq kunnen betalen maar hiermee kun je lang niet overal betalen en je moet via een QR code betalen, dat is voor bijvoorbeeld blinde klanten niet te doen dus geen goed alternatief. 

Sorry, Payconiq is geen serieus alternatief voor betaalmiddelen als Apple, Google, Fitbit, Samsung Pay...omslachtig en ingewikkeld. Die dienst moet gewoon ten grave gedragen worden en banken moeten echt een stoppen met het pushen van die onzin. Laat ze hun energie in andere zaken stoppen.

Beste,

Ook ik volg de ontwikkelingen van Apple Pay op de voet. Ook deze blog lees ik meermalen door. 4 maanden terug heb ik bij SNS mijn rekeningen geopend, omdat deze bank voor mij veel groenere idealen biedt dan welke bank dan ook.

Daarnaast is innovatie voor mij ook belangrijk. Toen ik overstapte was er van Apple Pay in Nederland nog geen spraken, maar had ik verwacht dat wanneer het in Nederland wel aangeboden zou worden, dit bij elke bank het geval zou zijn.

Ik hoop dat jullie in de zeer nabije toekomst Apple Pay gaan ondersteunen, anders zie ik mij helaas weer afscheid nemen van SNS. Daarnaast denk ik dat jullie met deze dienst veel jongere trekken (laat zien wat voor goede groene bank jullie zijn! Er zijn vandaag 20.000 jongeren de straat op gegaan, omdat zij dit belangrijk vinden).
Reputatie 1

Ik als gadget freak heb ook lang gewacht op de implementatie van Apple Pay bij de sns. Ik heb dit forum regelmatig bezocht om de status te zien wanneer de sns dit zou gaan doen maar het duurde me te lang. Onze en-of rekening bij de ABN werkt prima met Apple Pay. Daarom wilde ik dat ook op mijn betaalrekening hebben. En als andere banken dit wèl kunnen realiseren kan de sns dat ook maar het duurt gewoon te lang. Daarom ben ik overgestapt na 30 jaar SNS naar de Rabo. 
 

In ieder geval één der Directeuren bij de sns zal toch ook een iPhone hebben? Ik begrijp er werkelijk niks van. Het is een ontwikkeling die je toch niet meer tegenhoudt. 
 

Toch jammer want verder is het een prima bank. 

Reputatie 4
Badge +1

Tweakers vond het volgende nieuwswaardig vandaag:

SNS Bank is in gesprek met Apple over de invoering van Apple Pay. De bank maakte dit vrijdag zelf bekend via een tweet. Vanaf wanneer SNS Bank-klanten via Apple Pay met hun iPhone of Apple Watch kunnen afrekenen, is nog niet bekend.

 

https://tweakers.net/nieuws/161760/sns-bank-voert-gesprekken-met-apple-over-ondersteuning-van-apple-pay.html

 

Reputatie 4

Tip! Begin alvast met Bunq, is een maand gratis. Kun je meteen ontdekken hoe bankieren bedoeld zou moeten zijn en ook nog eens Apple Pay!
 

Werkt het niet fijn en SNS houdt nog steeds iedereen aan het lijntje na een maand, kun je dan naar ander alternatief kijken. 

Reputatie 2

Bij ABN, ING, Rabo gaan ze nu ook bij de creditcards Apple pay aanbieden.. Aub uitsluitsel SNS, wat is nou de reden dat er niks bekend gemaakt kan worden mbt de komst van Apple pay?

Reputatie 2

Tip! Begin alvast met Bunq, is een maand gratis. Kun je meteen ontdekken hoe bankieren bedoeld zou moeten zijn en ook nog eens Apple Pay!
 

Werkt het niet fijn en SNS houdt nog steeds iedereen aan het lijntje na een maand, kun je dan naar ander alternatief kijken. 

Ik heb zelf Bunq, maar gebruik het eigenlijk niet.. had dit ooit eens nodig voor een festival, misschien tijd om er eens in te duiken.

Maar ik vind niet dat SNS iedereen aan het lijntje houdt, er wordt niet gecommuniceerd en hier op het forum wordt eigenlijk best duidelijk gemaakt dat er niets speelt maar dat het aan de aandacht wordt gebracht. 

 

 

Ik gebruik bunq denk ik nu zowat 3 jaar voor mijn dagelijkse bankzaken. Enige waarvoor ik nu nog SNS heb (en m’n vrouw Rabo) is dat ons salaris daar nog binnen komt, maar na aftrek van de hypotheek (die bij sns loopt) gaat alles 1 op 1 door naar 1 van de bunq rekeningen. Ach...ik bankier ook pas 30 jaar bij SNS, maar ik denk dat daar een eind aan komt zodra onze hypotheek op de schop gaat. Misschien dat ik de rekening er nog wel bij hou, puur omdat ik al zolang bij SNS bankier...maar echt nodig zal het dan niet meer zijn.

Reputatie 3

Ik ben dus zo iemand die nu de overstapservice van Sns naar Bunq heb lopen, maar als ik eerdere berichten lees maken ze zich niet druk voor die enkeling die ook echt weg gaat. Ik ben misschien een van de weinigen die zijn Sns rekening heeft opgezegd en over is naar een andere bank. Als ex-Sns er ben ik nog wel steeds benieuwd en kijk op deze pagina, maar ook al komt de Volksbank met Apple Pay later dit jaar, ik hoef niet meer terug in ieder geval. 

Afgelopen 6 maanden vaak dit forum bezocht. Helaas……..duurt me te lang. Jaja……..we zijn in gesprek met Apple en zodra er iets nieuws te melden valt laten we het je weten. Een week geleden de knoop toch maar doorgehakt. Bij de Rabobank een rekening geopend om Apple Pay te kunnen gebruiken (die 1.55 euro p/m is het me wel waard). Bevalt uitstekend moet ik zeggen. Heb nog wel SNS, maar 't moet niet te lang meer duren of ik stap helemaal over. Snap niet dat het zo lang moet duren!!!

Reputatie 2

Er wordt niet eens meer gereageerd.. 😏

Reageer