SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

  • 11 juni 2019
  • 469 Reacties
  • 179122 Keer bekeken

Reputatie 2
Beste SNS,

Vandaag is apple pay eindelijk naar Nederland gekomen alleen wel bij de verkeerde bank ?. Nu hebben ze bij ING de voordelen van apple pay en ik ben benieuwd wanneer / of apple pay ook beschikbaar wordt bij jullie. Dan kan ik eindelijk mijn apple watch / iphone gebruiken in plaats van een pas.

Mvg,
Mats
icon

Beste antwoord door mgeurtsen 12 juni 2019, 19:59

@Tineke Heel fijn dat Apple Pay niet wordt uitgesloten. Even tussendoor: Apple Pay is de iPhone variant voor contactloos betalen en op iPhones is er geen alternatief mogelijk. iPhones zijn overigens ook smartphones.
Bekijk origineel

469 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dag allen,

We horen en lezen jullie signalen over Apple Pay en wees ervan verzekerd dat we deze in de organisatie door laten klinken. Hierbij dan ook een update van onze kant.

Apple Pay vinden wij een interessante nieuwe betaaloplossing. Ook omdat we zien dat klanten hier interesse in hebben door het betalingsgemak. Daarom zijn we ook in gesprek met Apple. Tegelijk hebben wij ook een duidelijke visie. We willen voor onze klanten een bank zijn met eenvoudige, transparante producten voor een faire prijs. En wij hebben de privacy van onze klanten hoog in het vaandel staan. Beide criteria zijn voor ons belangrijk, niet alleen voor Apple maar voor al onze toeleveranciers. Kort samengevat, we zijn dus in gesprek over de mogelijke introductie van Apple Pay. Als er meer nieuws hierover te melden valt dan zullen wij dat dat doen. Ook via dit forum.

Reputatie 5

Zie dat steeds meer mensen moeite nemen om zich te registreren.

Wat een hopeloze/kansloze situatie ontstaat hier @Evelyn SNS Totaal niet meer geloofwaardig om na een jaar met zogenaamde “updates” te komen dat jullie nog steeds in gesprek zijn met Apple. Geen enkele “innovatie” die als COTS wordt aangeboden duurt een jaar om te introduceren. Zelfs jullie legacy systemen zijn binnen een jaar aan te sluiten op dit platform als er al gekroepoekt moet worden met API’s.

Als het een centenkwestie is, dan was de kogel ook al lang door de kerk want Apple biedt een dienst aan net zoals bij andere banken en dat zal echt geen onderhandelingen met zich mee brengen waar jullie nog steeds over in gesprek zijn.

Ik zou me schamen als ik voor deze organisatie zou moeten broadcasten op een forum en na een jaar nog steeds hetzelfde stond te roeptoeteren. Kom op man...

Reputatie 2

Lief dagboek.

 

Vandaag is dag 1854 sinds Apple Apple Pay beschikbaar gemaakt heeft.
Helaas denkt men in de ivoren toren nog steeds dat het om een list gaat.
Men wil niet dat je gegevens afgeschermd worden van de ontvangers. Men wil niet dat je zomaar kunt betalen met je horloge zonder een pincode, vingerafdruk of gelaatsscan op moment supreme te vragen. Men wil ook niet dat je met het zelfde gemak online gaat betalen. Want in de ivoren toren weten ze het allemaal beter. Want niets komt natuurlijk boven een pasje met pincode (waarbij om de 50 euro de transactie mislukt en je je code moet ingeven), iDeal of Payonic uit. Dat zijn pas echt goede gebruiksvriendelijke en veilige betaalmethoden.

Tot morgen lief dagboek.
Dan is het dag 1855..


Slaap zacht.

Reputatie 1

@Evelyn SNS zou het helpen als we de vraag biet hier stellen maar massaal naar de mailbox de vraag en wens gaan sturen. 


daarbij wil ik nog opmerken, en begrijp me goed met respect voor de moderator(!), als de SNS iets eist moeten we direct in de houding springen en wordt het erdoorgedrukt,  als de klanten massaal iets wensen, dus niet eens eisen, dan is het muisstil bij SNS en worden we genegeerd. 

Reputatie 1

Ondertussen lees ik al maanden mee en vind het lachwekkend hoe traag dit allemaal verloopt & vind het al helemaal storend dat de SNS hier niets over kwijt kan.

Ik zal niet snel overstappen naar een andere bank, maar op deze manier wordt het wel steeds aantrekkelijker.
De app is verouderd totaal niet inventief of innovatief. 

Juist in deze tijden zou Apple Pay heel handig zijn. Overigens is Apple Pay al in 59+ landen met honderden tot duizenden banken….

Reputatie 5

Ik zal ze meteen wat werk besparen;

 

Hallo allemaal,

Sorry dat we jullie laten wachten en ik begrijp dat mensen een update verwachten.  Toch, zolang we in gesprek zijn met Apple Pay kunnen we geen informatie delen. Zodra er nieuws is, communiceren we dit met onze klanten. We helpen iedereen graag, ook tijdens de coronacrisis staan we persoonlijk voor je klaar.

Reputatie 5

Alweer een week voorbij. Zullen toch wel bijna uitgepraat zijn na al die gesprekken. 
 

Webcare team heeft ook al vakantie volgens mij. Man man man. 
 

Hier komt ie op veler verzoek!

 

 

Reputatie 2

Wanneer komt Apple Pay nu bij SNS?

Met dit tempo zijn ze zo’n 12 maanden bezig met gesprekken over het weer komt er nog een jaartje bij qua ict en denk ik dat we ergens rond 2025 gebruik ervan kunnen maken. 😂

Reputatie 2

 

‘t Is maar wat je belangrijk vindt. Inderdaad: waar hebben we het over?

tsja koos, ik hou mij wel degelijk bezig met zaken buiten dit forum heen, ik draag mijn steentje bij. Maar ik ben in ieder geval geen lid van de community die een totaal irrelevant onderwerp naar voren gooit in een topic over iets wat wel degelijk relevant is.

wat voor reden je ook hebt voor zo een reactie… doe maar gewoon niet.

ik betaal voor mijn bankzaken, ik mag dan verwachten dat een innovatieve bank, innovatief is... 

Reputatie 5

Koos heeft ook wat last van legacy. Net als de SNS. 

Reputatie 2

.... waar hebben we het over.

Een heel goede vraag. Er zijn veel grote landelijke en wereldproblemen, maar wij steken onze energie hier liever in het boos worden omdat er niet op de meest luxueuze manier kan worden betaald, waardoor we liever naar witwasfabrieken lopen.

‘t Is maar wat je belangrijk vindt. Inderdaad: waar hebben we het over?

Eh….de meest luxueuze manier betalen? Een bank moet niet roepen dat hij innovatief bezig is om vervolgens niet diezelfde innovaties, die er nu eenmaal zijn, te omarmen.

SNS is op  dit moment de enige van de grote Nederlandse banken die zo’n afwachtende houding aanneemt. En ja, waar hebben we het over. Payconiq (een compleet overrated en omslachtige/achterhaalde betaalmethode) kunnen ze ook ondersteunen, nouja..daar hoef je ook niet veel voor te doen natuurlijk. 

Gewoon meegaan in de modernisering van onze betaalmethodes…..geen enkele reden om achter te blijven als grote bank.

 

Ik heb dit forum wat gelezen. Maar kan iemand mij duidelijk maken wanneer nou eindelijk SNS ook Apple Pay aan gaat bieden aan zijn klanten? Zo lang hoeft het allemaal toch niet te duren?  Een beetje meer klantgerichtheid zou wel zo fijn zijn. Ik vindt het best vreemd dat SNS hier niet aan mee doet. 

Reputatie 5

Ze zijn hier echt niet bang voor het overstappen maar kom op SNS geef eens duidelijkheid.

 

Dit gaat werkelijk waar nergens over hoe lang men moet wachten op de 1e update of het überhaupt gaat komen. Schaam jullie!!

Reputatie 1

Ach jongens, ik zag dat berichtje op Bright.nl en dacht dat het wel leuk zou zijn dat hier even te laten zien. De SNS praat met Apple over Pay. Ik zag dat niemand dat berichtje nog had geplaatst. Dat is alles. Niet de bedoeling de vlammen weer op te stoken.

 

Er is echt geen kind in het water omdat ik dat ene pasje nog niet thuis kan laten. 

Laten we lekker chillen en zien wat er van komt. .

Dag allemaal,

Ondanks dat we geen update kunnen geven over Apple Pay, nemen we jullie reacties serieus en alle signalen zijn belangrijk voor ons.  We begrijpen dat wachten niet prettig is voor mensen die al lang uitkijken naar deze manier van contactloos betalen, maar zolang we in gesprek zijn met Apple Pay wordt er geen informatie gedeeld.  Toch kun je erop vertrouwen dat we doorlopend werken aan innovatieve oplossingen, hier lees je meer.

@Evelyn SNS ik begin echt de twijfels te krijgen of sns wel serieus naar de wens van de klanten kijkt. Jullie zijn al bijna 1 jaar in gesprek met Apple en er is in dat jaar geen enkele update gekomen betreft Apple Pay. Ik begin ook een beetje het gevoel te krijgen dat we aan het lijntje gehouden worden door  sns. En ik heb ook mijn twijfels over de doorlopende innovatie bij jullie. 

Reputatie 2

Inmiddels ook al maanden in gesprek 🤔

Lijkt me toch echt sterk dat zoiets zo lang hoeft te duren.

Weet niet waarom maar ik heb toch echt de indruk dat  Apple iedere bank, en dus ook SNS, er graag bij heeft als klant.

En dat het voor Apple allemaal niet zo moeilijk is want er zijn al tientallen, misschien wel honderden banken die Apple Pay hebben. https://support.apple.com/nl-nl/HT206637

Misschien worden de moderators wel voor de gek gehouden? 😀

Reputatie 1

Dag allemaal,

Ondanks dat we geen update kunnen geven over Apple Pay, nemen we jullie reacties serieus en alle signalen zijn belangrijk voor ons.  We begrijpen dat wachten niet prettig is voor mensen die al lang uitkijken naar deze manier van contactloos betalen, maar zolang we in gesprek zijn met Apple Pay wordt er geen informatie gedeeld.  Toch kun je erop vertrouwen dat we doorlopend werken aan innovatieve oplossingen, hier lees je meer.

Tja. 

Even de feiten op een rij:

  • Al 1 jaar “in gesprek” met Apple over Apple Pay.
  • Houd klanten aan het lijntje door de “je mening is belangrijk voor ons” methode
  • De geschoonde winst over 2019 is €275.000.000, juist 275 miljoen. 2 7 5
  • Jullie hebben 3 miljoen klanten
  • Jullie een huidige Activa van €60 Miljard.
  • Pretenderen Innovatief te zijn ( al heeft juist die site problemen met de achterliggende database op het moment)

     

Aanname:

  • Apple rekent een prijs waar jullie niet blij mee zijn. Met een winst van €275 miljoen lijkt mij dit een non-discussie.
  • Privacy is niet inzichtelijk genoeg aan de Apple zijde. Dit kan nog een showstopper worden misschien.
  • Jullie zijn helemaal niet met apple in gesprek. Zou ook nog kunnen...
  • Laat een derde van het totaal aantal klanten een iPhone hebben met Apple Pay mogelijkheid. En laat nu daarvan ‘maar’ 200.000 klanten ook daadwerkelijk gebruiken maken van Apple Pay.

 

Dus ik kan niets anders concluderen dat je niet met apple in gesprek of te hoge eisen stelt. Linksom of Rechtsom. Maak een beslissing. Nee is ook een antwoord. Al zal jullie dat een deel van de klanten kosten.

 

Reputatie 2

Dag allemaal,

Ondanks dat we geen update kunnen geven over Apple Pay, nemen we jullie reacties serieus en alle signalen zijn belangrijk voor ons.  We begrijpen dat wachten niet prettig is voor mensen die al lang uitkijken naar deze manier van contactloos betalen, maar zolang we in gesprek zijn met Apple Pay wordt er geen informatie gedeeld.  Toch kun je erop vertrouwen dat we doorlopend werken aan innovatieve oplossingen, hier lees je meer.

Tja. 

Even de feiten op een rij:

  • Al 1 jaar “in gesprek” met Apple over Apple Pay.
  • Houd klanten aan het lijntje door de “je mening is belangrijk voor ons” methode
  • De geschoonde winst over 2019 is €275.000.000, juist 275 miljoen. 2 7 5
  • Jullie hebben 3 miljoen klanten
  • Jullie een huidige Activa van €60 Miljard.
  • Pretenderen Innovatief te zijn ( al heeft juist die site problemen met de achterliggende database op het moment)

     

Aanname:

  • Apple rekent een prijs waar jullie niet blij mee zijn. Met een winst van €275 miljoen lijkt mij dit een non-discussie.
  • Privacy is niet inzichtelijk genoeg aan de Apple zijde. Dit kan nog een showstopper worden misschien.
  • Jullie zijn helemaal niet met apple in gesprek. Zou ook nog kunnen...
  • Laat een derde van het totaal aantal klanten een iPhone hebben met Apple Pay mogelijkheid. En laat nu daarvan ‘maar’ 200.000 klanten ook daadwerkelijk gebruiken maken van Apple Pay.

 

Dus ik kan niets anders concluderen dat je niet met apple in gesprek of te hoge eisen stelt. Linksom of Rechtsom. Maak een beslissing. Nee is ook een antwoord. Al zal jullie dat een deel van de klanten kosten.

 

 Uitstekend bericht! Je krijgt vast over een week of 2 een nietszeggend bericht dat ze in gesprek zijn en verder geen nieuws hebben 😂

Reputatie 3

Ik ben ook maar begonnen met andere media aan te spreken. Facebook en de klantenservice. Eens kijken of dat wat oplevert. 
Tot nu toe hetzelfde verhaal over en over. 

Ook ik zit al flinke tijd te wachten op Apple Pay bij de SNS bank. Ik volg dit topic nu ook al enige tijd en heb het gevoel dat we door de SNS aan het lijntje gehouden worden. De maat is dan nu ook vol na 1 jaar wachten. Ik ben overgestapt naar de Rabobank en kan nu eindelijk betalen met Apple Pay! 

Hier ook een ontevreden klant.. Toch maar even geregistreerd op dit Forum om mijn ongenoegen te uiten. Ik sta zelf ook met 1 been in een overstap procedure naar de Rabobank. Niet uit te leggen dat ik mijn Apple watch nog steeds niet kan gebruiken met de handigste functie wat dit apparaat te bieden heeft. SNS, geef duidelijkheid, nee is ook prima, dan weten we waar we aan toe zijn als klant en kunnen we onze conclusies trekken. Is er wel een goede wil om apple pay te gaan ondersteunen ga dan eindelijk eens knopen doorhakken. Zeer ergerlijk onprofessioneel gedoe. Elke bank die zichzelf een beetje serieus neemt gaat niet op deze manier met haar klanten om!

Reputatie 5

Haha keurig @Sven SNS Er zal onderhand ook wel een nieuwe koffie deal uit gesleept zijn tijdens al die gesprekken met Apple. 

Reputatie 2

Er mist hier iets……
 

 

Reputatie 2

Ik heb dit topic redelijk lang in de gaten gehouden, en ben altijd wel blij geweest met de iOS app van de SNS bank, maar ik moet toch zeggen dat op dit moment de SNS aan alle kanten zichzelf ongeloofwaardig maakt door te vertellen innovatief te zijn.

Ik zie heel eerlijk geen enkele reden om niet over te stappen naar de ING (waar ik mijn en/of rekening al heb) 

 

Wat mij vooral stoort is dat een bank die voorop wil lopen, achteraan loopt. Zelfs nog niet eens een Poll of mail of er interesse is voor Apple Pay. 

Ik kijk het nog een maandje aan.. maximaal. 

 

en over Payconiq.. lachwekkend antwoord. 

Apple Pay (en misschien ook Google Pay) is gewoon perfect.. overal betalen, geen pinpas nodig.. even snel langs de winkel, apple watch om.. telefoon hoef je niet eens mee te nemen.. waar hebben we het over.

Reputatie 2

Wanneer staat ie op de agenda bij de hoge heren?

Hoi@JeeBee,

Zoals beloofd heb ik intern het signaal over Apple Pay afgegeven. Ik vertrouw erop dat het wordt besproken. Sorry, een specifieke datum kan ik niet geven. 


Is het niet heel apart dat ik 4 maanden geleden dit forum ben begonnen en nu opeens na 4 maanden ‘een berichtje naar de hoge heren gaat’.  Dat moeten we ook nog wel is zien of dat gaat gebeurd. Erg jammer dat er 4 maanden frustratie van zoveel mensen op SNS af moet komen voordat ze er mee aan de slag gaan en nu maar is afwachten of dat berichtje wel aankomt en niet per direct in de prullenbak eindigt.

Reageer