Zijn spaarpotten bij een gedeelde spaarrekening niet zichtbaar voor elkaar?


Hallo!
Ik heb sinds begin dit jaar een gedeelde spaarrekening (en lopende rekening) met mijn vriend.
Het gekke alleen is, dat hij de spaarpotten die ik heb aangemaakt niet kan zien, en ik kan zijn spaarpotten niet zien.

Zo heeft hij geld overgemaakt naar zijn spaarpot, alleen als ik inlog, dan zie ik dat dat bedrag nog als "te verdelen" staat.
Aan de andere kant ziet hij de spaarpot niet die ik heb aangemaakt.

Hoe kan dit? En hoe kunnen we elkaars spaarpotten wel zien? Of moeten we dan allebei de spaarpotten zelf aanmaken (wat niet logisch en niet handig is)?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door BigBen 8 maart 2015, 23:26

Hallo!
Ik heb sinds begin dit jaar een gedeelde spaarrekening (en lopende rekening) met mijn vriend.
Het gekke alleen is, dat hij de spaarpotten die ik heb aangemaakt niet kan zien, en ik kan zijn spaarpotten niet zien.

Zo heeft hij geld overgemaakt naar zijn spaarpot, alleen als ik inlog, dan zie ik dat dat bedrag nog als "te verdelen" staat.
Aan de andere kant ziet hij de spaarpot niet die ik heb aangemaakt.

Hoe kan dit? En hoe kunnen we elkaars spaarpotten wel zien? Of moeten we dan allebei de spaarpotten zelf aanmaken (wat niet logisch en niet handig is)?

Alvast bedankt!


Hoi SandraB,
Nog welkom hier in de community. (zijn we bij je vorige bericht "vergeten")
dat komt omdat de SNS er van uit gaat dat elke klant een individu is, met z´n eigen digipas. (zoek maar eens binnen de community en je zult zien dat er al heel wat over geschreven is).
Oplossing is;
  • gebruik maar 1 digipas
  • gebruik 1 digipas en de ander de digicode mogelijkheid
Heb je al een beetje rond gekeken in onze community. Zo kun je [u]hier[/u] bijv. over al veel leden iets lezen, maar ook iets over jezelf schrijven.
Groet,
Ben :cool:

Bekijk origineel

49 Reacties

Hallo!
Ik heb sinds begin dit jaar een gedeelde spaarrekening (en lopende rekening) met mijn vriend.
Het gekke alleen is, dat hij de spaarpotten die ik heb aangemaakt niet kan zien, en ik kan zijn spaarpotten niet zien.

Zo heeft hij geld overgemaakt naar zijn spaarpot, alleen als ik inlog, dan zie ik dat dat bedrag nog als "te verdelen" staat.
Aan de andere kant ziet hij de spaarpot niet die ik heb aangemaakt.

Hoe kan dit? En hoe kunnen we elkaars spaarpotten wel zien? Of moeten we dan allebei de spaarpotten zelf aanmaken (wat niet logisch en niet handig is)?

Alvast bedankt!


Hoi SandraB,
Nog welkom hier in de community. (zijn we bij je vorige bericht "vergeten")
dat komt omdat de SNS er van uit gaat dat elke klant een individu is, met z´n eigen digipas. (zoek maar eens binnen de community en je zult zien dat er al heel wat over geschreven is).
Oplossing is;
  • gebruik maar 1 digipas
  • gebruik 1 digipas en de ander de digicode mogelijkheid
Heb je al een beetje rond gekeken in onze community. Zo kun je [u]hier[/u] bijv. over al veel leden iets lezen, maar ook iets over jezelf schrijven.
Groet,
Ben :cool:
Hoi Sandra,

Ook ik wil je namens de ‘mods’ welkom heten (scherp Ben ;)).
Het klopt dat dit niet zichtbaar is.
Ik begrijp dat het best omslachtig is, vandaar dat ik navraag bij de ontwikkelaars of het technisch mogelijk is om dit te veranderen.
Je hoort van ons :).
SandraB schreef:

Hallo!
Ik heb sinds begin dit jaar een gedeelde spaarrekening (en lopende rekening) met mijn vriend.
Het gekke alleen is, dat hij de spaarpotten die ik heb aangemaakt niet kan zien, en ik kan zijn spaarpotten niet zien.

Zo heeft hij geld overgemaakt naar zijn spaarpot, alleen als ik inlog, dan zie ik dat dat bedrag nog als "te verdelen" staat.
Aan de andere kant ziet hij de spaarpot niet die ik heb aangemaakt.

Hoe kan dit? En hoe kunnen we elkaars spaarpotten wel zien? Of moeten we dan allebei de spaarpotten zelf aanmaken (wat niet logisch en niet handig is)?

Alvast bedankt!



Hoi SandraB,

We hebben jouw wens voorgelegd aan onze ontwikkelaars. Op dit moment kunnen we dit nog niet aanpassen, vanwege de impact ervan. Ik laat hem nog wel op de wensenlijst staan, zodat we hier op een later moment rekening mee kunnen houden.
Ik heb een gezamenlijke spaarrekening met mijn vrouw. We kunnen echter niet een gezamenlijke spaarpot aanmaken.
Als ik een spaarpot aanmaak is dit niet zichtbaar (en bruikbaar) voor haar. Andersom is dit uiteraard ook het geval.
Het zou handig zijn als dit wel zou kunnen.
Hoi TonC,

Welkom op de community. Ik heb je reactie verplaatst naar een bestaand topic hierover.
Helaas is er sinds 9 maanden geleden nog niks veranderd.
Het is inderdaad geen ‘ramp’, maar ik kan me voorstellen dat het wel erg onhandig is. Hopelijk is er in 2016 wel capaciteit hiervoor, maar dat kan ik nu nog niet zeggen.

Dit is je eerste bericht hier en ik zie dat het aanmaken van een topic je ook al gelukt is ;).
Voor meer informatie over de community, kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
BigBen schreef:


Oplossing is;

  • gebruik maar 1 digipa
  • gebruik 1 digipas en de ander de digicode mogelijkhei



Wij zitten met hetzelfde probleem, we hebben een gedeelde rekening, maar geen gedeelde spaarpotten. De oplossing die hierboven genoemd wordt 'gebruik maar 1 digipas', is in mijn ogen geen oplossing. Dan hadden we net zo goed geen gedeelde rekening kunnen aanmaken, maar gewoon een rekening die we beiden gebruiken. We hebben beiden een eigen account, met eigen rekeningen die niet gedeeld moeten worden. Maar voor onze gedeelde rekening zouden we alles willen delen, inclusief de spaarpotten en de inleg daarin.

Is er ondertussen al zicht op of dit aangepast gaat worden?
Hmm. Twee zielen, een gedachte. Wij zitten met hetzelfde probleem. Dus net zoals appelboom hierboven het ook al vraagt, is hier al zicht op? Want het is inderdaad wel erg jammer dat dit anno 2016 niet mogelijk is.

Het inloggen in de persoonlijke omgeving van SNS geeft mij toegang tot mijn eigen rekening en onze en/of rekening. Dan moet er toch - zeker anno 2016 - iets te doen zijn om een spaarpot (die perfect tussen de site en iOS apps synct) ook tussen de persoonlijke omgevingen gelijk te houden?

Of moeten wij dan ervoor zorgen dat we in de omschrijving van de overboeking aangeven waarvoor het is, zodat we beide onze eigen (maar eigenlijk gezamenlijke) spaarpot kunnen vullen? Niet echt de bedoeling van automatisering toch?

m.v.gr, DerMax.
Goedenavond Appelboom & DerMax,

Welkom op de community. Goed om te zien dat jullie meteen zo actief meedenken.

Voor Mijn SNS is er een top 5 gemaakt van functionaliteiten die dit jaar gerealiseerd worden. Jullie wens zit hier niet bij. Ik zet 'm in ieder geval op de wensenlijst voor 2017.

Ik hoop dat dit jullie niet weerhoudt om actief mee te blijven denken op de community; hopelijk tot snel. Hebben jullie al een kijkje genomen in het topic ‘Welkom op de community’?
Misschien is die behoefte er ook voor het adresboek? Met twee digipassen, heb je ook twee adresboeken. Ik kan me voorstellen dat gezamenlijke rekeninghouders ook één gezamenlijk adresboek hebben.
Is dit te inventariseren (of er behoefte aan is) en is dit ook mee te nemen met de wens van de spaarpotten bij een gezamenlijke rekening?
Dat is een goed idee, Blacktomcat. Ik zet het door naar de wensenlijst :-).
Ook ik heb de wens om de spaarpotten van 1 en dezelfde en/of rekening zichtbaar te hebben voor alle rekeninghouders.
Hoi JAFS,

Welkom op de community.

Mijn collega Tibor heeft je vraag op onze wensenlijst gezet voor 2017. Ik hoop dat jullie wens snel wordt uitgevoerd.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Hier kun je alles lezen over de community, zoals hoe je een keer zelf een topic aan kunt maken. In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien :cool:
Het valt op dat dezelfde vraag steeds in een andere hoedanigheid terugkomt. Hier gaat het om onzichtbare spaarpotten, maar het gaat ook over onzichtbare verzendlijsten, adresboeken.
Het is wel duidelijk dat dit een breed gedragen wens is.
Ik zou willen vragen: wat heeft een hogere prioriteit: een breed gedragen wens om de huidige (basis)voorzieningen een beetje logischer te maken, of nieuwe gadgets ondersteunen?
Of ook: wanneer door dergelijke misverstanden als gevolg van (voor een deel van de klanten) onlogische beleidskeuzes schade optreedt, lost SNS dat dan op?
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de toegang tot de diverse onderdelen te baseren op zowel rekeningnummer als rekeninghouder? Ja, het kost wel ontwikkeltijd, maar het maakt de zaak veel transparanter, wel zo NORMAAL.
Hoi Koos,

Het is duidelijk dat deze wens bij jou groot is. Dat kan ik ook goed begrijpen als je een gezamenlijke betaalrekening hebt. Wat voor misverstanden zijn er bij jou/jullie ontstaan? Op de wensenlijst verzamelen we alle wensen, zodat we die kunnen overhandigen aan de ontwikkelaars als ze vragen naar wensen vanuit de community. Hierbij geven we ook aan hoe groot de vraag is. Bij het prioriteren kijken de ontwikkelaars niet alleen naar deze lijst, maar ook naar de wensen vanuit de klantenservice en SNS Winkels. Daarnaast kijken we naar wensen van onze andere merken, omdat onze IT-afdeling voor alle merken van SNS Bank N.V. werkt.

Hierdoor valt een deel van de wensen buiten de boot. We blijven de wensen op de community wel aandragen.
Ik heb begrepen dat de laatste maand(en) de budgetten, onderwerpen, financiële middelen, etc. voor 2017 besproken zijn. Nu ben ik benieuwd wat daar uit gekomen is en vooral aan welke onderwerpen daar uit voortgevloeid zijn (en dan niet in het algemeen maar specifieker benoemen). Dan weten we weer waar we aan toe zijn en wat we kunnen verwachten.
Hoi Blacktomcat,

Olaf schreef hier vorige week over de plannen voor 2017. Hier zegt hij het volgende: "Op 24 november worden de plannen voor 2017 van SNS voorgelegd. Daarna wordt de prioritering bepaald van de wensen die alle merken hebben voorgelegd en er wordt vervolgens gekeken welke wensen we voor elk merk gaan uitvoeren. Het duurt dus nog even voordat we jullie inhoudelijk meer kunnen vertellen."
Op de wensenlijst is deze wens afgewezen. Is dat dan voor altijd, of voor 2016?
Irene schreef:

Wat voor misverstanden zijn er bij jou/jullie ontstaan?.



Afgelopen weekend kwam ik een min of meer vergeten rekening tegen in een hoekje. Ik zag geen afschrijving van dat bedrag en zette een betaling klaar op de verzendlijst.
Gelukkig realiseerde ik mij dat er misschien op de "andere" verzendlijst nog iets kon staan. Dat heeft op het nippertje een dubbele betaling voorkomen. Met daarbij een mogelijke roodstand enzovoorts.
Ja, ik weet het, ik had ook even kunnen vragen en zo, maar dat staat wel erg ver van het idee van geavanceerd internet bankieren, denk ik zo. En wanneer we alles ook nog eens mobiel willen gaan doen wordt de kans op dit soort misverstanden alleen maar groter.
@Gerard met Internet Dat is per wens afhankelijk. Ik vraag bij de productmanager na op we 'm weer op de wensenlijst kunnen zetten.

@Koos Dan snap ik dat je er veel baat bij hebt dat deze wens wordt uitgevoerd. Onnodige dubbele betalingen en roodstand wil je natuurlijk voorkomen. De wens staat op onze wensenlijst, maar het is nog onduidelijk of de ontwikkelaars deze in 2017 oppakken.
Hoi Gerard met internet,

De productmanager stuurde me zojuist een reactie. De wensen 'Gedeelde spaarpotten', 'Gedeelde periodieke overboekingen' en 'Adresboek delen' staan voor 2017 weer op de wensenlijst. Fijn, hè?
Da's mooi. Alleen jammer dat 2017 nog zo lang duurt. In elk geval: beter laat dan nooit.
Blacktomcat schreef:

In elk geval: beter laat dan nooit.


Zo is het ;)

Wat heb jij een mooi handschrift, Tibor. ;)
Blacktomcat schreef:

Wat heb jij een mooi handschrift, Tibor. ;)


Haha, dank je. Ik heb er ook lang op geoefend ;)
Als ik de juiste beschrijving meegeef wordt het bedrag toch automatisch in een spaarpot geplaatst? Zo lijkt het in ieder geval wel. In dat geval hoeft men enkel dezelfde spaarpotten één keer aan te maken. 'Schat, we gaan sparen voor de vakantie, maak jij ook even een spaarpot aan?' is toch niet veel moeite? Als je samen een rekening hebt praat je vast af en toe met elkaar.

Kan een SNS medewerker bevestigen dat mijn aanname klopt?

En nu zag ik iemand typen (helemaal niet, maar wel dat hij het getypt had..) dat de spaarpotten syncen tussen de app en de site. Waar op de site vind ik mijn spaarpotten?

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)