SNS

Beantwoord

Zijn spaarpotten bij een gedeelde spaarrekening niet zichtbaar voor elkaar?

• 8 maart 2015
  • 178 Reacties
  • 60444 Keer bekeken

Toon eerste bericht

178 reacties

Wat heb jij een mooi handschrift, Tibor. 😉
Badge +1
Wat heb jij een mooi handschrift, Tibor. ;)
Haha, dank je. Ik heb er ook lang op geoefend 😉
Als ik de juiste beschrijving meegeef wordt het bedrag toch automatisch in een spaarpot geplaatst? Zo lijkt het in ieder geval wel. In dat geval hoeft men enkel dezelfde spaarpotten één keer aan te maken. 'Schat, we gaan sparen voor de vakantie, maak jij ook even een spaarpot aan?' is toch niet veel moeite? Als je samen een rekening hebt praat je vast af en toe met elkaar.

Kan een SNS medewerker bevestigen dat mijn aanname klopt?

En nu zag ik iemand typen (helemaal niet, maar wel dat hij het getypt had..) dat de spaarpotten syncen tussen de app en de site. Waar op de site vind ik mijn spaarpotten?

De productmanager stuurde me zojuist een reactie. De wensen 'Gedeelde spaarpotten', 'Gedeelde periodieke overboekingen' en 'Adresboek delen' staan voor 2017 weer op de wensenlijst. Fijn, hè?

Geweldig ! Als nu ook de ingeplande "gewone" overschrijvingen gedeeld kunnen worden ben ik helemaal gelukkig.
Badge +1
Als ik de juiste beschrijving meegeef wordt het bedrag toch automatisch in een spaarpot geplaatst?
En nu zag ik iemand typen (helemaal niet, maar wel dat hij het getypt had..) dat de spaarpotten syncen tussen de app en de site. Waar op de site vind ik mijn spaarpotten?

Hallo 53645714n,

Allereerst welkom op de community 🙂 Als je in de app overboekt naar je spaarrekening, dan selecteer je bij 'Kies je spaarpot' de spaarpot waarin je het bedrag wil opnemen.

Hoe je spaarpotten in Mijn SNS installeert, lees je hier.

Kom je hier vaker een kijkje nemen? In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie je bent.
Badge +1

Geweldig ! Als nu ook de ingeplande "gewone" overschrijvingen gedeeld kunnen worden ben ik helemaal gelukkig.

Je wens geef ik door en laat het uiteraard weten als ik er meer over kan zeggen 😃

Je wens geef ik door en laat het uiteraard weten als ik er meer over kan zeggen :D

Hoi Koos,

Dit neemt de ontwikkelaar mee in dezelfde wens. Dankjewel voor je bijdrage 🙂
Ik heb alle posts doorgelezen en wat ik zeg is dus niets nieuws. Maar ook ik heb sinds enige tijd een gedeelde rekening en zou heeeeeeeel graag gezamenlijke spaarpotten, adressenboek, verzendlijsten etc. hebben met mijn partner. Ik snap het "individu" gedeelte, maar we kiezen er niet voor niets voor om een rekening te delen. Als ik niet wilde dat hij zou zien waar ik geld naar overmaak, dan had ik wel mijn eigen rekening gehouden. Bovendien heb ik altijd mijn digipas bij me, en het is dus helaas niet handig voor ons om er eentje te delen. Mijn vriend heeft een spaarpot aangemaakt voor onze bruiloft en nu wil ik hier graag geld naar overmaken, maar dat kan niet omdat we niet thuis zijn en ik niet zijn digipas hier heb. Zoals andere al aangeven is het geen drama, maar wel echt onhandig en ook niet van deze tijd. Dus fijn dat het op de wish-list komt, en zet mijn naam er ook maar bij. Hopelijk versnelt dat het proces.....
Hoi LilianB,

Welkom op de community. Met dit bericht lever je een bijdrage en zien de ontwikkelaars hoeveel klanten ze er blij mee maken, dus bedankt daarvoor. Wat me in het bijzonder opvalt is je spaardoel. Staat de grote dag al gepland?

Het lijkt me leuk om hier verder over te praten in de Koffiekamer. Hopelijk zien we je snel weer 🙂
@LilianB, misschien is het handig om in jullie geval te kunnen inloggen niet met je eigen digipas, maar met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord.
@LilianB, misschien is het handig om in jullie geval te kunnen inloggen niet met je eigen digipas, maar met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik denk dat dat niet gaat lukken. Twee digipassen zijn twee individuen, en die kunnen - denk ik - niet dezelfde gebruikersnaam krijgen.
Maar als het zou lukken, dan betekent het nog niet dat je inzage hebt in de info van de ander.
Daar heb je gelijk in, Koos. Je kunt inderdaad niet dezelfde gebruikersnaam krijgen.
Daar heb je gelijk in, Koos. Je kunt inderdaad niet dezelfde gebruikersnaam krijgen.
Maar je kunt natuurlijk wel 1x naam en paswoord maken en die dan beide gebruiken. Je digipas dan (meestal) niet nodig. Dat is wat word bedoeld!!
Groet,
Ben 🆒
Ah, nu snap ik 'm. Dat is inderdaad een optie, al zijn we geen voorstander van het uitwisselen van inloggegevens voor internetbankieren.
Ah, nu snap ik 'm. Dat is inderdaad een optie, al zijn we geen voorstander van het uitwisselen van inloggegevens voor internetbankieren.
...maar SNS vraagt er wel om, of lokt het in ieder geval uit.
In ieder geval doen wij dat thuis ook.
Wel opletten dat je uiteindelijk de pincode van de niet gebruikte digipas niet vergeet...dus toch weer opschrijven of in een wachtwoordbeheerder zetten.
....Wel opletten dat je uiteindelijk de pincode van de niet gebruikte digipas niet vergeet...dus toch weer opschrijven of in een wachtwoordbeheerder zetten.
Als de gebruikte digipas niet meer werkt, deze laten vervangen. De tweede heb je eigenlijk nooit nodig (tenzij je de tussentijd dat een nieuwe digipas onderweg is, per se moet gebruiken om een overboeking o.i.d. te doen waarbij de digipas nodig is).
ik sluit me aan bij alle mensen die heeeel graag de spaarpotten willen delen bij een gezemelijke rekening. Dat moet anno nu toch wel mogelijk gemaakt kunne worden. Hoe eerder hoe beter. Dank
Als de gebruikte digipas niet meer werkt, deze laten vervangen. De tweede heb je eigenlijk nooit nodig (tenzij je de tussentijd dat een nieuwe digipas onderweg is, per se moet gebruiken om een overboeking o.i.d. te doen waarbij de digipas nodig is).
Er zijn wel omstandigheden dat je de tweede pas heel hard nodig kunt hebben.
Bijvoorbeeld (even heel drastisch) als de eigenaar van de veelgebruikte pas komt te overlijden. Die wordt geblokkeerd en ben je afhankelijk van de tweede. Dat valt wel onder jouw genoemde uitzondering, maar op zo'n moment heb je daar denk ik geen aandacht voor.

Het komt erop neer dat de wens niet zozeer is het mogelijk maken van gezamenlijke spaarpotten, maar het koppelen van rekeninggegevens aan de rekening, en niet aan de rekeninghouder. Dan zijn een heleboel wensen (spaarpotten, adreslijsten, verzendlijsten en wat er verder nog kan worden verzonnen wat van belang is voor een verantwoord rekeningbeheer) in 'eén keer opgelost.
Dat is een flinke klus, denk ik. Maar als dat nu niet op de uit te voeren lijst komt, zal het een langdurig verhaal worden, vrees ik.
En ondertussen doen we voortdurend aan identiteitsfraude, gestimuleerd - gedwongen zelfs - door SNS.
ik sluit me aan bij alle mensen die heeeel graag de spaarpotten willen delen bij een gezemelijke rekening. Dat moet anno nu toch wel mogelijk gemaakt kunne worden. Hoe eerder hoe beter. Dank
Hoi BenM,

Welkom op de community. Goed om te lezen dat je direct een wens kenbaar maakt. Eerder in dit topic gaven we aan dat dit onderwerp op onze lijst staat. Vanuit de community lezen we vaker de klantwens om rekeninggegevens, zoals het adresboek, ingeplande overschrijvingen en het huishoudboekje, inzichtelijk te maken voor de andere rekeninghouder. Op dit moment doen we dit niet, omdat Mijn SNS persoonsgebonden is. We erkennen de wens, maar op dit moment is er geen nieuws over dit onderwerp te melden.

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.
Het idee was op de wensenlijst gezet voor 2017. Nu is september al weer halverwege en dit is niet geimplementeerd in de app. Zeer spijtig. Ook mijn vriendin en ik hebben nu een tijdje een gezamenlijke rekening en lopen keer op keer tegen de beperkingen aan. Geen synchronisatie van spaardoelen, instellingen, verdelen van saldo over spaarpotten, bij een aankomende incasso krijg alleen ik een e-mail en mijn vriendin niet. Financieel beheer van de rollende euro's is lastig wanneer bijde houders van een EN/OF rekening niet dezelfde informatie krijgen... Ja, je sluit samen de rekening af maar je krijgt niet dezelfde informatie te zien. Wat is dan het idee achter een en/of rekening? Dat je samen bankiert toch?

Wanneer wordt die wensenlijst ook omgezet in een plan van aanpak met afspraken wanneer de update klaar staat in de app store's?
Badge +1
Het zou goed zijn als de SNS elk jaar 1 topic uit die lijst door de community laat kiezen en dat dan ook dat jaar uitvoert (eventueel bij een groot topic in delen over bv 2 jaar, maar wel met tussenresultaten.
Dan is zo'n lijst zinvol, nu worden er alleen zoethoudertjes geïmplementeerd als een menu-logo.
@Bram,
Dit probleem is al in vele gedaantes langs gekomen.
Voel je vrij om mijn handtekening over te nemen, net als Blacktomcat, Eva en even BigBen deden.
Het zou goed zijn als de SNS elk jaar 1 topic uit die lijst door de community laat kiezen en dat dan ook dat jaar uitvoert (eventueel bij een groot topic in delen over bv 2 jaar, maar wel met tussenresultaten.
Dan is zo'n lijst zinvol, nu worden er alleen zoethoudertjes geïmplementeerd als een menu-logo.

We hebben dat een tijdje gehad, een Top 10.
Maar ja, de SNS is vooral druk met zichzelf.
Groet,
Ben 🆒
PS Weet je, "de SNS" bestaat niet. Het is een groep mensen die samen uitvoering geeft aan "het bedrijf SNS". En daar zit het probleem, samenwerken is voor mensen erg moeilijk, vooral als het anti autoritair / laissez-faire (moet gaan) gaat.
@Bram,
Dit probleem is al in vele gedaantes langs gekomen.
Voel je vrij om mijn handtekening over te nemen, net als Blacktomcat, Eva en BigBen deden.

en eRik19...
Hoi allemaal,

De wens staat nog steeds op de lijst, maar op dit moment is het nog niet bekend wanneer dit opgepakt wordt.

Reageer