SNS

Beantwoord

Zijn spaarpotten bij een gedeelde spaarrekening niet zichtbaar voor elkaar?

• 8 maart 2015
  • 176 Reacties
  • 47783 Keer bekeken

Toon eerste bericht

176 reacties

Badge +1
5 december lijstje
welk jaar?
Als ik een betaling doe kan mijn vrouw dit niet zien, waar voor is dan een en/of betaalrekening
Anders hadden wij een afzonderlijke rekening moeten nemen.
Ik hoop dat nog eens veranderd.
Badge +2
Goedenavond Kees Plooij,

Wat leuk om je na een lange tijd weer terug te zien. Je vraag heb ik verplaats naar een bestaand topic. Zoals je ziet, zijn er meer klanten met de wens om gezamenlijke gegevens te kunnen inzien met 1 digipas. Als je een betaling doet, dan ziet je vrouw dit terug in de transacties. Een ingeplande betaling die je instelt, ziet zij niet. De wens om dit aan te passen, is in behandeling. Op dit moment kan ik niet aangeven wanneer het wordt opgepakt.
Het blijft een heel raar ding. Je opent een en/of rekening en bent allebei afzonderlijk verantwoordelijk voor die rekening (de bank kan ieder afzonderlijk aanspreken voor wat de ander doet) maar je kunt elkaars acties niet zien!!!!!! Ik vraag me af of dit juridisch wel te houden is. Ik zou als en/of rekeninghouder die hier een probleem mee heeft, de SNS een bief sturen waarin je haar bij voorbaat aansprakelijk stelt als je aansprakelijk gesteld wordt voor iets wat je partner gedaan heeft maar waar jij niet achter staat en niet kon zien omdat je geen inzicht kon krijgen in zijn/haar opdrachten/activiteiten.
Interessante optie, Blacktomcat.
In de Voorwaarden voor de betaalrekening staat onder andere:

Welke schade vergoeden we als wij aansprakelijk zijn
Directe schade die je lijdt. Dat is schade door:
Eventuele kosten die we jou voor een betaling hebben berekend.
Rente die je aan ons hebt betaald omdat je door het misbruik rood stond.
Rente die je bij ons niet hebt gekregen.
Bedragen die onterecht van jouw rekening zijn afgeschreven.
Schade die is veroorzaakt door opzet of grove schuld van ons.

Het lijkt me in bepaalde gevallen dat er sprake kan zijn van schuld door SNS. Deze kwestie is immers al heel lang bekend.
De linken in de Voorwaarden SNS betalen 8.4244.00 (28-12-2016) werken niet. Je krijgt o.a. het volgende te zien:

Ik kan helaas zelf niet zien of het bestand verplaatst, hernoemd of verwijderd is.
Hopelijk wordt dit snel verholpen. 🙂
Verders staat in de Algemene Bankvoorwaarden (die alle banken hanteren) het volgende over de zorgplicht van de SNS:

Ik en met mij velen, vinden dat de SNS bij een en/of rekening niet goed rekening houdt met de belangen van de rekeninghouders.
Zolang eventuele schade, opgelopen door onwetendheid van een mederekeninghouder als gevolg van tekort schietende informatie, wordt vergoed, is er niets aan de hand. Dan voldoet SNS aan zijn zorgplicht.

Ik heb echter zo'n donkerbruin vermoeden...
Ik hoop dat dat ten onrechte is. Dan hoor ik dat graag.
De linken in de Voorwaarden SNS betalen 8.4244.00 (28-12-2016) werken niet. Je krijgt o.a. het volgende te zien:

Ik kan helaas zelf niet zien of het bestand verplaatst, hernoemd of verwijderd is.
Hopelijk wordt dit snel verholpen. :)

Hoi Blacktomcat,

Gaat het om een specifieke link of werken ze allemaal niet? Bij mij openen er een aantal namelijk wel in Internet Explorer.
Badge +1
Koos het wordt tijd voor een proef proces / klacht lijkt me. Ik tel voor ik leen jullie 10,- en jullie betalen mij beide 10 euro terug over zonder dat jullie dat van elkaar weten. Reden genoeg om dan via de klachten commissie van de SNS te gaan. Levert dat niets op dan door naar AFM oid.
Leuk idee. Maar nog iets te vroeg, denk ik.
Gezien de aandacht die het punt in de community krijgt, en de oorverdovende stilte hieromtrent van de kant van SNS (afgezien van de gewone dooddoeners), zou er toch iets moeten gebeuren. Dat hoop ik tenminste in alle redelijkheid, naïef als ik ben.
Maar dat horen we natuurlijk pas achteraf.
Reputatie 2
Badge

Hopelijk wordt dit snel verholpen. :)

Als je de foutmelding bekijkt lijkt het er sterk op dat iemand de link naar zijn/haar eigen harde schijf nog had laten staan. Dan kijkt hij dus op jouw harde schijf in plaats van op de server. Het ziet er naar uit dit inmiddels is verholpen
Bedankt voor je reactie. Ik heb het nog niet geprobeerd (heeft voor mij geen prioriteit). Toch bedankt.
Zolang eventuele schade, opgelopen door onwetendheid van een mederekeninghouder als gevolg van tekort schietende informatie, wordt vergoed, is er niets aan de hand. Dan voldoet SNS aan zijn zorgplicht.

Ik heb echter zo'n donkerbruin vermoeden...
Ik hoop dat dat ten onrechte is. Dan hoor ik dat graag.

Na 3 weken nog geen reactie.
Mag ik nu concluderen dat die zorgplicht toch niet wordt nagekomen in dergelijke situaties?
Hoi Koos,

We zijn je niet vergeten. Ik verwacht dat ik maandag een inhoudelijke reactie heb.
Badge +1
Kun je met die spaarpotten (persoonsgebonden) en een gemeenschappelijke spaarrekening dubbel zo hard sparen?
Deze wens nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van Mijn SNS en de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.
Hallo allemaal,

Misschien is het al een keer genoemd, maar.
Waarom kan er wel een spaarpot gekozen worden bij het overboek naar de spaarrekening, maar niet als vanaf de spaarrekening geld overgemaakt word?

Nu gaan iedere keer de spaarpotjes op tilt omdat er een kleine tikfout is gemaakt.

Moet toch wel kunnen?
Badge +2
Goedemorgen DerMax,

Mooi om te zien dat je de weg naar de community weer hebt gevonden. Wil je vanaf je spaarrekening geld overboeken naar een betaalrekening of wil je spaargeld tussen spaarrekeningen overboeken? Als je me meer uitleg geeft, dan help ik je verder.
Beste Marijke,

Goedemorgen deze morgen ;)

Het gaat primair om het overboeken van de spaarrekening naar de betaalrekening.
Bij het overboeken van de betaalrekening naar de spaarrekening kan er gekozen worden voor welk spaarpotje dit moet gelden.

Bij het opnemen van geld uit de spaarrekening kan je dit niet aangeven.
Voorbeeld:

Ik spaar iedere maand 100 euro voor onderhoud aan mijn motor. Spaarpotje heet "Onderhoud motor". Nu sta ik bij de werkplaats en moet ik 300 euro betalen. Omdat ik daarvoor een spaarpotje heb, boek ik snel even geld over van de spaarrekening. Nu moet ik echt zelf deze omschrijving ingeven in plaats van dat ik deze kan selecteren. En een tikfout is snel gemaakt.

Daarbij, wanneer ik dit met onze gedeelde spaarrekening wil doen....
Ik maak geld over en mijn partner ook. Maar omdat de spaarpotjes persoonsgebonden zijn (en niet rekening gebonden) gaan deze dus ook heel snel op negatieve bedragen.

Dit is dus volledig gebaseerd op het gebruik van de mobiele app.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Gr.
.............Daarbij, wanneer ik dit met onze gedeelde spaarrekening wil doen....
Ik maak geld over en mijn partner ook. Maar omdat de spaarpotjes persoonsgebonden zijn (en niet rekening gebonden) gaan deze dus ook heel snel op negatieve bedragen........

@SNS wederom een reden om de gezamenlijke rekening anders in te richten. Jullie kunnen ons dan wel een zeurpiet vinden, maar het lijkt erop dat veel klanten dit wel wensen. Dus zet het maar (wederom?) op de wensenlijst met een dikke stip op één.
Badge +2
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, DerMax 🙂 Je reactie heb ik verplaatst naar een topic waar we praten over de spaarpotten en waar ook de wens wordt uitgesproken om deze te delen met een mederekeninghouder. Dennis heeft op 6 november een update gegeven hierover.

Als je geld wil opnemen vanuit je spaarpot, dan kun je dit in 1x doen door de volgende stappen te doorlopen:
- Ga naar de spaarpot waaruit je geld wilt opnemen.
- Klik op het driehoekje boven je eindbedrag in euro’s.
- Kies opnemen.
- Vul een bedrag in en klik op 'Opslaan'.
De kans dat je nu een typefout maakt is kleiner.
Beste Marijke,

Ik gok erop dat de beschrijving van Dennis gebaseerd is op gebruik van de website en niet op het gebruik van mobiel bankieren.

Ik zie in ieder geval nergens de mogelijkheid in de app om de beschreven werkwijze te volgen.
Badge +2
Dat is een goede gok, de stappen uit mijn bericht doorloop je in Mijn SNS. Sorry dat ik je niet helemaal goed heb begrepen. Het is niet mogelijk om dit via de mobiele app te doen.

Reageer