Beantwoord

Zijn spaarpotten bij een gedeelde spaarrekening niet zichtbaar voor elkaar?


Toon eerste bericht

114 Reacties

Niet alleen bij een en/of rekening, maar ook als je een machtiging hebt is dat handig! Dus ik zou dat ook wel makkelijk vinden :)
Goedemorgen Carla en Klaas & Bianca van Manen,

Jullie berichten heb ik verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Hier gaat het over het inzicht van de spaarpotten, maar het gezamenlijk bekijken van ingeboekte opdrachten is eigenlijk hetzelfde. Voor beide handelingen geldt, dat alleen degene die de wijziging doorvoert met zijn of haar digipas deze kan zien. In dit topic lees je ook dat het een veelgehoorde wens is om dit gezamenlijk te kunnen bekijken. In februari heeft Dennis de status opgevraagd en te horen gekregen dat het nog niet duidelijk is wanneer dit aangepast wordt. Ik heb op dit moment geen nieuws hierover en als er veranderingen plaatsvinden, dan laten we dat hier weten.
Marijke schreef:

...Voor beide handelingen geldt, dat alleen degene die de wijziging doorvoert met zijn of haar digipas deze kan zien...


Met uitzondering weer van de periodieke opdrachten: die zijn wel voor beide rekeninghouders zichtbaar (en aan te passen).
Mijn vrouw en ik hadden dezelfde vraag. We kwamen op het forum en zagen staan dat deze vraag één dag geleden gesteld was - dachten we. Na het openen van het topic zag ik dat dat de laatste reactie betrof en dat deze vraag dus al (meer dan) twee jaar speelt. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een spaarpot aan een spaarrekening te koppelen, en niet aan een account? Dat hier überhaupt niet aan is gedacht in de ontwikkeling van de spaarpotten (?) vind ik best een flinke misser. Ik hoop dat het alsnog snel ingevoerd wordt (anders verdwijnt het hele nut van spaarpotten op gezamenlijke rekeningen!), maar dit topic geeft me daar helaas weinig hoop op...

Wel fijn dat jullie vanuit de webcare deze vraag bij de ontwikkelaars blijven leggen!
Reputatie 2
Nogmaals; er is nog steeds de optie, om beiden dezelfde digipas of digicode te gebruiken! (dan zie je dus alles).
Groet,
Ben :cool:
Goedemiddag CBA,

Mooi om te lezen dat je hebt rondgekeken op de community, welkom :) Dit topic bestaat inderdaad al langere tijd en we vragen regelmatig om een update bij de ontwikkelaars. Tot op heden hebben we nog geen (goed) nieuws. Misschien helpt de tip van BigBen je verder. Hopelijk zien we je vaker op de community.
BigBen schreef:

Nogmaals; er is nog steeds de optie, om beiden dezelfde digipas of digicode te gebruiken! (dan zie je dus alles).
Groet,
Ben :cool:



Ja, maar dan kun je helaas weer niet je betaalpas (de)blokkeren met de app. Die zit ook gekoppeld aan persoon.
Gerard met internet schreef:



Ja, maar dan kun je helaas weer niet je betaalpas (de)blokkeren met de app. Die zit ook gekoppeld aan persoon.




Hoi Gerard met internet, in Mijn SNS en in de app kun je de betaalpassen (de)blokkeren van iedereen die aan de rekening is gekoppeld. Je kunt met jouw app dus ook de pas van de mederekeninghouder (de)blokkeren.
Oh top. Dan kan dat alleen met de ASN app niet. Ik dacht dat die (op uiterlijk na) precies hetzelfde was als die van de SNS.
Sinds kort hebben mijn vriendin en ik naast de gezamenlijke betaalrekening ook een gezamenlijke spaarrekening. Kunnen we mooi samen voor vakantie, huis, etc. geld apart houden. Wat schetst echter mijn verbazing: als ik een spaarpot aanmaak(app of website) kan zij deze nooit zien(app of website), en omgekeerd geldt dat ook. Ter info, we loggen ieder in met een eigen digipas. Het spijt me zeer maar op deze manier is het hele idee van een gezamenlijke rekening en samen sparen toch weg? Ik heb het per mail nagevraagd en werd teruggebeld maar dit “hoort zo” volgens de medewerker. Is hier bij de SNS Bank nou geen betere oplossing voor dan maar screenshots door te sturen naar haar of haar op mijn telefoon te laten kijken? Ik was echt met stomheid geslagen door de uitleg van de medewerker.
Goedemorgen Bart_,

Welkom op de community. Wat goed dat jullie slim sparen voor verschillende doelen. De functie 'Spaarpotten' is daarbij een handig hulpmiddel, maar ik snap dat je tegen de technische beperkingen aanloopt. Een digipas is persoonsgebonden en daarom zie je een spaarpot die je vriendin aanmaakt niet als je inlogt met jouw digipas of mobiele app. Ik heb je vraag verplaatst naar een bestaand topic waarin je leest dat meer klanten de wens hebben om de spaarpotten bij beide rekeninghouders zichtbaar te maken. We erkennen deze wens, maar op de korte termijn verwachten we hierin geen verandering.
Dag Dennis, dank voor het antwoord! Best raar als je het mij vraagt, maar technisch gezien duidelijk. Ik had overigens gezocht naar spaarpot maar deze entry niet gevonden, excuses. Ik ga hem uiteraard nog even doorlezen.

Goed te horen dat het wel een vaker voorkomende vraag is, maar heel jammer dat er jullie geen verandering verwachten en er geen oplossing voor hebben. In elk geval toch bedankt voor het antwoord.

Met vriendelijke groet,

Bart_
Natuurlijk snap ik dat je het jammer vindt, hopelijk hebben we een volgende keer positiever nieuws. Wat vind je van onze community?
Reputatie 1
Dennis schreef:

We erkennen deze wens, maar op de korte termijn verwachten we hierin geen verandering.


@Dennis,
We weten dat dit al heel lang het standpunt is van SNS, heel consequent.
Maar de omstandigheden veranderen. Tegemoetkomen aan deze veel gekoesterde wens wordt belangrijker naarmate er meer gebruik wordt gemaakt van mobiel bankieren. Dan is het immers veel minder voor de hand liggend om even aan je mederekeninghouder info te vragen of elkaar te waarschuwen. Deze nieuwe bankierrealiteit maakt de wens des te urgenter.
Helaas lijkt het zelfs de prioriteitenlijst nog niet te hebben gehaald.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)