SNS

Vraag

Blijft SNS rentemiddeling van een hypotheek toepassen?

• 25 mei 2019
  • 13 Reacties
  • 7713 Keer bekeken

ASR gaat vanaf 1 juli geen rentemiddeling meer aanbieden. Aldus dit artikel in de Telegraaf.
Wat zijn de plannen van de SNS? En voor wie rentemiddeling interessant zou kunnen zijn, raad ik aan binnen afzienbare tijd contact op te nemen met je adviseur voordat je eigen geldverstrekker dit ook gaat afschaffen. Let wel op: de rente die de bank misloopt omdat je naar een lagere rente wil, zul je toch moeten betalen. Hetzij ineens, hetzij vermomd in de nieuwe hypotheek.

13 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Beste @Blacktomcat,

Onze hypotheekrente heeft in jaren niet zo laag gestaan. Het kan een goed plan zijn je rente opnieuw vast te zetten voor het einde van je rentevaste periode. Maar je vergoeding voor het renteverlies van de bank kan daarbij flink oplopen. Het middelen van de rente is misschien een goed alternatief en kan je soms geld besparen. Ik zag de plannen van ASR vorige week in het nieuws verschijnen. Bij SNS heb ik geen geluiden over een wijziging gehoord en ik ga er vanuit dat de informatie op onze site actueel is. Wil je gelijk lezen wat ik bedoel? Klik hier en je treft alles aan over rentemiddeling bij SNS.
@Evelyn, volgens mij heb je de naam van het topic verandert. Ik wil niet weten hoe rentemiddeling werkt, maar wat de SNS ermee gaat doen, nu de ASR heeft besloten dit niet meer aan te bieden. Dat is toch een geheel andere vraagstelling, nietwaar?
@Evelyn, volgens mij heb je de naam van het topic verandert. Ik wil niet weten hoe rentemiddeling werkt, maar wat de SNS ermee gaat doen, nu de ASR heeft besloten dit niet meer aan te bieden. Dat is toch een geheel andere vraagstelling, nietwaar?
Ik ga er maar even vanuit dat je echt nog wel weet wat je als naam van het topic hebt geschreven, dus:
dit is echt van de gekke, je kunt dus niet meer vertrouwen wat er hier geschreven staat!!
De tekst van een klant "aanpassen" is toch wel het laatste wat in een forum hoort te worden gedaan forum. Zakt de SNS hiermee echt door het ijs?
Ik hebt hiermee voor mezelf de knoop door gehakt en wil niet meer op dezelfde voet doorgaan als ik deed. Ik voel me ook niet meer gehouden aan een min of meer stilzwijgende afspraak de SNS te helpen "Normaal" te worden.
De SNS wil dat Überhaupt niet meer!
Ik groet alle collega klanten voor de leuke en opbouwende samenwerking. Het is ons helaas niet gelukt de SNS voldoende te ondersteunen.
Groet,
Ben 🆒
Ps
@Evelyn, volgens mij heb je de naam van het topic verandert. ...
Ik vind dat een moderator dat best wel mag doen (in het algemeen gesproken), maar dan moet daar wel kond van gedaan worden via een [quote]:
Ik heb, het onderwerp in lijn gebracht met de vraagstelling. Het onderwerp was Wat gaat de SNS doen met rentemiddeling nu andere banken ermee stoppen
Mee eens. Echter, in dit geval heeft er noch vooroverleg plaats gevonden, noch een mededeling. Zo zie je maar weer, voor iedereen is er nog ruimte om te verbeteren.:D
@Jan, eens, maar inderdaad een verwijzing. Je topic doorlezende gebeurd er echter nog totaal iets anders dan alleen de kop wijzigen; zelfs de inhoud wordt gekaapt (gedraait in een gewenste richting, m.n. daar waar de nieuwe kop naar verwijst).
Kortom; door de SNS wordt steeds meer in een gewenste richting geschreven.
Groet,
Ben :?
PS sturing is oké naar objectieve, vooraf bekend gemaakte richting (fatsoen end.). Maar wat hier steeds meer gebeurd is sturing in door SNS gewenste (commerciele) richting. Onaanvaardbaar!
Reputatie 3
Badge +3
Beste allemaal,

Het besluit van ASR om te stoppen met rentemiddeling lijkt vooralsnog geen massale navolging te krijgen. Veel geldverstrekkers onderzoeken wat de nieuwe regelgeving voor hun beleid betekent en sommige roepen het tijdelijk een halt toe. Bij SNS heb ik geen geluiden over een aanpassing gehoord en de informatie over rentemiddeling op onze site is leidend. Áls er eventueel wijzigingen zijn, dan communiceren we dit tijdig.

Met betrekking tot het aanpassen van de titel van het topic lijkt het me handig om te laten weten wat de oorspronkelijke titel was, namelijk: geen rentemiddeling???

Als je een nieuw topic start, dan geef je het ook een titel. Zorg ervoor dat de titel duidelijk de inhoud van je bericht weergeeft. Het kan voorkomen dat een moderator van SNS de titel aanpast. Dit doen we niet zomaar. Als we de titel wijzigen, dan doen we dat om ervoor te zorgen dat andere mensen met dezelfde vraag het topic makkelijk kunnen vinden. Als we met z'n allen ervoor zorgen dat de titels compleet zijn, zorgt dat voor een overzichtelijk forum waar iedereen snel het antwoord op zijn of haar vraag vindt. Jullie feedback heb ik ter harte genomen en het topic aangepast met een titel die de lading dekt: Blijft SNS rentemiddeling van een hypotheek toepassen?
Dank je wel Evelyn voor de toelichting. Fijne Hemelvaartsdagen.
Reputatie 3
Badge +3
Graag gedaan 🙂 @Blacktomcat
Ik wens iedereen een fijn extra lang weekend, volgende week maandag ben ik er weer. Tot dan.
Als we met z'n allen ervoor zorgen dat de titels compleet zijn, zorgt dat voor een overzichtelijk forum waar iedereen snel het antwoord op zijn of haar vraag vindt. Jullie feedback heb ik ter harte genomen en het topic aangepast met een titel die de lading dekt: Blijft SNS rentemiddeling van een hypotheek toepassen?
Hallo Evelyn,
Je bedoeling mag dan goed zijn, de uitwerking pakt nogal belabberd uit. Wanneer ik zoek op het woord "rentemiddeling" komt er alleen een topic uit 2015 tevoorschijn.
Misschien is het handiger om logische steekwoorden toe te voegen in plaats van de titel aanpassen?
Ik geef toe dat de initiator dat misschien zou moeten doen, maar als moderator...
Reputatie 3
Badge +3
Beste @Koos,

Als ik op de community zoek op het woord 'rentemiddeling' krijg ik 37 resultaten te zien die gerelateerd zijn aan dit onderwerp. Volgens mij beschrijft de titel 'Blijft SNS rentemiddeling van een hypotheek toepassen?' de huige vraagstelling in het topic op de juiste manier en kunnen klanten met dezelfde vraag hier het antwoord vinden.
Dag Evelyn,

Dus op het eerste gezicht lijkt sns de rentemiddeling te blijven toepassen.
Via de link van je 1e bericht zie ik dat er geen toeslag van 0,1% op de rente bij rentemiddeling ( voor de extra kosten) meer lijkt te zijn.
Is dat sinds december veranderd (of per 1 juli)? Want in een offerte die ik toen kreeg, stond deze rente opslag van 0,1% er nog in.
Reputatie 3
Badge +3
Via de link van je 1e bericht zie ik dat er geen toeslag van 0,1% op de rente bij rentemiddeling ( voor de extra kosten) meer lijkt te zijn.
Is dat sinds december veranderd (of per 1 juli)? Want in een offerte die ik toen kreeg, stond deze rente opslag van 0,1% er nog in.

Hallo beste @stokkie,

Welkom op de community, ik hoop dat je ons forum met plezier bezoekt. Of rentemiddeling gunstig is voor jou, hangt onder andere af van je persoonlijke situatie, je hypotheekvorm en de hoogte van de rente die je nu betaalt. Het middelen van de rente kan vooral gunstig zijn als je rente nog een paar jaar vast staat en de actuele rente een stuk lager is.

Door je vraag of er wat veranderd heb ik nagevraagd of onze rentemiddeling is aangepast, dat is niet het geval. De informatie op onze site is actueel. Als je twijfelt over de offerte van december dan kan ik navraag voor je doen. Wil je in dat geval een e-mail sturen met daarin je voornaam, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer woonplaats en het leningnummer van je hypotheek? Je kunt het sturen aan: community@sns.nl onder vermelding van: Navraag rentemiddeling stokkie. Zodra ik je e-mail binnen krijg, ga ik ermee aan de slag.

Reageer