Vraag

Extra aflossen op een hypotheek per 1 januari

• Goed op dreef
  • 9 reacties
Ik probeer ieder jaar op 1 januari een stukje van mijn mijn aflossingsvrije hypotheek af te lossen.
Indien je het uiterlijk de twintigste van de maand doorgeeft, wordt het per de eerste van de volgende maand uitgevoerd.
Je mag maximaal 20% per jaar aflossen, indien je daar bijna aan zit blokkert internetbankieren automatisch verdere aflossingen.
Je zou zeggen dat deze beperking ieder jaar per 21 november weer gedeblokkeerd wordt, maar dat is dus helaas niet zo. Ik heb dit de afgelopen jaren ieder jaar doorgeven, maar ieder jaar krijg ik te horen dat deze buf nog niet opgelost is en dat ik maar een ouderwets formulier per e-mail op moet sturen naar schypbackoffice@sns.nl
Afgelopen jaar heb ik dit formulier op 18 december opgestuurd, maar de aflossing is niet uitgevoerd op 1 januari 2019.
SNS beweert het formulier niet ontvangen te hebben, maar als ik de originele mail nogmaals opstuur zal het alsnog met terugwerkende kracht uitgevoerd worden. Dus per 2 januari gelijk nogmaals opgestuurd.
Daarna melde SNS dat deze mail wel ontvangen was maar dat ze de eerste mail niet konden vinden.
Vandaag wederom contact gehad met de SNS winkel: de tweede mail kunnen ze nu ook niet meer vinden bij de SNS, dus of ik de mail nog een derde keer wil versturen.
Ik vind dit toch wel een beetje klungelig...
Ik neem mijn hypotheek serieus en ik zou het fijn vinden als de SNS dit ook zou doen.

Lopen jullie ook tegen dit soort problemen aan met jullie hypotheek?

1 Reactie

J.G. schreef:

Lopen jullie ook tegen dit soort problemen aan met jullie hypotheek?

Goedemorgen @J.G.

Jeetje wat een gedoe, en dat terwijl je ontzettend je best doet om het extra aflossen van je hypotheek goed te regelen. Sorry voor het ongemak, ik help je graag verder. Om dat te kunnen doen schakel ik de hulp van een collega in, ik leg je vraag intern voor. Om je privacy te borgen ontvang ik graag een e-mail met je persoonlijke- en je hypotheekgegevens. Deze e-mail kun je sturen aan: community@sns.nl ter attentie van Evelyn o.v.v. navraag hypotheek. Je hoeft het probleem niet nog een keer te omschrijven hoor, dat zal ik voor je doen. Ik kijk met belangstelling uit naar je bericht en ik hoop dat we het met terugwerkende kracht voor je kunnen oplossen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)