SNS

Hoe ver kijk jij vooruit?

• 6 juni 2019
  • 4 Reacties
  • 3243 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Huisje, boompje, beestje
Hoe ver kijk jij vooruit als het gaat om je financiën? Ben je goed voorbereid als er iets verandert er in jouw persoonlijke situatie? Bijvoorbeeld omdat je je eerste huis gaat kopen, je gaat samenwonen of kinderen krijgt? Misschien heb je heel andere plannen voor je toekomst. Hoe en wat je ook doet, het is verstandig om je boekhouding tijdig aan te pakken. De kans is groot dat veranderingen in je leven invloed hebben op je geldzaken.

Rustig en rooskleurig
Als je alles goed regelt, voorkom je geldzorgen en houd je financiële rust. Zo zit je er later misschien nèt wat rooskleuriger bij. Heb je tips om controle op je geldzaken te houden? Deel ze gerust en lees ook wat anderen erover zeggen.

4 reacties

Ik houd rekening met een acuut wegvallen van een apparaat (zeg de wasmachine) en de auto.
Het zou ideaal zijn om dergelijke situaties het hoofd te kunnen bieden. Dat zijn korte-termiijn-rampjes.
Op langere termijn tellen mijns inziens eventuele kinderen (toekomstige opleidingskosten), de pensioenvoorziening, de hypotheek en onderhoudskosten aan de woning. Als daarin geen schokkende zaken dreigen, voel ik me financieel behoorlijk veilig.
Reputatie 1
Badge
Ik denk, dat geldzaken meer invloed heeft op veranderingen in je leven dan andersom. Minder of geen salaris, weinig of geen rente op je spaarrekening. Geen indexatie pensioen terwijl alles duurder wordt, huurverhogingen en ga zo maar voort. Je kunt vooruit kijken wat je wilt, maar je wordt hoe dan ook ingehaald......
1. weten waar je geld aan opgaat
2. de tering naar de nering zetten
Om geldzorgen te voorkomen, zul je om te beginnen realistisch te zijn in je verwachtingen. Anders is het gedoemd te mislukken.

Bovendien kun je zaken ook omdraaien:
De kans is groot dat veranderingen in je leven invloed hebben op je geldzaken.
De kans is eveneens heel groot dat je geldzaken invloed hebben op de veranderingen in je leven.

Reageer