SNS

Huis verkocht: met welke kosten en baten moet ik rekening houden?

• 3 maart 2018
  • 2 Reacties
  • 8980 Keer bekeken

Goedemiddag, ik heb gelukkig mijn appartement verkocht. 3 april a.s. is de overdracht.

Betaal je dan voor de maand april nog de hypotheek of regelt de notaris dit allemaal?

Dit zou ik graag willen weten omdat ik dit dan in mijn overzicht kan verwerken.

Zijn er nog andere dingen waar je bij de verkoop en de overdracht m.b.t. financiën dan nog rekening mee moet houden? Die gemeentelijke zaken die je bijv. voor een kwartaal betaald e.d. worden die allemaal verrekend?

2 reacties

Hoi Sjaakie93,

Fijn dat je appartement is verkocht. Je zegt "gelukkig": heeft het een tijdje geduurd? Je betaalt tot en met 3 april voor de hypotheek en dit wordt verwerkt bij de notaris.

Interessant topic, want los van de hypotheeklasten zijn er soms andere kosten waar je rekening mee moet houden. Als je bijvoorbeeld de onroerende zaakbelasting, de waterschapslasten en het rioolrecht al (gedeeltelijk) hebt betaald, dan heb je recht op een vergoeding van de koper van je appartement. Dit wordt verrekend door de notaris. Ik ben benieuwd of andere leden vanuit hun ervaring aanvullingen hebben en je zo op weg kunnen helpen.
Hallo Dennis..het heeft een tijdje geduurd..er was de laatste tijd wat meer animo en ik kon hem daardoor tegen minimaal verlies verkopen.

De hypotheekrente voor febr. is betaald..wat mijn vraag meer was was of je deze vooruit betaalde, maar ik zag dus op mijn afschrift dat dit achteraf is. Dat betekent dus dat ik 1 april nog een laatste rekening krijg voor mijn rente voor de maand maart dus kan ik het zo verwerken in mijn overzicht. Ik ben overigens ook benieuwd naar andere reacties of andere tips, net zoals jou.

Reageer