SNS

Krijg je rentekorting bij het energie neutraal maken van je woning?

• 2 oktober 2019
  • 5 Reacties
  • 15806 Keer bekeken

Kan iemand mij vertellen of sns rentekorting geeft als je je huis energie neutraal heb gemaakt bij een lopende hypotheek?
Frans

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hi @Fransvangelderen ,

Met dit weer is het vast genieten van de investeringen die je in je huis hebt gedaan, lekker warm binnen. Is je huis door het verduurzamen misschien ook meer waard geworden? Dan kunnen wellicht je hypotheeklasten omlaag doordat je hypotheekrente dan in een lagere tariefgroep kan vallen. Een lagere tariefgroep aanvragen regel je door je woningwaarde aan te passen. Vraag een adviseur wat er kan en hoeveel het je per maand scheelt als je een lagere rente kan krijgen door je woningwaarde aan te passen. Hier lees er alvast meer over.
Bedankt voor de reacties en tips.
Ik heb een huis uit 2000 dus best een goed geïsoleerd huis en uitermate geschikt voor zonnepanelen en een warmtepomp. De eerste stap was zonnepanelen en deze zomer een warmtepomp. Ondertussen is alles lekker aan het draaien en ik zit er lekker warm bij.
Energie kosten flink omlaag en nu ook mijn hypotheek last nog 😊 vandaar de vraag.
Reputatie 5
Badge +4
Hallo @Fransvangelderen,

Als aanvulling op de antwoorden van @Koos en @Marieke SNS kom ik graag bij je in de lucht: het duurzaam maken van je huis is een slimme zet. De overheid juicht het toe dat steeds meer Nederlandse huizen energiezuiniger worden. Zo besparen we tenslotte energie en dringen we de CO2-uitstoot terug. En dat is weer goed voor het milieu. Daarom draagt de overheid graag een steentje bij.

In verschillende gemeentes kun je subsidie krijgen op bijvoorbeeld vloerisolatie, bodemisolatie, dakisolatie of spouwmuurisolatie. Op energiesubsidiewijzer.nl vind je een overzicht van alle subsidies, leningen en andere regelingen. Ik maak je er graag op attent want op de site heb je de mogelijkheid om open vragen te stellen, wellicht kun je met terugwerkende kracht aanspraak maken op een subsidie. Ik ben benieuwd naar de uitkomst Frans, ik zou het leuk vinden om te horen of het lukt.
@Fransvangelderen Wat Marieke niet vertelt, maar wellicht mogelijkheden biedt, is naar een ander merk van de Volksbank kijken. ASN biedt die mogelijkheid onder voorwaarden wel.
Dat wil zeggen: gunstiger financiering van de maatregelen, als je die nog moet uitvoeren. Of je een lopende hypotheek eenvoudig kunt overzetten naar ASN weet ik niet.
Reputatie 1
Goedemorgen Frans, wat fijn om je terug te zien op onze community. Duurzaam wonen is een mooi onderwerp, je maakt me direct nieuwsgierig. Welke stappen heb je ondernomen om energie te besparen? SNS geeft geen rentekorting op een hypotheek bij het energie neutraal maken van de woning. We vinden het verduurzamen wel zeer belangrijk, waardoor we er uitgebreid aandacht aan besteden op onze website. Hier lees je er alles over.

Reageer