SNS

Beantwoord

Mobiel betalen app werkt niet.

  • 23 november 2019
  • 55 Reacties
  • 27247 Keer bekeken

Sinds kort werkt mobiel betalen op mijn Motorola G6 plus niet meer, NFC staat aan en werkt (getest met DigiD app).

Ik heb de app verwijderd van de telefoon en verwijderd uit de bankieren app, daarna opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.

Het valt me wel op dat ik de bankieren app staat dat er een G7 plus is toegevoegd, terwijl ik dus een G6 plus heb ?

Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Alvast bedankt !

icon

Beste antwoord door IlonaV 26 maart 2020, 19:27

Goedenavond @Koos

Er zijn 2 mogelijke oorzaken die ik wil uitsluiten. Het kan te maken hebben met een beveiligingscertificaat of een betaalsleutel. Als een van beide het probleem is, dan zou het verwijderen en opnieuw installeren van de app toch de oplossing zijn. Heb je bij het herinstalleren de volgende stappen gevolgd?

  • Inloggen in de mobiel bankieren app. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Mobiel betalen’ en verwijder daar eventuele rekeningen of telefoons.
  • Verwijder de mobiel betalen app.
  • Installeer de mobiel betalen app opnieuw en activeer de app door een rekening te koppelen.

Als je niet alle stappen hebt gevolgd, dan vraag ik je om dit alsnog te doen. Vaak is het dan opgelost. Is dit niet het geval? Stuur dan je postcode, huisnummer en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community - Koos - mobiel betalen app’. Dan vraag ik mijn collega’s van de helpdesk internet diensten om je verder te helpen.

 

Bekijk origineel

55 reacties

@Vicco Leuk dat je ons op de community hebt gevonden. Wat goed dat je zelf op zoek bent gegaan naar een oplossing.  Als je een mail stuurt met je persoonlijke gegevens, de versies van het besturingssysteem en de app naar: info@sns.nl , dan gaat de technische afdeling er mee aan de slag.

Hallo Iris, de mail met info is gestuurd, ik hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen want ik mis de app wel.

@Vicco Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb je mail gevonden en contact gehad met de technische afdeling. Ze nemen vandaag nog contact met je op.

Reputatie 3
Badge +1

Sinds de laatste update van de SNS bankieren app, werkt mijn SNS betalen app niet meer. Ook vandaag probeerde ik mobiel te betalen. Toen ik de app probeerde te openen, crashte deze keer op keer. Ik ben naar huis gegaan en inmiddels heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat betekent ook een nieuwe virtuele betaalpas (de oude uiteraard in SNS mobiel bankieren verwijderd) en de boel weer met de digipas (ligt in de kluis) autoriseren. De SNS betalen app crasht nu niet meer,. Ik hoop dat de volgende betaling weer lukt. Zo niet, dan meld ik me wel weer.

NB: voor de technici: ik heb een Samsung S9, versie: G960FXXS7CSJ3/G960FOXM7CSJ1/G960FXXS7CSJ3 (1 november 2019)

Reputatie 3

Goedemorgen @Stefan, wat leuk dat je al betaalt met je mobiele telefoon. Dan is het wel fijn als alles werkt. Met de herinstallatie ga ik ervan uit dat de problemen zijn verholpen. Een nieuwe versie van de app of van je besturingssysteem zorgt in sommige gevallen voor falen in de app. Laat het weten als je weer tegen een foutmelding aanloopt, dan zoek ik het uit.

Het plan leek mij zo mooi. In deze Corona-tijden geen contact, dus de app SNS-mobiel betalen geïnstalleerd. In eerste instantie problematischvanwege de storing van gistermiddag.

Vanmorgen opnieuw geïnstalleerd, want vanmiddag zou de plaatselijke supermarkt mijn boodschappen komen brengen: ideale situatie voor contactloze betaling met de app !!

Helaas - dat pakte anders uit. Nadat mijn phone het sein “verzonden” had gegeven verscheen op het display van de bezorger: “PAS GEBLOKKEERD” !!??!!

Daarna klantenservice gebeld. Aller vriendelijkst, maar zij kon niets bijzonders vinden in mijn gegevens. Behalve misschien: in mijn phone staat als volgnr pas 012, maar zij kon in mijn gegevens geen nummer 12 vinden ??

Wat is hier aan de hand?

Bij vorkeur nu niet gaan roepen dat ik de app opnieuw moet installeren. Dat heb ik in totaal over twee dagen nu een keer of 6 gedaan.

Reputatie 3
Badge +1

Goedemorgen @Stefan, wat leuk dat je al betaalt met je mobiele telefoon. Dan is het wel fijn als alles werkt. Met de herinstallatie ga ik ervan uit dat de problemen zijn verholpen. Een nieuwe versie van de app of van je besturingssysteem zorgt in sommige gevallen voor falen in de app. Laat het weten als je weer tegen een foutmelding aanloopt, dan zoek ik het uit.

Herinstallatie heeft inderdaad mijn probleem verholpen gelukkig, want nu in het nieuwe Corona tijdperk maak ik (en m,ijn echtgenote) zo veel mogelijk gebruik van de mobiel betalen app (geen PIN code invoeren op een betaalterminal waar andere mensen ook met hun vingers aan zitten).

Reputatie 3

Goedemorgen @Koos, het is goed dat je in deze tijd andere betaalmogelijkheden probeert. Om na te gaan wat er precies mis ging, heb ik meer informatie van je nodig. Wat voor telefoon heb je en welke versie van je besturingssysteem staat daar nu op? Gezien het aantal herinstallaties zal daar het probleem niet zitten.

@Stefan Fijn dat bij jou alles naar behoren werkt. Het is inderdaad een handige extra betaalmogelijkheid.

Het gaat om een Motorola G5 Plus met Android 8.1.0.

 

Reputatie 1

Goedenavond @Koos

Er zijn 2 mogelijke oorzaken die ik wil uitsluiten. Het kan te maken hebben met een beveiligingscertificaat of een betaalsleutel. Als een van beide het probleem is, dan zou het verwijderen en opnieuw installeren van de app toch de oplossing zijn. Heb je bij het herinstalleren de volgende stappen gevolgd?

  • Inloggen in de mobiel bankieren app. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Mobiel betalen’ en verwijder daar eventuele rekeningen of telefoons.
  • Verwijder de mobiel betalen app.
  • Installeer de mobiel betalen app opnieuw en activeer de app door een rekening te koppelen.

Als je niet alle stappen hebt gevolgd, dan vraag ik je om dit alsnog te doen. Vaak is het dan opgelost. Is dit niet het geval? Stuur dan je postcode, huisnummer en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community - Koos - mobiel betalen app’. Dan vraag ik mijn collega’s van de helpdesk internet diensten om je verder te helpen.

 

Dat wordt wel heel specialistisch. Ik weet niet wat ik in dit verband met een beveiligingscertificaat moet en weet ook niet wat een betaalsleutel is.

Herinstalleren van de mobiel betalen app is voor mij: verwijderen van de app, en opnieuw downloaden en installeren. Ik heb in al mijn pogingen ook de mobiel bankieren app nog een keer geherinstalleerd alvorens aan mobiel betalen te beginnen. Maar ik heb nooit iets voor mobiel betalen gedaan VANUIT de mobiel bankieren app. Wat een chaos !!

Ik heb nu beide apps verwijderd, eerst mobiel bankieren geinstalleerd, en vervolgens mobiel betalen.

Het volgnummer van deze virtuele pas is inderdaad één hoger.

Verder staat mijn telefoon nu duidelijk en correct vermeld. Ik neem aan dat ik daar nu niets meer aan moet veranderen, want hiervoor heb ik dit niet gezien.

Ik zal het zaterdag bij de boodschappen opnieuw proberen en verslag uitbrengen.

Bedankt voor de hulp, en een tip: in deze community heb ik bij de adviezen om mobiel betalen opnieuw te installeren nooit de door jou genoemde aanwijzingen gezien, met name de eerste. Lijkt me belangrijk.

Reputatie 1

Je bent nogal een legende hier op de Community @Koos, vandaar dat ik dacht wel iets specialistischer te kunnen zijn in mijn antwoord Fijn dat het is gelukt met de stappen en graag gedaan. Ik hoop dat het hiermee is opgelost en lees graag je ‘verslag’ zaterdag.

Ik denk dat ik je begrijp, maar zonder definities van de begrippen kan ik niet veel. Een beveiligingscertificaat heb ik voor mijn domein, en jullie ongetwijfeld ook. Maar technisch gesproken weet ik daar niets van. Dat er ergens een betaalsleutel een rol speelt snap ik wel, maar wat behelst die dan?

Ik heb in dit forum eerder gevraagd welke gegevens er worden overgedragen bij een mobiele betaling. Een antwoord zou mij hier hebben geholpen, maar dat heb ik nooit gekregen, ook niet van de Chief Information Officer. Het topic staat te boek als “beantwoord", maar dat is beslist niet het geval, helaas.

Ik weet als informatieanalist wel iets van datastructuren en hoe primaire en secundaire sleutels werken (daar gaat het hier waarschijnlijk om), maar alles draait toch echt om de begrippen, de definities van de sleutels en de gebruikte entiteiten, en die ken ik grotendeels niet.

Dus: ik wil best meedenken, maar dan is er wel iets nodig.

Ben overigens wel benieuwd of de reputatie van die legende een beetje overeenstemt met wat ik zou willen zijn....

 

 

 

 

 

Reputatie 3

Goedemiddag @Koos, in dit topic helpen we mensen die problemen hebben met de app, dus fijn om te lezen dat het nu werkt. Ruim 770.000 klanten maken al gebruik van de app(s) en mensen die vragen hebben, kunnen rekenen op slimme en deskundige hulp. Op onze website leggen we uit hoe je veilig bankiert met de SNS Mobiel Bankieren app en SNS Mobiel Betalen app en in de video geeft William een toelichting. Zo zie je maar, we hebben alle kennis in huis. Ik hoop dat je veel betaalgemak ervaart van de app(s) en wens je een fijne dag.

 

 

HOHO Sven,

Ik heb helemaal nog niet gezegd dat het nu werkt. Ik heb een verslag beloofd van mijn eerstvolgende geplande betaling middels Mobiel Betalen, morgenochtend bij de plaatselijke supermarkt.

Ik ben wel positief gestemd door andere vermeldingen op mijn scherm, maar “the proof of the pudding is in the eating".

Ik weet dat jullie graag topics als “beantwoord” willen zien, maar het lijkt me dat de vraagsteller, ik dus, degene ben die dat moet beoordelen. Morgen dus.

Bij mij is het nog steeds niet goed, werkt meer niet dan wel. Ik heb de hoop opgegeven ondertussen, ik vermoed dat mijn telefoon de boosdoener is, een Motorola G6 plus. Voor deze had ik een Huawei en nooit een probleem. Ook heb ik de app (bankieren en betalen) al meerdere keren verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Nog 6 maanden wachten tot ik een nieuwe telefoon kan uitzoeken.

Tijdens het installeren krijg ik de waarschuwing dat de apps niet volledig goed getest zijn op de motorola 5G Plus. Had jij, @Vicco, ook zo'n melding?

Ik zou mijn phone in ieder geval niet opgeven hiervoor. Deze poging tot gebruik van de apps is uitsluitend te danken aan de corona-problematiek. Daarna hoop ik het toch weer anders te doen.

@Koos Ik meen me wel iets te herinneren van zo'n melding. Poosje geleden was er een update van de telefoon, en ineens werkte het weer,aar niet voor lang. Soms doet hij het, maar meestal niet. Ook in bv. de Lidl doet hij het bij de ene terminal goed maar bij een andere kassa zegt de kassa dat er meerdere kaarten gezien zijn door de terminal terwijl SNS de enige geïnstalleerde app is.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Koos,

Als de app(s) goed geïnstalleerd zijn, kun je er uitstekend mee bankieren én betalen. Om je vast een idee te geven, is er ook een video die vertelt hoe het in zijn werk gaat:
 

 

Hoi @Koos,

Als de app(s) goed geïnstalleerd zijn, kun je er uitstekend mee bankieren én betalen. Om je vast een idee te geven, is er ook een video die vertelt hoe het in zijn werk gaat:
 

bec0VNFTFVM

 

Hallo Evelyn, ik heb de app's al wel 10 keer van de telefoon verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, helpt bij mij niks.

 

Hoi @Koos,

Als de app(s) goed geïnstalleerd zijn, kun je er uitstekend mee bankieren én betalen.

Je negeert wel erg makkelijk de waarschuwing die SNS zelf op de telefoon laat verschijnen. Geen 100% garantie dus.

Wat ik ook heb, als ik de bankieren app open en inlog met vingerafdruk, dan crasht de app, soms wel een aantal keer achter elkaar. Ook met een Ideal betaling gebeurt dat, heel vervelend omdat de betaling dan niet is geslaagd.

Ik heb alleen een poging gedaan mobiel te betalen. Na enig gefröbel was het bedrag wel verzonden, maar verscheen de melding dat mijn pas is geblokkeerd. Ik hoop dat dit met de nieuwe installatie wel gaat lukken.

Over de rest kan ik niet zoveel zeggen omdat ik het “gewone” bankieren niet op zo'n klein "k..”schermpje wil uitvoeren, maar rustig thuis op de laptop (met daaraan een 24-inch beeldscherm gekoppeld). Zo dringend kan een betaling niet zijn dat die daar niet op kan wachten, een enkele uitzondering daargelaten.

Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan?

Reputatie 1

Goedenavond @Vicco , wat frustrerend dat de app steeds crasht. Als je je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats mailt naar webcare@sns.nl, dan neemt mijn collega van de helpdesk maandag of dinsdag opnieuw contact met je op. Voor nu wens ik je een fijn weekend.

Verslag van de nieuwe betaalpoging:

Contact werd gemaakt, bedrag werd verzonden, de pas is niet meer geblokkeerd maar

de betaling is toch geweigerd. Geen idee waarom.

Het lijkt nu toch een serieus probleem te worden. Toch mismatch met de Motorola 5G Plus?

Bijkomende onduidelijkheid: ik had begrepen dat de app niet behoefde te worden geopend. Ik heb de indruk dat dat wel nodig is.

Reageer