SNS

Samenwonen? Dan kun je vaak besparen op verzekeringen

• 22 november 2017
  • 4 Reacties
  • 10059 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Grote kans dat je dubbele verzekeringen hebt als je gaat samenwonen. Zonde! Check in 6 stappen wat voor jullie het voordeligst én handigst is.

1. Maak een lijstje van jouw verzekeringen en die van je partner
2. Kijk of er onnodige dubbele verzekeringen tussen zitten
3. Let goed op de dekkingen. Deze kunnen totaal anders zijn
4. Pas de gezinssamenstelling aan voor de verzekeringen die je overhoudt
5. Zeg de verzekeringen op die je niet meer wilt of niet meer nodig hebt
6. Check hieronder hoe het zit per verzekering en of je nog verzekeringen bent vergeten

Inboedelverzekering: hoeft niet dubbel.
Reisverzekering: misschien aanpassen, is vaak goedkoper om samen 1 reisverzekering af te sluiten.
Rechtsbijstandverzekering: aanpassen, is meestal goedkoper om je bij te laten schrijven bij de ander.
Aansprakelijkheidsverzekering: aanpassen, is meestal goedkoper om je bij te laten schrijven bij de ander.
Woonhuisverzekering: hoeft niet dubbel als jullie 1 koophuis hebben.
Autoverzekering: misschien aanpassen, bijvoorbeeld uitbreiden met een inzittendenverzekering.
Zorgverzekering: misschien aanpassen. Het kan goedkoper zijn om samen op 1 verzekering te staan. Maar kijk goed of je dat wilt, je krijgt dan ook dezelfde dingen vergoed.

Op https://www.snsbank.nl/particulier/service/samenwonen/verzekeringen.html lees je hoe het precies zit per verzekering.

Tip:
Probeer zo veel mogelijk verzekeringen bij 1 verzekeraar onder te brengen. Dat levert je vaak korting op. Bij SNS krijg je bijvoorbeeld 3% korting bij 3 verzekeringen en zelfs 8% bij 8 verzekeringen. Los daarvan is het handig dat dat je meteen weet bij wie je moet zijn als je iets wilt claimen.

Hoe deed jij dat met je verzekeringen toen je ging samenwonen? Praat mee in de comments.

4 reacties

Praat mee in de comments.
Ik denk dat je bedoeld; "Praat mee via een reactie op dit bericht"? Of vergis ik mij?
Groet,
Ben 🆒
De meeste mensen zijn echt oververzekerd, naast samenvoegen is het echt handig om eens flink kritisch te zijn. Ook alles bij 1 aanbieder onderbrengen is vaak zeer onvoordelig ook al doen ze voorkomen van wel met pakketkortingen. Echt dat laatste is een wassen neus, bereken het maar eens.
Badge +2
Hoi Ingev,

Het komt inderdaad voor dat mensen zijn oververzekerd. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ze gaan samenwonen en vergeten om te kijken welke verzekeringen ze al hebben. Neem jij je verzekeringen regelmatig onder de loep en hoe pak jij de zoektocht naar de juiste verzekering aan?
Doorgaans blijf ik bij de bestaande verzekering. Ik ga niet voor de allergoedkoopste, maar voor degene die heeft bewezen een en ander klantvriendelijk op te lossen. Ja, het zou mogelijk goedkoper kunnen, maar draait het leven uitsluitend om euro's?

Reageer