SNS

Vraag

Splitsingakte wijzigen

• 26 mei 2020
  • 3 Reacties
  • 2112 Keer bekeken

Als een VVE een wijziging in een splitsingakte wil maken, geloof ik dat alle hypotheekhouders akkord moet geven.  Als een van de wijziging betekend dat een of meer appartementen binnen de VVE worden gebruikt als een bedrijf (momenteel staat het in de akte dat alleen prive gebruik toegestaan is), gaat een bank daarmee akkord?

3 reacties

Reputatie 3

Goedemiddag Sky, goed dat je op voorhand onderzoek doet. Er zijn een aantal factoren die meespelen. Financieren we op dit moment het pand? Dan is een wijziging voor ons inderdaad belangrijk om te weten. Op het moment dat de wijziging op het programma staat, raad ik je aan ons te bellen op het telefoonnummer: 030 - 633 30 02. Mijn collega van de zakelijke afdeling bekijkt wat er mogelijk is en hoe je dit doorgeeft.

Beste Sven,

Scenario is als volgt.  VVE is drie appartementen.

1. Niet door SNS gefinancieerd.  Eigenaar (19% stemmen binnen VVE) wil de akte veranderen.
  2. Wel door SNS gefinancieerd.  Eigenaar (40% stemmen binnen VVE) wil de akte NIET veranderen.
  3. Niet door SNS gefinancieerd.  Eigenaar (41% stemmen binnen VVE) wil de akte veranderen.

Met een meerderheid van 60% wil eigenaren van 1 & 3 naar een notaris gaan om de akte te veranderen.  Volgens mij gaat de notaris contact opnemen met SNS, die apt 2 gefinancieerd.

Wat gaat SNS zeggen??  Akte mag wel veranderd worden, of niet?

Reputatie 1

Goedemiddag @Sky, daar durf ik geen antwoord op te geven. Elke situatie wordt apart beoordeeld, dus ik kan geen ja of nee zeggen. Als de notaris contact opneemt, dan bekijkt mijn collega de situatie en bespreekt dit met de notaris.

Reageer