SNS

Vraag

Wanneer ontvang ik een reactie op mijn vraag over de schadeafhandeling?

• 13 april 2019
  • 22 Reacties
  • 4812 Keer bekeken

Ik heb meerdere malen een vraag gesteld over de afhandeling van mijn schade. Krijg wel een ontvangstbevestiging en helaas geen antwoord. Komt dit vaker voor?

22 reacties

Goedemiddag Hulten, welkom op de community 🙂 Hopelijk is er niets ergs gebeurd. De afdeling Verzekeren stuurt binnen 5 werkdagen nadat ze je schademelding hebben ontvangen een inhoudelijke reactie per mail. Als het langer duurt voordat je duidelijkheid krijgt, dan raad ik je aan rechtstreeks te bellen. Je bereikt mijn collega's op werkdagen tussen 9 en 17 uur op het telefoonnummer: 0592 - 38 07 94. Hou je je schadenummer bij de hand?
@Sven, nu maar hopen dat de klant (@Hulten) zijn vragen niet via de telefoon gesteld heeft...

@Hulten, geef even duidelijk hier aan wat de tijdlijn is van je geworstel met die schade afhandeling. Als dat al maanden loopt heb je meer kans dat @SNS het werk voor je gaat/moet opknappen (contact zoeken etc).
Hoi @eRik19,

Dank voor je aanvulling. Ik hoor graag over het verdere verloop en wacht even op reactie van @Hulten: is het telefonisch gelukt? Ik hoor het graag.
Zit nu ook langer dan een maand te wachten op afhandeling van een schademelding, na de belofte dat het 5 werkdagen zou duren. Hoezo schadenummer Sven, dat heb ik gewoon nog steeds niet. Toen ik een week of twee geleden dat nummer belde van jou zat daar na lang wachten een mannetje dat zei dat ze het zo druk hadden. Verander dan je mail, denk ik dan, en zeg gewoon dat jullie zullen reageren als je daar een keer zin in krijgt. Dan kan dat mannetje schades af gaan handelen, dat scheelt allicht weer.
Toen ik een week geleden dat nummer belde wat jij aangeeft Sven hing ik na 20 min nog steeds in de wacht. Ik vermoed dat ik bij langer wachten datzelfde mannetje weer aan de lijn gekregen had met dezelfde boodschap. Volgens mij heb ik daarna met jou een online chat gehad, en jij wist me, na een maand dus, ook alleen maar te vertellen dat het erg druk is.
Ik wil graag weten 1) of jullie ook zo relaxt met mijn betalingen omgaan, als ik mijn premie vier keer trager betaal dan ik beloof, vinden jullie dat dan ok? 2) Waar kan ik mij klacht indienen en wat wordt er dan mee gedaan?
Goedemiddag @PeterDekkers, dit verhaal verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Het toenemende aanbod van schademeldingen heeft er voor gezorgd dat er een behoorlijke achterstand is ontstaan. Er wordt met man en macht gewerkt om de achterstand binnen 2,5 week weg te werken. Als je daarover een klacht wil indienen, dan vind je hier het klachtenformulier. Uiteraard los ik het liever zelf voor je op. Als je dit op prijs stelt, stuur dan je polisnummer en je postcode, huisnummer en geboortedatum naar: webcare@sns.nl. In de onderwerpsregel vermeld je: Afhandeling schade PeterDekkers Community.
Die gegevens heb ik je een week geleden gestuurd Sven. Kennelijk krijg jij ook geen respons los, binnen de beloofde tijd
Alweer geen schoonheidsprijs?
Ik heb mijn schade op 13 juni gemeld. Daarop is met een automatische bevestiging gereageerd en verder niet, tot vandaag 24 juli, behalve dan door vriendelijke zoethouders zoals jij. Bedankt daarvoor maar ik vind het een wanprestatie van SNS.
Jij wilde het zelf oplossen, ik ga het klachtenformulier toch maar eens opzoeken.
Gegroet
Vorige week woensdag 17 juli 2019 hebben wij een waterschade door lekkage van waterleiding achter onze kickspace gemeld. Wij kregen direct een mail terug dat er binnen 8 dagen inhoudelijk zou worden gereageerd.
Nou zijn die 8 dagen voorbij en hebben nog niets gehoord van SNS! En als we dit forum lezen krijgen mensen reacties terug dat het druk is en er een achterstand is. Als dit al bekend was door SNS laat mensen dat dan van te voren weten en scheep ze niet af met dat ze binnen 8 dagen worden geholpen. Nu zitten we met een laminaat vloer op de benedenvloer die deels eruit is gehaald omdat het water onder de vloer bleef staan en de onderplaten zeiknat waren. En het laminaat al omhoog kwam. Met afsluiten van onze verzekering bij jullie vertrouwden we er op mocht het ons een keer overkomen dat we schade hebben we snel en goed werden geholpen maar de reactie van mensen op dit forum dat ze lang moeten wachten op een reactie of lang in de wacht staan als ze bellen en dan te horen krijgen dat het druk is en er grote achterstand is stelt ons niet gerust!!
Onze vraag wanneer gaat iemand onze schade in behandeling nemen?
je kan mensen toch niet zo laten zitten weken lang!!
Die gegevens heb ik je een week geleden gestuurd Sven. Kennelijk krijg jij ook geen respons los, binnen de beloofde tijd
Alweer geen schoonheidsprijs?
Ik heb mijn schade op 13 juni gemeld. Daarop is met een automatische bevestiging gereageerd en verder niet, tot vandaag 24 juli, behalve dan door vriendelijke zoethouders zoals jij. Bedankt daarvoor maar ik vind het een wanprestatie van SNS.
Jij wilde het zelf oplossen, ik ga het klachtenformulier toch maar eens opzoeken.
Gegroet

Eigenlijk een wonder dat je zo rustig blijft, het is om te huilen.
Dat kantoor in Assen, waar de schades worden afgehandeld, heeft nogal eens een probleempje, tenminste gezien de klachten die hier zo af en toe voorbij komen. Jammer, en het lukt de SNS schijnbaar niet daar greep op te krijgen.
Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat een Mod je hier ook een beetje laat zitten, "normaal" levert dit een (redelijk) snel resultaat op.
Ik denk dat ze nu wel zijn geschrokken, alhoewel, ik zie dat je bericht al ruim voor 21.00uur is gepost (18.00u) en dan had er op z´n minst iemand van de Mods kunnen reageren.
Wees er van overtuigd dat meerdere klanten meelezen.
Succes en dank voor het hier plaatsen van het vervolg.
Groet,
Ben Ik kan m´n Smiley niet plaatsen, optie is er niet!!!!
code:
Jammer dat je deze ervaring hebt gekregen. "Normaal" helpt een Mod je hier snel verder. Maar je hebt dan waarschijnlijk ergens anders ook al gelezen dat dat dus ook nier (meer) altijd het geval is.
Een mailtje sturen met gevraagde gegevens zou mogelijk de zaak nog wat kunnen versnellen.
Succes.
Groet,
Ben
Hoop dat ik nog geholpen wordt want ik heb gisteravond laat pas deze vraag geplaatst !
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen @Y.denBraber,

Ondanks de verschrikkelijke toestand, welkom op de community. Uiteraard willen we je snel en goed helpen, 's avonds na 22 uur is er echter geen moderator van SNS Community aanwezig. Maar ik sta voor je klaar en ik kan me voorstellen dat je zit te springen om een reactie van Volmachtkantoor Nederland. Daar help ik je graag bij, de schade kan ik niet oplossen maar de situatie bij je thuis verdient dringend aandacht. Wil je een e-mail sturen naar community@sns.nl (ter attentie van Evelyn) met daarin je polisnummer, je telefoonnummer, postcode, huisnummer en je woonplaats? Dan ga ik er gelijk mee aan de slag.
bedankt dat je ons wilt helpen Evelyn ik stuur je mijn gegevens per mail
groetjes
Yvonne
Reputatie 3
Badge +3

Goedemorgen @PeterDekkers,

Begrijpelijk dat je je afvraagt of er nog bericht komt, ik ben het met je eens dat je lang moet wachten. Je e-mail aan Sven (met het polisnummer e.d.) heb ik opgevraagd en binnengekregen. Ik ben ervan overtuigd dat hij zich voor je heeft ingezet, maar zoals je weet kampt het Volmachtkantoor Nederland met een achterstand. Ik vind het belangrijk dat we je vandaag helpen, of ik het proces kan bespoedigen durf ik niet te beloven. Vandaag neem ik contact op met ze op om met spoed aandacht te vragen voor jouw situatie. In een e-mail zal ik je (vandaag) laten weten of mijn inspanningen hebben geholpen.
Dank je wel Evelyn!! Binnen dag na mijn vraag op dit forum wordt de schade binnen paar dagen vergoed!!
Kunnen nu gelukkig snel een nieuwe vloer kopen!
Toppie😁😁
Groetjes
Yvonne
Reputatie 3
Badge +3
Beste @PeterDekkers
In verband met je schade heb ik vanochtend navraag gedaan bij Volmachtkantoor Nederland. Ik heb begrepen dat je vandaag bent gebeld en ben benieuwd of alles goed is? Laat gerust van je horen als je aanvullend nog vragen hebt.
De schadeafhandeling is rond, hopelijk volgt de betaling binnen de beloofde termijn. Raar dat daarvoor al het bovenstaande nodig is
NB ik heb m.i. nergens laten blijken dat ik op Sven’s werk iets aan te merken heb. Ik heb telefonisch excuses gekregen voor het trage verloop. Deelname aan deze Community bleek een goed idee
groet
@SNS; Hehe, het werkt! Hopelijk zijn de problemen in Assen nu snel opgelost!!
Voor nu een (kijk hieronder) voor deze afhandeling

Groet,
Ben (mijn bril!!!)
Het gaat hier in beide gevallen om waterschade.
Een klant is doorgaans verplicht om alles te doen om de schade te beperken. In het geval van waterschade kan het noodzakelijk zijn om snel droogapparatuur in te zetten om de schade niet groter te maken dan nodig.

Mijn vraag: als deze twee mensen op eigen initiatief dergelijke apparatuur zouden hebben ingeschakeld omdat afhandeling op zich liet wachten, zouden die kosten dan wel door het Volmachtkantoor worden vergoed? Dat zou redelijkerwijs wel verwacht mogen worden, zelfs als achteraf geconstateerd zou worden dat het niet strikt noodzakelijk was.
Reputatie 1
Goedemiddag @Koos Wat je zegt, dat klopt. De klant moet alles doen om grotere schade te voorkomen of te beperken. "Wat zou u doen als u niet verzekerd was?" is de vraag die hier dan bovenkomt. Als een klant er dan voor kiest om zelf de schade te laten herstellen, dan stuurt hij of zij alle (pro forma) nota's mee met het schadeformulier. In artikel 2.2.1 van de SNS Woonhuisverzekering staat:

Welke kosten betalen we helemaal
De kosten die je hebt gemaakt om een directe dreiging
van schade te voorkomen of schade te beperken.
We betalen niet meer dan de waarde van de verzekerde
bezittingen. Voorbeeld: Tijdens een hevige storm dreigt
de boom in je tuin om te waaien en op de woning te
vallen. Om schade te voorkomen schakel je hulp in en
wordt de boom gestut. De kosten hiervan worden door
ons betaald.

In het geval van waterschade kan op verzoek van de klant in enkele gevallen direct een schade-expert worden ingezet. Dit kan de klant direct telefonisch met Volmachtkantoor Nederland bespreken. Bij grote water schade of brand wordt door de brandweer iemand ingeschakeld van Salvage. Deze komen langs (dag en nacht) voor de eerste beredding.
Dank je wel voor je antwoord, Sanne. Dit verwacht ik ook, en heb ik in het verleden ook wel eens gedaan.
Ik zit bij een andere verzekeraar, die het ook op die manier oplost.

Maar ik kreeg uit de onderhavige gevallen de indruk dat men alleen meende te moeten afwachten; vandaar mijn vraag.
Dit bewijst maar weer eens het belang van zo snel mogelijk persoonlijk contact (dus geen mailtjes met binnen ... dagen een reactie , niet dus, geen reactie en dan nog eens hetzelfde).
Mensen (klanten) zijn in zo´n geval vaak nogal gestrest en kunnen dus zo´n handreiking uitstekend gebruiken. Even de zaken op een rijtje zetten, daar kaan een bank dus vaak wat betekenen.
Groet,
Ben 😎
Als de klant belt, dan bespreken we de situatie. Als spoed is geboden, dan proberen we snel te schakelen om verdere schade te voorkomen. Dat kan ook betekenen dat we de klant doorverbinden met Schaderegeling. Zo houden we de lijntjes kort en de klant weet precies waar hij op dat moment aan toe is.

Reageer