SNS

Beantwoord

Welke gegevens staan er in de download 'rekeningoverzicht in CSV' ?

• 27 april 2020
  • 1 Reactie
  • 2395 Keer bekeken

Als ik een download doe van mijn rekening overzicht in CSV formaat, krijg ik ook een aantal lege velden die door komma's gescheiden zijn. Is er ergens een overzicht dat aangeeft welk veld welke waarde bevat?

Mijn bedoeling is om een eigen database te maken met alle overzicht data van mijn eigen rekeningen op verschillende rekeningnummers. Nu moet ik nogsteeds zoeken van welke rekening ik iets betaald heb.  

icon

Beste antwoord door Sven SNS 21 augustus 2020, 14:07

Goedemiddag @eenander, wat slim dat je gebruik maakt van ons boekhoudprogramma. De komma's betekenen bij ons decimaaltekens. Hieronder lees je hoe je dit aanpast:

CSV-bestanden
Het is mogelijk om CSV-bestanden te bewerken in Excel (ermee rekenen voor de eigen boekhouding). Hiervoor moet de klant eerst een aantal zaken aanpassen, omdat ons systeem werkt met een '.' als decimaalteken. Daardoor herkent een Nederlandse Excel niet dat het om getallen gaat, omdat deze zijn opgeslagen als tekst. Excel kan dergelijke zaken converteren naar getallen waardoor eigen functies erin gezet kunnen worden. Je past dit als volgt aan:

1. Selecteer de betreffende kolom waarmee u wilt rekenen
  2. Druk op de toetscombinatie CTRL + F
  3. Zoek naar . (punt)
  4. Kies op tabblad vervangen en geef op dat de punten vervangen mogen worden door , (komma's)
  5. Kies voor uitvoeren
  6. Herhaal stap 2 voor elke kolom waarbij getallen verkeerd zijn opgeslagen.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag @eenander, wat slim dat je gebruik maakt van ons boekhoudprogramma. De komma's betekenen bij ons decimaaltekens. Hieronder lees je hoe je dit aanpast:

CSV-bestanden
Het is mogelijk om CSV-bestanden te bewerken in Excel (ermee rekenen voor de eigen boekhouding). Hiervoor moet de klant eerst een aantal zaken aanpassen, omdat ons systeem werkt met een '.' als decimaalteken. Daardoor herkent een Nederlandse Excel niet dat het om getallen gaat, omdat deze zijn opgeslagen als tekst. Excel kan dergelijke zaken converteren naar getallen waardoor eigen functies erin gezet kunnen worden. Je past dit als volgt aan:

1. Selecteer de betreffende kolom waarmee u wilt rekenen
  2. Druk op de toetscombinatie CTRL + F
  3. Zoek naar . (punt)
  4. Kies op tabblad vervangen en geef op dat de punten vervangen mogen worden door , (komma's)
  5. Kies voor uitvoeren
  6. Herhaal stap 2 voor elke kolom waarbij getallen verkeerd zijn opgeslagen.

Reageer